Kan folk slutte med dette?!

Heihei alle mine fine, jeg håper alle har en nydelig dag og gleder seg masse til helgen. Nå er det ikke lenge igjen! I helgen skal jeg i to bursdager og det er fullt kjør, noe jeg gleder meg masse til. Det har vært noen rolige dager hjemme nå, så jeg er klar for noen travle dager igjen.

Jeg er så glad for at jeg har denne bloggen og kan dele mine dypeste tanker med dere om jeg skulle ønske det. Og nå ønsker jeg det. Jeg har tenkt litt de siste dagene, på egentlig alt mulig og hvor mye vi mennesker bryr oss om alt som egentlig ikke gjelder oss. Det er noe som irriterer meg!

Jeg føler det bare blir verre og verre, og det at det nesten har blitt slik at man ikke kan kødde om ting offentlig fordi noen kan bli krenket er for meg helt ekstremt. For eksempel 1. april – da Justin Bieber måtte beklage seg fordi han og kona tullet med at de var gravide. For da kan dem krenke noen som kanskje ikke har muligheten til å få barn.. Altså hva? Så hvis en gravid dame går forbi deg på gaten så blir du sur, lei deg og krenket fordi du ikke kan få barn?

Det at folk bryr seg og blir krenket så fort syntes jeg er ekstremt og jeg lurer virkelig på hvorfor det har blitt sånn. Hadde dette vært for 10 år siden hadde ingen brydd seg. Kan ikke folk bare ta ting med en klype salt – alle er mennesker og kan gjøre feil, selvom jeg personlig mener at folk må chille og at Justin Bieber ikke gjorde noe feil. Det må da være lov å kødde litt?

Jeg blir faktisk fysisk kvalm av tanken på at folk skal bry seg om andre og hva andre velger å gjøre hele tiden. Hvis jeg syntes det er greit og fint om en mann åpner døren for meg eller drar ut stolen for meg på restaurant, betyr på ingen måte at jeg er imot rettigheter for forskjellige kjønn. Om jeg fikser neglene mine og bruker ordtaket ” Nå føler jeg meg litt jentete igjen” betyr heller ikke at jeg mener gutter ikke kan fikse neglene om de ønsker det?

Folk må slutte å ta ting så altfor seriøst, ting som faktisk ikke har noe så si. Bry deg heller om å faktisk hjelpe til å endre de virkelige problemene vi har i verden! Hvorfor skal man henge seg opp i absolutt alt folk sier? Kan vi plis slutte?

18 kommentarer
    1. Bieber sin aprilspøk var morsom, men dersom flere blant fansen ble lurt, så ble sikkert mange drittfornærmet.
      Vi lever nok i de krenkedes tidsalder. Man klager på muslimenes sosiale kontroll, men vi har det jaggu i stort monn selv. For det er jo sosial kontroll og “oppdragelse av voksne” på alle bauger og kanter det dreier seg om. “Si unnskyld, legg deg flat..nei, du er ikke flat nok..blablabla..”

      Jeg har mesteparten av livet bak meg og sliter med å forstå hvorfor yngre generasjoner holder på slik. Livet går fort, det..hva er vitsen med å bruke så mye tid på flisespikkerier, kverulering og følerier ang påtatte krenkelser? Folk må lære seg å skille mellom alvorlige krenkelser og filleting!

    2. Kunne ikke blitt mer enig. Mange mennesker idag går rett på “offerrollen” og velger å ta til seg ting de ikke har noe med og det er dessverre mange av de idag fordi de har innbilt seg at de er eneste måten å få oppmerksomhet på. Det er synd fordi det er ikke sant. Og mye av media støtter dessverre denne måten og legger ofte fokus på feile ting og mennesker det virkelig gjelder som tror dette er veien i gå å være ett offer – blir bare mer ødelagt i hode uten at de ser det selv, istedenfor å lære seg å være realistisk.
      Ha en fin dag og takk for at du ser dette og velger å være real

    3. AMEN!!! Nå er jeg en av de som ikke kan få barn. Det å ikke få barn er et veldig sårt tema for meg. Nettopp fordi jeg elsker barn.. Jeg har alltid passet barn så lenge jeg kan huske. Men ble jeg krenket av spøken hans? NEI. Jeg er oppegående nok til å skjønne at man må ta slike spøker med en klype salt når det trosstøtte er FØRSTE APRIL!!!

      De siste årene så har det skjedd en skremmende utvikling. Folk tåler jo ikke noen ting lengre. Jeg skjemmes. Tipper forfedrene våres snur seg i grava når de ser og hører hvordan folk er i dag. Synes folk må få tilbake livsgnisten, og ikke ta alt så personlig. Lev livet, og nyt det.

    4. jeg er så enig i det du sier der! dette er noe som faktisk har irritert meg også! 🙂 fin blogg du har 🙂

    5. Jeg er så enig i det du sier! Altså folk kan ikke misbruke sånne ting og si at de blir krenka for bare en vits, ja det er en grense for hva man kan tulle om, men folk må ikke ta alt like seriøst!
      -Vær så snill, fortsett med å dele sånne innlegg, det kan kanskje gi folk en “reminder”

      Du er et veldig sterkt og fantastisk forbilde<3❣️🥰

    6. Heeeelt enig! Fy søren, det må da være lov å tuløe litt, og spess på 1. april! Vettu hva, folk må skjerpe seg!

    7. ÅÅÅÅÅ DU ER HELT FANTASTISK ISABELLE!!!!❤️😍😭DU ER DEN STØRSTE FORBILLDET MITT OG ALLE SOM KJENNER MEG VET DET KJEMPEGODT😭🤤Du er bare gelt fantaskrisk og helt BABE!!🤤🤤Ingen, ingen kan bli mer fantastisk enn deg Isabelle!! Du er faen meg dem peneste, kuleste, morsomste, omtenksomste, fineste, snilleste jenta og ALT DET GODE! Av alle forbilldene mine er du på 1 plass! Så Ariana grande! Hahaha! MEN DU ER ALLTID FØRST PÅ ALT!❤️😍😭🤤💕ELSKER DEG!håper du svarer!

    8. Vedder på alle som skriver her er unge som har null livserfaring i livet. Bare vent til du blir mamma selv. Mest tåpelige jeg har lest på lenge. Respektløs overfor kvinner å tulle med sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg