Det er dritt å bo alene

Reklame | Nelly

Hallo alle mine fine, hvordan har dere det i dag? Fint håper jeg. Som dere vet og som jeg allerede har snakket veldig mye om så har jeg flyttet for meg selv og bodd helt alene i min egen leilighet i over 1 mnd nå faktisk. Jeg har skrevet litt om det på bloggen, blant annet et innlegg som dette bare omvendt – Hva det beste ved å bo alene er. Innlegget kan du lese HER.

Jeg får fortsatt veldig mange spørsmål om jeg kan skrive litt mer om hvordan det er å bo alene og om leiligheten min, derfor tenkte jeg å fortelle dere hva jeg syntes er ulemper ved å bo alene. Så klart finnes det mye mer positive ting ved å bo alene og jeg elsker det, men det kan være utfordrende til tider!

LIGNENDE HÅRSTRIKKER – HER

LIGNENDE MORGENKÅPE – HER

 

Ulemper ved å bo alene

Kan være ensomt – Hvis det skjer noe og jeg plutselig får lyst til å snakke med noen er det ingen her, kun meg selv. Det kan bli litt ensomt til tider, spesielt siden jeg også jobber hjemmefra og kan være en hel dag hjemme alene.

Må gjøre alt selv – Jeg må gjøre absolutt alt i leiligheten selv. Hvis kjøleskapet streiker, internettet plutselig slutter å fungere så må jeg finne ut av hvordan jeg gjør det. Jeg får nok uansett hjelp over telefonen og google, men det er likevel noe jeg må ordne selv. Heldigvis har ingenting slikt skjedd enda!

Spise alene – Jeg må både spise og lage middag for meg selv, det kan jo bli litt kjedelig. Heldigvis har jeg mye besøk! Jeg syntes jo ikke det er verdens morsomste ting å lage mat så jeg skal ærlig innrømme at god mat er det dårlig med når jeg er alene.

Vaske og rydde hele leiligheten – Alt som skal vaskes og ryddes er jeg nødt til å gjøre, helt selv. På kjøkkenet, stua, soverommet, badet og alt skal både vaskes og ryddes flere ganger i uken.

Vaske klær – Klærne mine må jeg vaske helt selv. Mange har også lurt på hvor vaskemaskinen min står, men jeg har ingen vaskemaskin. Her er det felles vaskeri i kjelleren, noe som egentlig er helt perfekt for meg som er alene. Jeg trenger jo ikke akkurat vaske klær hver eneste dag. Klesvasken har likevel vært ganske vanskelig – jeg må vite hva alt skal vasker på (grader), hva som kan vaskes sammen osv.. Det er noe man fort vender seg til, men er utfordrende i starten.

Handle alt selv – Jeg må handle ting jeg ikke var vandt til å handle. For eksempel dopapir, tannkrem, alt av man og vaskemiddel – sånne kjedelig ting man egentlig ikke har lyst til å bruke penger på!

Ingen kan passe på meg når jeg er syk – Jeg blir alltid så hjelpesløs når jeg blir syk og har alltid vært avhengig av mamma eller noen som tar vare på meg. Men nå er jeg alene og jeg gruer meg allerede til den dagen jeg blir syk.

HATT – HER (Nå 25% rabatt)

BUKSE – HER (Nå 20% rabatt)

LIGNENDE KÅPE – HER (Nå 20% rabatt)

Leilighets tour kommer forresten veldig snart, skal filme den denne uken og redigere og poste med en gang den er ferdig. Jeg gleder meg så mye til å vise dere alt jeg har gjort her! Om du ikke har sett flyttevloggene mine enda, kan du gjøre det HER.

Ha en nydelig dag videre mine babes, vi blogges senere. Love you all❤️

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg