Slik fikk jeg penger til å kjøpe leilighet

Hallo alle mine fine, hvordan har dere det idag? Fint håper jeg. Som de fleste som følger meg helt sikkert har fått med seg nå er jeg på leilighets jakt. I den anledning har jeg fått ekstremt mange spørsmål rundt dette som jeg tenkte å svare på! Dette maset om å finne leilighet er mye vanskeligere enn jeg trodde og kommer nok til å ta mye lenger tid enn det jeg trodde. Jeg må regne med å tape mange budrunder og ikke få alt jeg vil i leiligheten. Dette er tross alt min aller første leilighet som jeg skal eie selv, og da vil jeg jo at det skal være så bra som overhodet mulig!

Det er fortsatt mange som lurer på om jeg skal kjøpe eller leie og hvordan jeg har fått til å kjøpe meg en leilighet. Jeg skal kjøpe meg en leilighet og har spart til dette lenge. Jeg er veldig flink med penger og det at jeg faktisk har klart å spare så mye penger på et år er helt sykt! Jeg er veldig stolt over meg selv. Jeg skal jo så klart også låne penger i banken, jeg har ikke flere millioner på kontoen, haha.. Selvom det hadde vært fantastisk!

I stedet for å liksom være den som flytter ut i det man fyller 18 og bruker alle pengene sine på å leie noe man ikke eier selv, har jeg bodd hjemme og spart til å kjøpe meg noe. Nå begynte ikke jeg å spare før for rundt et år siden, men fy det har vært så verdt det.

Jeg har enten lyst il å kjøpe meg en leilighet jeg bare kan flytte rett inn i og slipper å pusse opp, eller så har jeg lyst til å kjøpe meg et oppussingsobjekt som rett og slett ser helt forferdelig ut som jeg skal pusse opp og gjøre til mitt eget. Det er også mange som lurer på hvor jeg har lyst til å bo, noe som egentlig ikke er så veldig viktig for meg. Jeg bryr meg ikke om det er i øst eller vest bare det er koselig, fint og enkelt å komme seg til sentrum. Jeg har jo tittet litt på Grunerløkka, Løren, Majorstuen osv så det blir veldig spennende.

Jeg gleder meg så sykt til å se hva det blir og hvor jeg kommer til å kjøpe meg leilighet. Tenk om jeg ikke finner meg noe på kjempe lenge, eller tenk om jeg vinner en budrunde imorgen? Det blir veldig spennende. Og ja, så klart blir det flyttevlogger når jeg flytter.

Om det er noe du lurer på så er det bare å legge igjen en kommentar i innlegget så skal jeg prøve å få svart. Det er sikkert mange som lurer på hvor mye penger jeg har spart og hvor mye penger jeg får låne av banken – jeg får se om jeg velger å svare på det om det eventuelt skulle komme et spørsmål. Men jeg velger å ikke dele akkurat det i dette innlegget! Gjerne legg igjen noen tips til meg om du har det når det kommer til å kjøpe sin første bolig! Ha en nydelig dag videre babes, vi blogges senere! Love you all.

10 kommentarer
    1. Hei Isabelle! Husker du når du var i Tyrkia for noen år siden så møtte du to jenter og to damer! Jg var en av de barna! Du var der md 3 venninner til. Dt gjør ikke noe om du ikke husker dt! Men håper på svar vet ikke hva slags svar jg vil ha😂 Men kanskje om du husker dt eller ikke…

      1. Du er en fin kul jente og modig du har inspirert meg til og si ca jeg vil 😥😀😀🤣😁😉😉😍😍😉😁😁🤣😀😁😁😁😉😍😍😍😉😉😁🤣😀🤣😁😉😉😍

    2. Å spare er ikke det dummeste! Når markedet er på topp, kan det også være fornuftig å se det an litt. Særlig når en renteøkning er rett rundt hjørnet. Men hva vet nå jeg. Lykke til!

    3. Så flink du er som har klart å spare opp! Hva slags budsjett tenker du? Blir spennende å følge med på hva du ender opp med å kjøpe <3

      1. Du er en fin kul jente og modig du har inspirert meg til og si ca jeg vil 😥😀😀🤣😁😉😉😍😍😉😁😁🤣😀😁😁😁😉😍😍😍😉😉😁🤣😀🤣😁😉😉😍

    4. Hei!

      Istedenfor spørsmål tenkte jeg å gi deg et par råd. Jeg er siviløkonom og relativt oppdatert på dagens boligmarked.

      Som du sikkert allerede vet forventes det en bolignedgang de neste årene. Mitt beste tips er derfor å kjøpe så sentralt som mulig da disse boligene alltid vil miste minst verdi dersom markedsprisene skulle synke.

      Mitt neste tips er å se på leiligheter som ser mindre attraktive ut (ikke «styling» på bildene). Ikke bry deg om parkett, listverket, farger på vegger etc. da dette er veldig lett å fikse selv. Se på tilstandsrapporten (hvor nytt er rørsystemet, tilstand på bygget osv.) -> det er de tingene som kan koste mye å fikse senere.

      Sist men ikke minst, ville jeg sett på ting som takhøyde og planløsning. Dvs. gå for leiligheten som ser harry ut, har stygge farger på veggene men som har best potensiale til å bli superbra med lite jobb. Her kan du spare mye penger og unngå at budrunden tar av.

    5. Jeg og samboeren min kjøpte vårt første hus (100 kvm) i en alder av 19 og 24.
      Det som hjalp oss var å kjøpe litt utenfor byen og kjøpe noe som man kan fikse opp litt. Malt alle vegger, pusset og lakket gulv, og flere prosjekter er på gang.
      Billigst langsiktig å kjøpe noe du kan både få mann og barn i. Dyrt å selge igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg