Våknet opp til dette – OMG

I dag våknet jeg endelig opp til en fantastisk beskjed i postkassen min. Dere som følger meg har helt sikkert fått med dere at jeg har ønsket meg et dyr ganske lenge. Jeg bor jo helt alene og det kan bli kjedelig og ensomt i lengden, selvom jeg ofte har besøk!

Jeg har tenkt lenge på dette, faktisk i flere måneder og jeg har gått gjennom mange forskjellige dyr jeg kanskje kunne tenke meg å ha. Det har vært alt fra skilpadde, hund, fugl, fisk og katt! Jeg er ganske mye hjemme om dagene, fordi jeg jobber mest hjemmefra så jeg vet at dette ansvaret er noe jeg kan takle. Samtidig som jeg vil ha et dyr som også klarer seg litt alene. Dermed falt jeg på valget om å kjøpe meg en katt.

Her jeg bor er man nødt til å søke om å få dyr, så det er gjort og i dag fikk jeg endelig svar og godkjent søknaden min om en katt og jeg er så glad. Jeg smilte fra øret til øret da jeg leste brevet! Wohoo❤️

Så nå er det bare å titte på finn og andre steder for å finne den perfekte katten. Jeg har aldri hatt katt før så hvis det er noen av mine lesere som har erfaring med det, legg gjerne igjen en kommentar. Jeg tar i mot all hjelp jeg kan få! Jeg aner ikke hva slags rase osv jeg ønsker meg enda heller, men jeg vil ha en kattunge først slik at jeg kan se den vokse!

Omg jeg er så spent!

101 kommentarer
    1. Ååå! Så koselig! Jeg har sendt deg en laaang dm (for noen måneder siden) om å ha katt. (ig: hedda.halvorsen) hadde blitt glad om du ville sjekke den ut, siden jeg brukte veldig lang tid på å skrive den💞

        1. Hei Isabelle jeg har hatt 3 kattunger og har en katt nå men du må skifte nytt vann vær dag og bra mat og hvis du skal ha kattunge er det litt mer jobbing de hjemmer seg når du våkner osv og min kattunger biter meg i tåen ja jeg anbefaler deg ta ned gardinen fordi de klatrer opp i den og den kan falle på dem men det er ikke så mye ig gjøre men katter liker ikke Altid og bli kost noen ganger må du la dem være i fred men de kan bli sjalue osv så det er viktig at den for masse kos og ikke ta den Voldsomt med den i starten den kan være veldig redd alle katter ig kattunger er det men kattunger er veldig redde i starten så ikke ta det voldsomt men de liker ikke og kjøre bil du må aldri ta opp lokket ikke en gang litt av lokket fordi de hopper ut bare det er ett lite hull💕 (viktig om katter)

        2. Ååååå så fint at du kan få en katt. Jeg har altid ønsket en katt. Jeg elsker de sååå mye. Men mamma er alergisk. Men det er jo bra at du får en katt. Jeg håper vi får se en katt i de framtidlige vidioene dine.

          1. Å kan hjelpe jeg har hatt en katt men jeg er allergisk men æ kan hjelpe deg så hvis du vil så kan å ta kontakt med deg på Instagram for å ja veldig mye om katte raser og om hva den rasen trenger.❤️❤️❤️🙂🙂🙂🙂🙂💖💖💖💖

        3. Jeg har hatt to katter men den ene minste døde i januar av hjertefeil😭og den var bare ett år og ganske liten men heldigvis har jeg den andre katten min Zorro💖å det er egentlig ikke så mye styr å ha en katt men vis du får en kattunge vil den sikkert ha blautfor det er ganske ekelt men de er veldig søte😊❤️

        4. Jeg har hatt 3 katter og de har alle vert kattunger en gang .når jeg har hvert igjenom masse med kattungene. Jeg har lang erfaring . Vi kan sikkert prates mer mitt nummer er 45517335. Du kan ha skjult nummer. Har to katter nå.men du må skifte nytt vann vær dag. Og du må ha mat fra dyrlege klinikken ikke fra buttigen. En gang om dagen.

      1. Hei Isabelle!! Jeg kan si at jeg har ganske erfaring med katt. Grunnen til det er fordi jeg har hatt rund atten og nå har vi rundt ti. Singapura er en katte rase som er flate i pelsen og er ganske grå. mainquine (husker ikke hvordan jeg skrivef det…) kan bli ganske røytete osv pluss at de har veldig mye pels som kan floke seg om du ikke steller med dem! Huskatt er jo ganske nøytrale på en måte de er helt perfekte synes jeg.. det er viktig at katten får ha en lekestativ!!!! For siden den er katte unge vil den komme til å klore/skrape om siden av sofaen din. Og den trenger leker og bra for pluss mye kjærlighet. Oppmerksomhet osv håper virkelig du leser denne for jeg brukte lang tid på den!❤️❤️ Gleder meg til å se katten din🥰❤️❤️!!

    2. Jeg håper du kan tenke på å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen❤️ Må ikke være en dyr rasekatt..
      mange hjemløse katter der ute❤️
      Ellers er det viktig med gress inne til innekatt, da de spiser det for å få opp hårballer. Du kan fint lufte katten i bånd også ☺️

    3. Hei❤️ Vi har to katter… vi har en langhåret og en korthåret. Jeg anbefaler deg og ikke ha en med så veldig langt hår. Fordi håret floker seg og kan gjøre at katten får sår. Så da må du i såfall greie og klyppe katten ofte og det er litt mye styr! Glad i deg og sykt gøy at du skal få katt!😍😘❤️

    4. Heii, Jeg har hatt katt hele livet. Mn jg har ikke hatt rase katt, bare en helt vanlig gratis katt, mn tror ikke det har noe å si. Jeg så at det måtte være en inne katt, mn da må man passe på at det er friskt luft inne , evn.t lufte katten noen ganger. å man må passe på å gi dem nok mat hver dag+kaste katte bæsjen hver gang han/hun bæsjer, hvis ikke ender det opp med at han/hun ikke vil gå på do i kassa si og legger fra sg rundt i huset. Bare noen tips!🥰 Gleder meg til å se den nye søte katten din🥰

    5. Har du funnet noen navn? Eller om du skal ha en gutt eller jente katt? Jeg gleder meg veldig til å se hvilken katt du skal ha💗 PS. Kan du lage video på denne prosessen?

    6. Jeg har 4 katter og de sover for det meste hele tiden.
      De er veldig glad i mat å det er viktig å ha rent vann( masse vann) og mat hver dag.
      Katter tåler ikke sjokolade😂😂 Men er veldig glad i melke produkter.
      Mine katter liker i alle fall best våt mat (våtfor) og katte godteri.
      Hvis det er en kattunge eller en skikkelig ung katt burde du venne den til alt i hjemmet ditt(det den ikke får lov til å røre) og sånt.
      Så den ikke blir rampete❤️

      1. katter har som oftes laktoseintoleranse og tåler ikke å drikke for mye melk eller spise melkeprodukter, katten få mageproblemer uten at eieren legger så mye merke til det selv. Katter elsker melk men anbefaler ikke å gi det til de.

    7. Anbefaler å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen eller noe sånt 🙂 selv om det kan koste litt e det vært prisen da du får en ferdig vaksinert chippet å kastrert katt 👌 kjøp mat i dyrebutikken og prøv deg fram på forskjellige for typer jeg selv har 3 katter i hus og hær har royal sitt for falt best i smak den ene katten nekter å spise vigro? Eller hvordan man skriver det sitt ford men de 2 andre spiser det så hun så ikke spiser det samme så de andre får et for for å bli feitet opp da hun ble så tynn da jeg oppdaget at hun ikke spiste det ene forde.. De to andre e små feit så de får et annet type ford for å ikke bli større men alle 3 får fra samme merke 👌🙊

    8. Jeg har 4 katter og de sover får det meste hele tiden og er veldig glad I mat.
      Mine katter liker i alle fall best våt mat (våt for) og katte godteri.
      De er veldig glad i melke produkter, men katter tåler ikke sjokolade😂😂
      Det er viktig at du gir den masse rent vann og mat.❤️❤️❤️
      Du burde venne den til og oppføre seg og være med deg fra starten så den blir glad i deg og oppfører seg i huset🥰❤️

    9. Hei Isabel, jeg har to katter (hadde tre før) og jeg kan mye om katter.
      For eksempel så må man passe på klørne til kattene så du ser om den klarer å kvesse klørne selv eller om du må klippe de (om du skjønner da)
      💕love you💕

    10. Hei Isabelle
      Jeg har katt nå og katter er ikke så mye styr som hund. Du må huske mat og vann og selvfølgelig et kattedo siden du skulle ha innekatt. Du burde skaffe klorematter eller et stativ hvor katten kan klore slik at den ikke ødelegger møblene. Husk også å kjøpe noen katteleker slik at den blir litt utslitt slik at den ikke bråker og er våken hele natten.

      1. Enig, men vi prøvde å ha sånne katte klore stativ og sånt hjemme hos oss men katta klorte fremdeles på teppe. Så man må jo passe på at møblene og teppene er «solide» eller ikke så «værdifulle».

    11. Hei Isabelle
      Jeg ville bare si noen tips du burde ha hvis du skal ha katt. Du må huske mat og vann og selvfølgelig et kattedo. Du burde skaffe en klorematte eller et lite stativ med plasser katten kan klore slik at den ikke ødelegger møblene når den skal kvesse klørne. Også viktig å kjøpe noen små leker slik at katten blir litt utslitt slik at den slipper å ha mye energi om natten og at den ikke skal bråke så mye.

    12. Hei, det er viktig at kattedoen og maten ikke står ved siden av hverandre💞🥰 og man skal bare gi våtmat til katten en gang om dagen🥰🥰

    13. Står det ikke i brevet at du kun har fått godkjent “katten det gjelder” og ikke katter generelt? At du har søkt om lov på en spesifikk katt.

    14. Awww, nå ble jeg veldig glad. Trodde ikke jeg kunne bli så glad for at noen andre kan få katt men det ble jeg 😂🥰

    15. Jeg og samboer har hatt katt i 3 år nå. Før du skaffer deg katt er det en del ting å tenke på selvom katter klarer seg mye selv. Først og fremst er det viktig å ikke kjøpe mat i matbutikk da det er mye salt og andre stoffer i den maten. Helst kjøp hos dyrlege men dyrebutikk fungerer også. I starten målte vi opp mat for henne 4 ganger om dagen, katten vil etterhvert lære seg å regulerere matinntak selv. Kjøp inn utstyr før du overtar (kattebur, kattekasse, sand osv) om katten din skal få være ute er det viktig å lære katten når den får være ute og ikke.
      Vi bodde i 2.etasje før, men var nødt å flytte da det ble ugunstig ift katten mtp at den ofte ville ut, og det ble vanskelig da vi ikke fikk med oss når ho ville inn og ting ble mer tungvint både for oss og henne.
      Også lurt og chippe, vaksinere osv ganske tidlig. Og tegn forsikring fort, en tur hos dyrlegen kan fort bli dyrt, og mange forsikringsselskap lar deg ikke forsikre om katten er mer enn 1 år.
      Ellers er det jo viktig å trygge katten da og stimulere den med leker osv.

    16. Hei. Skal du ha katt, så anbefaler jeg hannkatt. hu-kattene er veldig frøse og kan lett bite deg osv.. jeg har hatt begge deler og hannkatten var ekstra kosete. De er også gla i mange typer mat, men hu kattene er skeptisk til alt. Det vil oppstå mye mindre problemer til deg om du velger han katt.

    17. Jeg vet at du kanskje ikke konmer til og lese denne men men😊 jeg har sett at mange katter er morsomme og rare😂 men de er søte jeg synes svarte katter er fine😍 men det er ditt valg!😘 gleder meg til og se katten!!!🐱🐱🐱 hvilken farge på katten vil du helst ha?😁😁😊😊

    18. Har lagt igjen en DM til deg på Instagram ang. katt og erfaring osv. Håper virkelig du tar deg tid til å lese det❤heter elisabeth_havn på instagram❤

    19. Å hei, kjære Isabelle!

      Jeg har 2 katter (Sniff & Sophie) og det går så fint så, du må bare glede deg, det er ikke mye jobb og et utrolig fint selskap😻
      Jeg synes det er utrolig fint at du deler så mye med oss lesere og du er et fantastisk forbilde i mine øyne.
      Du inspirerer SÅ mange (inkludert meg selv) og jeg vet at så mange setter pris på alt arbeidet du legger ned i blogg og YT❤️❤️
      Gleder meg til å følge med videre, klem😻

    20. Jeg hentet en kattunge, og hadde null anelse om hvordan man oppdrar en kattunge! Men jeg har en venninne som har hatt oppdrett på katter før så jeg fikk god hjelp på veien!

      Det som er viktig med kattunger er at de trenger veldig god tid til og tilvenne seg plassen, du må la kattungen komme til deg og helst unngå å løfte på den i starten.

      Alle katter er forskjellige når det kommer til for, men du burde starte med det foret den får der du henter den også hvis du vil gå over på et annet for så tar du det sakte og sikkert over en lengre periode da noen katter kan være sensitiv i magen! Du burde også bruke samme kattesand og doløsningen som det kattungen er vandt til!

      Etterhvert vil kattungen komme mer og mer til deg og da må du være rolig og vise at den kan komme til deg!

      Har mye mer og fortelle!<3
      Bare ta kontakt så kan jeg fortelle mer og utdype meg!! Ig: Pia.lauknes
      Lykke til!<3

    21. Så koselig at du skal få deg katt! Du er en veldig flink blogger, YouTuber og veldig flink på camp 71!

    22. Har hatt katt hele livet og er nå 19 år og familien har drevet med oppdrett på norsk skogskatt. Pass på at kattungen har fått alle nødvendige vaksiner, ormekur osv! Norsk skogskatt er en utrolig fin rase, de får fin krage og masse pels 🥰 Min katt er nå 15 år og like fin og kosete❤️ Vær streng med kattungen under oppveksten og pass på å kjøp hos riktig person.

    23. Jeg vil anbefale en katt med «flat pels» de ryter ikke like mye og du slepper svære floker og dotter i pelsen❤️ Har selv en katt med «flat pels» gjerne sjekk ut instagrammen hannes «kattenkai»😻❤️

    24. Hei, jeg hadde ti katter før men nå bare en siden mange døde! En ting jeg liker er flink med er å gi dem godteri ! Jeg synes dem fortjener en godteribit hver dag og bløtfor Påmorgningen hvis katten liker/er vant til det!❤️

    25. Hei!
      Så gøy med katt!:)
      Har selv 2 katter, og utdanner meg innenfor feltet.

      Vil på det sterkeste anbefale deg å unngå å kjøpe kattemat fra dyrebutikk. De inneholder mye salter (derfor de ofte liker det, men absolutt ikke bra). Dra heller til veterinæren evt. dyrebutikk å få hjelp til å velge riktig fôr for akkurat din katt. Kan ikke få sagt det nok!!:)
      Vil også råde deg til å kastrere/ sterelisere + vaksinere og chippe. Forsikring kan jo også være en god ide. Jevnlig ormekur bør den også få selv om du skal ha den inne. Du kan dra med deg inn på skoene dine, som igjen katten får i seg.

      Lykke til på leting etter den perfekte katten for deg😍

      1. Hei. Helt sant det du sier om foret og kastrering/chip! Ville bare si at jevnlig ormekur til innekatt ikke er å anbefale. Får de ormekur for ofte, vil de bli immune mot kuren til slutt, på samme måte som oss mennesker om vi tar for ofte antibiotika feks. 🙂 Til utekatter anbefales det å gi 1-2 ganger i året, men ikke mer med mindre der er påvist orm hos katten. 🙂 Orm får de av mus/rå ferskvannsfisk de spiser ute, så en innekatt burde man ikke gi med mindre det er påvist. Og uansett som kattunge, da de kan ha fått det via kattemor. 🙂

    26. Gratulerer. Vill bare si det er VELDIG mange useriøse katteselgere som selger/gir bort katter. Disse kattene er ofte syke og foreldrene er ofte i familie. Så vær forsiktig, noen av tingene du bør se etter: Oppdretten bør la deg møte kattungen og mor før du tar den med hjem, vaksiner, helseattest og ID merking bør være i orden, når du kjøper katten bør du få med en «kjøpskontrakt» der all informasjon om oppdretter står. HUSK en katt lever lenge det er ikke noe man får, men noe man kjøper til en verdig pris ikke symbolsk. Håper dette hjalp

      Lykke til ❤️❤️

    27. Sjekk foodgården 🙂 mange hjemløsekatter der som trenger hjem, ofte kattunger også! Da er du med på å hjelpe noen som virkelig trenger deg

    28. Hei! Jeg har erfaring med at oransje katter er snillest!😊 Noen andre syns kanskje ikke det, men det er min erfaring

    29. Hei!
      Så koselig med katt 💗 Anbefaler deg å sjekke ut NO* Zayco LaPerm. Oppdretter for helt sykt nydelig rasekatter i rasen LaPerm. I stedet for vanlig pels, er pelsen mer som ull. Disse er allergivennlige. Søsteren min har kjøpt fra denne oppdretteren og er veldig fornøyd. LaPerm er også kjent for å være veldig smarte og heller litt mot hund. Du kan feks lære de og sitte, gi labb etc. De krever en del oppmerksomhet, men det er absolutt verdt det 🙂

    30. Hei Isabelle.
      Jeg vil si jeg har ganske så god erfaring med katter så jeg anbefaler og kjøpe en katt som ikke har noe hjem. Du kan for eksempel få deg en fra dyrenes hus eller så kan du få deg en katt fra FOD gården, jeg har en katt fra dyrenes hus og jeg har vært på FOD gården mange ganger og de har masse kattunger begge steder!!! Håper du finner deg en fin katt!❤️

    31. Jeg vil anbefale å adoptere en katt. Kanskje du finner noen som gir vekk kattungene sine der du bor? Det hadde vert kult om du var en av de som gir en kattunge en sjanse? Jeg har hatt 5 katter i hele mitt liv ( nå er det bare 1 igjen da). Alle har vert utekatter, så jeg har litt annen erfaring. Elsker videoene dine Isabelle! <3 fortsett med det du gjør!❤️🐱

    32. Ragdoll e ein veldi fin å søt rase, åg e innekatter e eg gansk sikker på😻Fin kvit pels å blå øyne🥺Folk i familien har Ragdoll, skamsøte å virkelig å anbefale om det var innekatt du skulle ha, har også katt selv veldi gøy!

    33. Sjekk ut facebookgruppa
      hardangerkatten maine coon!
      Broren min kjøpte katt frå dei og han er bare heilt nydelig. 😅🥰

    34. Sjekk ut facebookgruppa
      hardangerkatten maine coon!
      Broren min kjøpte katt frå dei og han er bare heilt nydelig. 😅🥰

    35. Har hatt 10 katter og har 2 nå, har hatt katt siden jeg var 2 år og nå er jeg 11 (snart 12) og har enda katt så har ganske mye erfaring om katter, men har bare hatt ute katter men har passet en innehatt

    36. Hva med å heller være forsterhjem for katt? Da kan du hjelpe samtidig som at du ikke er knyttet så til å hele tiden være hjemme. Så kan du reise når det passer deg, bare ved å si at du ikke kan være forsterhjem i den perioden! Omså få deg en fast katt som er hjemløs, isteden for å støtte opp folk som avler katter for å tjene penger, når det finnes hundrevis av hjemløse katter som trenger et hjem. Jeg har vært fosterhjem for mange katter å det er det beste jeg har gjort!

    37. Hei, jeg har en katt og har hatt en katt den døde, jeg vil bare si at det er helt fantastisk hyggelig å ha en katt men når du mister den er det grusomt å miste en så ville skaffet meg en kattunge så du får mest mulig tid med den og jeg ville nytet all den tiden man kan ha med den❤️ Lykke til🐱.

    38. Visst katten du skal få gjør noe dumt må du si i fra til den med en gang, ikke 10min etterpå fordi da vet de ikke hva de har gjort ;). Visst katten har vært inne å fanget en Fugl for eksempel så vil den bare gjøre deg stolt ikke bli kjeftet på om du skjønner ❤️❤️❤️

    39. Jeg har to katter du må huske å kose masse gi nokk mat til den slippe den ut når den vil men siden du bor i leilighet så er det lurt å ha kattekasse med sand i som do vis ikke kan det hende at den tisser inne og d er veldig slitsomt å vaske. Katten burde ha et halsband og kanskje en chip i halsen sån at vis den blir borte så kan du dra til dyrlegen og spore opp hvor den er. Og pass på noen katter kan vere kosete men så plutselig angriper den vis du tar på feil sted eller den er ikke i no særlig godt humør. Og vis du plutselig vil ha en katt til så er det lurt å få begge samtidig fordi di vil ikke ha nye katter eller dyr i sitt teretorium. Men kos deg med katt❤️

    40. Så koselig Isabelle!🥰har selv hatt katter i 15 år. Akkurat nå har jeg en maine coon (anbefales på det sterkeste), en kattunge jeg adopterte i fjor og en kattemamma med 5 unger som bor hos meg til de kan adopteres bort❤️Hvis du kun skulle ha en katt må du passe litt på. Katter og kattunger blir fort ensomme. Kattunger som er vandt til å ha andre å leke med hele tiden da spesielt. De kan bli deprimerte. Anbefaler derfor egentlig å ha to, men skjønner hvis det ikke går. Husk å alltid kjøpe kvalitetsfor og å rense doen ( det kan komme noen ordentlige protester på gulvet)🙈. Viktig å børste hver dag på langhåret katt for å unngå hårballer. Ta gjerne kontakt med FOD, katter i nød eller andre organisasjoner. De har alltid kattunger til adopsjon. Godt sosialisert og fulgt opp med alt av veterinær, vaksiner, kastrering osv. Håper det hjelper! Lykke til😍😍

    41. Søk «innekatt» på Finn.no! Kjempefint maine coon kull ute til salgs! Kjempefin rase! Trivelig, morsom og veldig kosete. Disse kattene blir store, men det er bare superkoselig🥰 Ligger en vedsidenav meg her nå, til tross for sine 10 kg er det den mest rolige, kosete, elskende og morsomme katten jeg har hatt💗

    42. Hei. Jeg har hatt katt hele livet. 2 tilsammen. Katten jeg har nå er 1 år gammel, og jeg elsker han!🥰 Utrolig koselig å høre at du får jeg katt, det er virkelig undervurdert! Spent på hva du syntes. Jeg han en liten skogskatt. Utrolig koselig å se den vokse, det gikk fort! Lykke til, gleder meg til å høre mer om det😻

    43. Britisk korthåret katt er helt fantastiske, skikkelig kosete, og er veldig tillitsfulle.. Men det spørs jo selvfølgelig om du velger kattunge eller en som er litt eldre. Vet at ragdoll også er en fin rase❤️

    44. har to katter! Garantert få deg ei jentepus om du vil ha mye kos, gutta vokser fra det.. mi er norsk skogskatt og heilt fantastisk og pratsom med MASSE pels❤️

      1. Dette stemmer ikke. Alle katter er forskjellige, på samme måte som mennesker. 🙂 De har hver sine personligheter og de endrer seg veldig fra kattunge til voksen. Når en mons blir kastrert, mister han de hormonene som sier at han bare skal ut å parre. Derfor kan en ukastrert mons virke mindre kosen, da han hele tiden har instinkter som sier at han skal ut-ut-ut å parre. En mons som blir kastrert vil ofte plutselig bli veeeeldig kosen og kjær. Men ukastrert eller ikke, alle katter er forskjellige. Noen elsker kos som kattunge, for å så plutselig ikke vil ha kos i det hele tatt når den blir eldre. Og omvendt, uansett kjønn. 🙂

    45. Jeg har katt❤️ Det er lurt å få seg en han katt pga. Sterrilisering for det er jo enklere å koster mindre. Men det spiller ingen rolle hvilken rase den kommer til å elske deg uansett❤️Koselig

    46. Jeg elsker deg!💞💞💞jeg lurte på en ting!💞💞hvis du skal ha katt kan du vær så snill å filme hele «prosessen»,det hadde vært veldig gøy å se på!💞💞btw kan du sjekke ut tiktoken min heter tina_charlena!💞💞💞

    47. Hei! Jeg har en katt selv og jeg vet at det er lurt med sunn mat fra dyrebutikken og ikke fra Rema 1000 liksom. Katten vår har kun fått mat fra dyrebutikken, og han er sunn og frisk og han er veldig fin i pelsen🐱 Håper du får deg drømmekatten din, jeg gleder meg til og se videoen!

    48. Hei! Et stort problem vi har her til lands, er faktisk hjemsløse katter fra ukastrerte katter. Vil absolutt anbefale deg å adoptere en katt i fra Dyrebeskyttelsen. Da redder du en katt, som er kastrert, fått vaksinene og ormekur (som alle katter SKAL ha), helsesjekk og chip. Det koster litt, men ikke 1/3 del av hva det vil koste deg å måtte gjøre det selv. For dette er noe alle katter må ha/gå igjennom. Det er dessverre alt, alt for mange som enda driver å “avler” opp på katter, for å så gi dem bort gratis. En plastpose koster til og med mer.. Det er så vanlig å tenkte at en katt bare er en katt, og at de ikke trenger vaksine og ormekurer som hunder, men det er helt feil. Det finnes alt for mange katter her til lands, enn det finnes hjem til de. Håper virkelig du velger å adoptere, så åpner du også opp plassen til at en ny katt kan kommer inn i avdelingen. Om du ikke adopterer fra DB, så håper jeg i alle fall du gir pusen det den skal ha av vaksiner, ormekur og ikke minst kastrerer og chipper. 🙂 Ang mat til katt, så anbefaler jeg deg å kjøpe fra dyrebutikk, da butikkfor typ whiskas, er veldig usunt for katten. (Det er som å spise burger hver dag.) Kjøp et klorestativ, kattesand og do og gjerne noe gress som katten kan tygge på. (Mange plantearter er giftige for katt, du finner ut hvilke ved å google.) En annen misforstått ting er at mange gir katten melk og fløte. Katter elsker det, men de er faktisk laktoseintolerante og skal aldri gis melkeprodukter, annet enn morsmelk når de er små. Og gi bare tørrfor i hverdagen. (Det hjelper også for å motarbeide tannstein. Tannstein utvikler katter lett og det blir smertefult og veldig dyrt å må fjerne tenner til slutt) Våtfor er greit å gi bare for ekstra kos en og annen gang. Men husk at katter legger for på seg, spesielt innekatter. Så ja, tørrfor er optimal hverdagsmat. Fåtfor er ikke. Masse lykke til! 🙂

    49. En annen ting. Alle katter er forskjellige. Noen har sterkt behov for å være ute, andre ikke. Derfor er det lurere å adoptere fra DB eller andre organisasjoner, som kan anbefale en katt som passer til deg. Dessverre er det ikke slik at man bare kan skaffe seg hvilken som helst katt og forvente at man kan “forme den” til sin egen livsstil. 🙂

    50. Hei! Kan jeg skrive på priv på Insta! Jeg har noen tips til deg men det vil jeg sende til deg på Insta vis det er greit. Heter (thea.hjemmland.fan) på insta

    51. Hei Isabelle!
      Tanten min har sykt mange katter og de er skikkelig søte og sånn, jeg gleder meg syykt til du viser følgerne dine bilder av katten❤️
      Jeg har 4 katter, de heter Laila, Sara, Sniff og Sophie❤️
      Elsker deg😻

    52. Jeg har hatt 11 katter igjennom livet og er bare 15😅 Rasen ragamuffin er veldig glad i kos og kjærlighet samtidig som de er kjempe søte🥰 Det er på en måte en sofakatt haha.

    53. Kjære Isabelle❤️
      Viss en fan kommer bort og spør om en selfie, hadde du sagt nei da?

      Elsker deg Isabelle og du er en av verdens beste youtubere💎💛

    54. Hei! Anbefaler deg å sjekke ut rasen «maine coon». Fantastiske katter, og de har et nydelig lynne. Snille katter som kan bli ganske store. Hannene blir oftest større enn ho-kattene.
      Jeg har en maine coon selv, og jeg skal aldri ha en «vanlig» huskatt igjen! Du får så mye igjen for å betale for en rasekatt!

    55. HEEI💗. Jeg har katt og hun er veldig glad i kos. Men det er vell de fleste katter. Men du må gi en god del kos også må du finne ein type katte mat han/hun liker. Og om du ikkje vill at han/hun skal få eller lage kattunger med ein anna katt så burde du kastrere eller sterilisere trur eg det hetter💗

    56. Jeg og familien min har fostret katter fra FOD (Foreningen for omplassering av dyr) og alle kattene vi har fostret har blitt til nydelige katter som har funnet gode hjem etter oss<3 De gir masse veiledning og hører på hva slags type katt du vil ha, og deretter kan du besøke dem i fosterhjemmene sine. Adopsjonen tar kort tid og de har katter i alle aldre i fosterhjem!❤️

    57. Om du holder den inntil hjertet ditt så føler den seg trygg på deg og blir kanskje litt tam😍 (eg vil si deg noe men vist du kan følge meg på Instagram bare i noen min så eg kan si det på meldinger på Instagram så hadde det vert supert😊) Jeg heter Martine_sienna_garnes på Instagram det er bildet der jeg holder hunden min ganske nerme kamera.❤️

    58. Jeg fikk 2 katter faktisk i min leilighet. Jeg skulle egentlig bre ha 1 men lillesøsteren til den ene katten min er så forbnana søt at jeg klarte ikke å si nei. Det er egentlig ganske enkelt å finne en katt du vil ha , hva ser du for deg ? husk også at det er så mye katter her i norge at å kjøpe katt er nesten ikke noe vits da du kan få de også gratis, mine begge er fikk jeg gratis. måtte bare fikse vaksine og chip og alt sånn selv men det gikk helt fint. Den ene er hvit med lyseblå øyne , rose nese og den andre er en god blanding da moren til dere begge har hatt det litt gøy på siden.

      vær hjemme med katten din i de 4, 5 ukene den trenger deg , knytt sterke bond med den fordi jeg lover deg det gir så sinnsykt mye tilbake ,mine er de snilleste og kosete kattene jeg noen gang har vært bortpå og jeg tror det har noe sinnsykt å gjøre med at jeg viet livet mitt til dem da de var bitte små. Kattunger har allerede lært av moren sin å pisse i katteesken , men ha alltid øye med den når den skal gå i kassen for å tisse eller gjøre nr 2. Og når de er ferdige ( jeg vet dette høres helt idiotisk ut men det funker ) klapper du og roser dem ( fordi de er sære , og når den hører at mamma eieren eller sjefen er fornøyd da blir de stolte ) Katter e stolt dyr så du må gi dem ros men også vie at selv om du tror du er sjefen min så er det jeg som er alphaen i huset haha . Kjøp masse leker , klatre hus , senger, kose ting og masse digg mat + kattemelk <3 Hvis det er sånn at du vil at katten din skal sove i sengen nå den blir eldre så lær den at oppe i sengen din er det trygt, he kan du også sove når jeg er borte eller hvis jeg er i stuen ( er utrolig koselig å se den ligge som en ball i sengen din når man kommer hjem ). Siden det også er en inne katt du skal ha så må du virkelig passe på hva den skal spise så den ikke legger på seg, jeg har ute katter så de er mye mere i mosjon. Husk at du også er alphen du er mammaen , du skal da lære katten din ved å " jakte" og kunne fosvare seg selv. for katteer er også rovdyr selv om de er innekatt. De liker å angripe , snuse og finne ting. OG jo en siste ting meeheh skaff deg en klå stolpe så hun/han ikke ødelegger møblene dine og lær han/ henne til å bruke den vet å løfte potene ved den og og hvise her skal du ta klærne dine.

      ELLERS masse lykke til , det er seriøst så koselig med katt og som deg har aldri hatt katter før og jeg har blitt rene katte dama nå merket jeg haha . Kos deg masse , miusnnelig på at du skal få deg en liten kattunge <3 <3 Den kommer til å bli det kjæreste og det beste du eier <3

    59. Burde absolutt høre med dyrebeskyttelsen eller lignende organisasjoner. Samt at du burde få katten din kastrert, vaksinert, chippet og forsikret.

    60. Ønsker du renraset? Raggdoll-katter er NYDELIGE og har sine særegne trekk som gjør de så skjønne! Skikkelig kosekatter, og kanskje verdens fineste katter? I den andre enden finner du f.eks bengal-katt. De er pratsomme, litt vill (varierer) og kan bli store.. har ikke mye erfaring med de, men typen hadde en, og den var basically en bikkje sier han. Du finner mange oppdrettere i Oslo.

      Har god erfaring med dyrebeskyttelsen. Vi ville ikke adoptere derifra da vi ville ha en «perfekt katt» vi ikke trodde de kunne gi oss. Men så kom vi over verdens fineste katt. Rasen er ukjent og alderen er ukjent. Hun ble funnet i skogen med sine kattunger som min onkel adopterte. Helt nydelig og katter blir fort glad i sin nye eier<3

      Lykke til med å finne en liten firbent<3

    61. En katterase som egner seg veldig godt som innekatt, er Bengaler. Broren min, som også bor i en typisk byleilighet har to av de, og jeg kan virkelig ikke se for meg noen annen katterase som passer så perfekt som innekatter.
      Det eneste er at du bør sørge for å ha greit med sånne klatreinnretninger for de, -også anbefaler jeg på det sterkeste å rydde unna alt det du måtte ha stående toppen av seksjoner o.l 🙂

    62. Hei, Isabelle!
      Du e sinnsykt pen🥰
      Håpe vi får se katten din❤️
      Men du må være forsiktig hvis du bor ved veien, jeg hadde en venninne som hadde en katt, og hun passet ikke på den bra (i Trondheim) 🥺
      Den ble påkjørt og hun brydde seg ikke lsm,
      og den hadde faktisk en søster…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg