Dette kan du gjøre for å få julestemning

Hvert år er det veldig mange som sliter med å få julestemning, meg selv inkludert. Det er sjeldent jeg faktisk får julestemning før det faktisk er julaften! I år har jeg overraskende nok hatt ganske mye julestemning og syntes det er ekstremt koselig. Det er en del ting man forbinder med jula og som kan hjelpe til å gi en julestemning. Så hvis du enda ikke har fått julestemning så kan det hjelpe å gjøre dette.

Julemusikk – Det å høre på koselig julemusikk samtidig som man gjør noe annet kan skape masse julestemning. Det er faktisk skikkelig koselig å høre på julemusikk sammen med venner eller familie. Om du ikke aner hva du kan høre på så finnes det masse lister på blant annet Spotify, eller så har jeg en julesang som heter ”Nå er det jul” og finnes på alle musikk tjenester 😉 LINK TIL SANGEN HER.

Filmer – Koselige julefilmer som Alene hjemme, Tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen og slike filmer kan hjelpe. Dette er filmer jeg elsker å se i jula, spesielt på julaften. Filmer kan gi skikkelig julestemning!

Pynt rundt deg – Det å ha masse julepynt rundt seg kan så klart også hjelpe ekstremt mye. Har du enda ikke pyntet huset til jul med røde gardiner, nisser eller juletre anbefaler jeg det på det sterkeste. Det er så koselig!

Spis julemat – Selv så elsker jeg julemat og spiser for eksempel ribbe flere ganger i jula. Det kan også hjelpe med julestemningen! Er det noe annet du også forbinder med jula kan det også hjelpe. Pepperkaker, gløgg, klementiner eller andre kaker.

Julekalender – Kalender er noe jeg har hatt hvert år så lenge jeg kan huske. Uansett om det er gave kalender, sjokolade kalender eller skrape kalender så hjelper det med julestemningen. Man teller jo ned til julaften!

Vær med familien og folk du bryr deg om – Er det en ting jeg elsker og liker aller best med jula så er det nettopp dette. Være masse med familien og mennesker jeg bryr meg om. Her om dagen hadde jeg blant annet en liten ”julaften” sammen med venner, noe som hjalp ekstremt på julestemningen. Det var så koselig! Møt folk du bryr deg om å gjør koselig juleting som pakke lek og andre jule aktiviteter.

Jule klær – Bytt ut pysjen din med en jule pysj og gå rundt med jule genser!

Bak pepperkaker – En ting jeg gjør hvert eneste år er å bake pepperkaker, selvom jeg ikke er så veldig glad i å spise det haha.. Det er bare hele greia med å sitte sammen å bake!

 

❤️GOD JUL❤️

2 kommentarer
    1. Helt enig Isabelle!! Det er så koselig og viktig med julestemning og i tillegg det at du skal gi oss enda flere tips til hvordan man kan få julestemning er bare helt nydelig❤️❤️🎁😍😍🎁🤪🎁🎁🎁🎉
      Love you😘😘🥰😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg