Slik finner du ut om vennen din er falsk

Jeg får veldig ofte spørsmål fra dere angående venner og om jeg noen gang har opplevd at venner har vært falske mot meg, svaret på det er ja. Spesielt på barne og ungdomsskolen slet jeg masse med dette og når jeg tenker tilbake på dette nå i ettertid er det faktisk skikkelig trist at jeg ikke sto opp for meg selv.

Hvis du kanskje mistenker at venninnen din er falsk og føler deg ofte som siste valget burde du lese dette. Dette er et par punkter som hvert fall jeg la merke til.  

🌸​ Hvis personen aldri har tid til deg, men har tid til å gjøre alt annet. Du får aldri meldinger eller spørsmål om du har lyst til å være med på forskjellige ting, mens den såkalte vennen din er overalt hele tiden med andre folk. Det viser rett og slett at personen ikke bryr seg om hva du gjør eller hvor du er og passer helst på seg selv og tenker på seg selv.

🌸​ Hvis det alltid er du som er nødt til å ta kontakt. Det viser igjen at personen ikke bryr seg om deg. Hvis du alltid er nødt til å ta kontakt og alltid er nødt til å spørre selv om du kan være med på ting. Samtidig har du alltid lyst til å være med denne personen og du spør som regel alltid om h*n vil være med på forskjellige ting og du får ingenting tilbake. Du gir og gir, men får aldri noe tilbake!

🌸​ Når personen alltid snakker dritt om andre venner til deg og andre. Da snakker denne personen mest sannsynlig dritt bak din rygg til andre mennesker også.

🌸​ Prøver å få deg sjalu. Hvis du forteller om alt det du har lyst til å gjøre og oppleve, så går denne personen å gjør akkurat det du vil uten å invitere deg. Da prøver personen å vise at h*n er bedre enn deg og at du burde fortsette å holde kontakt med h*n fordi h*n gjør det du vil hele tiden. Personen prøver rett og slett å gjøre deg sjalu!

🌸​ Hvis du alltid er det siste valget. Personen tar kontakt med alle andre før h*n tar kontakt med deg. Hvis det for eksempel ikke er noen andre som kan eller vil være med på kino så er det deg personen til slutt er nødt til å dra med.

🌸​ Hvis det alltid er du som må prøve å redde vennskapet. Det har oppstått en krangel eller noe drama og du er alltid nødt til å ta kontakt for å prate om det som har skjedd og du blir alltid til slutt nødt til å beklage deg for å kunne redde vennskapet. Selvom det ikke alltid er din skyld!

🌸​ De får deg til å føle deg dum. Hvis du mener noe annet eller har andre meninger enn dine venner får denne personen deg ofte til å føle deg dum. H*n ler av deg hvis du sier noe du mener som er annerledes!

Husk at du er bra nok som du er! Det skal ikke være nødvendig å måtte kjempe for å beholde en venn eller føle at du må imponere din bestevenn hver eneste dag. Da er det virkelig ikke verdt det. Det vil alltid være noen der ute som setter pris på deg akkurat som du er, du må bare finne dem! Love you<3

40 kommentarer
    1. Da vet jeg at vennen min er falsk😫 Fikk bekrefta det litt i går når hun kyssa Kj min😥😭😭 Vet ikke hva jeg skal gjøre!

      1. Åååå:( jeg og “bestevennen” min hadde blitt enige om å aldri bli sammen med hverandre ex’er osv, og med en gang det ble slutt med meg å typen, ble de sammen. Hun ville ikke si noe om det til meg, fikk vite det selv når vi hadde sånn snik i telefonen ting. Men etter vi slo opp, ble vi jo bestevenner, (jeg og ex’en) så han fortalte meg alt, og han ville ikke egentlig være sammen med henne, det var vennene hans som tok telefonen. Og nå er jeg ikke venn med henne lenger zhzhz 😂

    2. Det betyr at alle vennene mine er falske hun ene vennen min ditcha meg i stad og jeg blir mobbet😭skulle ønske jeg hadde en ekte venn. Jeg flytta i 1 klasse siden jeg ble mobbet og så ble jeg mobbet på den skolen jeg går på nå

    3. Det betyr at alle vennene mine er falske hun ene vennen min ditcha meg i stad og jeg blir mobbet😭skulle ønske jeg hadde en ekte venn. Jeg flytta i 1 klasse siden jeg ble mobbet og så ble jeg mobbet på den skolen jeg går på nå ps elsker deg

    4. Hmm, dette var igrunn ganske seriøse greier altså.
      Vis dette er en realitet, da vil det vel igrunn si at jeg ikke har venner i det hele tatt da! I en alder av 28, og ingen venner egentlig som faktisk tar seg den lille tiden til å bare skrive en melding å spørr “hvordag går det?”, da føler man seg meget ensom.. Kan gå månedsvis der jeg verken får meldinger fra mine venne, å ser på insta eller facebook at dem har vært med andre venner å gjort masse morsome ting liksom. Hurra, så festelig da.. Eller ikke for meg og alle dem andre som har det slik.

      Fint innlegg Isabelle, det åpnet øynene mine! 🙂

    5. Jeg er ikke lenger venn med min falske venn fordi jeg sa til henne at jeg ikke ville bli behandlet sånn

    6. Det det er den perfekte beskrivelsen av “bestevenninna” mi, hun er liksom den snilleste av alle jentene i klassen også😒

    7. Jeg har en falsk. Men det som er dumt er at det er den eneste som er sammen med meg. Ingen andre liker meg. Unntatt noen som bor litt langt unna! 😥😪😢😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😓😓😓😓😓

    8. Jeg har ei venninne som er alle dei punktene . Jeg er alltid siste valget hennes og hun snakker bare dritt til meg og har ferska ho mange gonga at ho baksnakke meg . Ho snakker dritt til meg fordi eg er til å stole på ,men eg har ein bestevenn som er 10 gonga bedre❤

    9. Det her var vanskelig å lese, for hvert ord som du skrev, beskrev hele gjengen eller alle mine såkalte”venner”. Jeg vet at man sier at man skal kutte falske venner, men noen ganger er de de eneste jeg er glad i. Noe som er vanskelig for meg å si, for jeg er ikke en som uttrykker meg selv ofte.

    10. Oppdaget på starten av uka at ei av de som stod meg nærmest og som jeg så på som en søster viste seg å være falsk. Ingen god følelse og nå driver hun og andre venner av seg å rotter seg i mot meg. Ba hun om å holde på en hemmelighet for å ikke sette meg og forloveden i en dårlig situasjon, men likevel velger hun å fortelle det vidre.

    11. Jeg tror muligens at jeg er en flask bv😬. Men en grunn er kansje at veninna mi er veldig selopptatt
      Slik at alt vi diskuterer handler om henne😔
      Det er ikke helt meningen og være falsk.

    12. Eg er frå et annet land, og føler meg anneledes enn di andre… nå fikk eg vite at eg har mer en 10 falske venner 😭 Hater at vi måtte flytte fra hjemmelandet mitt! Eg har også blitt mobbet av navnet mitt :*( eg vil bare ha en ekte venn!

    13. Jeg vil ikke kalle megselv en falsk venn i det hele tatt, men siden jeg er så travel er det nesten alltid vennene mine som må ta kontakt med meg…
      Liksom, jeg har mange som vil være med meg, og jeg setter av tid til studiene osv. Så viss noen vil være med meg blir jeg glad, men er som regel ikke jeg som spør.

    14. Altså. Jeg har en venn. Hun er falsk. Det hvet jeg. Men når er jeg sikker. Alle disse tingene er hvordan jeg ville forklart henne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg