Det å være usikker på seg selv…

Helt siden jeg startet denne bloggen å vokste og ble stor på sosiale medier har jeg fått haugevis med meldinger av leserne mine og jeg elsker det så klart. Noen med vanlige spørsmål, andre meldinger som er mindre hyggelige, komplimenter, men også lange livshistorier og hemmeligheter folk ikke tør å dele med andre.

Jeg syntes det er fantastisk at det er så mange der ute som faktisk føler at de kan stole på meg og snakke til meg om alt, samtidig som jeg syntes det er veldig vanskelig. Jeg får så dårlig samvittighet til alle jeg ikke rekker å svare, selvom jeg prøver så godt jeg kan og svarer så mange jeg har tid og energi til. Derfor velger jeg å skrive dette innlegget til alle mine nydelige følgere!

Det spørsmålet og ”problemene” jeg desidert får flest ganger er dette med selvtillit, usikkerhet, kroppspress og hvordan man kan føle seg bedre med seg selv. Jeg tror ”alle” inkludert meg selv syntes dette er veldig vanskelig. For jeg tror det er helt normalt og være litt usikker på seg selv, jeg er usikker på meg selv. Jeg er ikke perfekt, det er ingen! Og det er helt okei.

Det er helt vanlig å bli mer bevisst på hvordan man ser ut når man blir eldre og kommer i tenårene, men det er viktig å huske på at det er ingen fasit svar på hvordan man skal se ut. I tenårene forandrer kroppen seg ekstremt mye, man har masse hormoner og ikke minst mye å tenke på. Ikke vær så hard mot deg selv. Jeg vet at det er vanskelig og lettere sagt enn gjort, men det er faktisk det eneste man kan gjøre for at det skal bli bedre. Ikke se på ting som får deg til å føle deg dårlig, ikke gjør ting som får deg til å føle deg dårlig, ikke sammenlign deg selv med alle andre. For ingen er like, og godt er det!

Jeg skal være helt ærlig å si at det er dager jeg føler meg helt forferdelig, også er det dager jeg føler meg fantastisk. Det er så viktig å huske på at det kun er en dårlig dag, ikke et dårlig liv. Det kan helt sikkert også hjelpe å snakke med noen, enten helsesøster, venner, foreldre eller kanskje en psykolog som du ikke kjenner. Og igjen, ikke vær så hard mot seg selv! Men det viktigste av alt – mener jeg er å være flink til å gi hverandre komplimenter og dra hverandre opp, ikke ned. Bare tenk hvor lite tid du bruker på å si ”Så fin du var i dag” til en klassekamerat eller til og med noen du bare går forbi på gaten, og hvor glad denne personen blir. Det skal så lite til! ❤️

5 kommentarer
    1. Hei skjønne! ❤️ Fint innlegg! Det går så opp og ned spesielt hos jenter/kvinner, fordi hormonene kan løpe løpsk innimellom. Viktig å huske på det. Det er heeelt normalt!😃 God helg! Klem!❤️

    2. Jeg forstår hva du skriver men det er så utrolig vanskelig! Du føler deg helt håpløs og hjelpesløs og du får bare lyst å ligge i senga 24/7 å ikke røre en finger. 💔😓😢 Jeg hører kanskje dramatisk ut, men om folk bare kunne sett forbi utseende og kropp så hadde livet vært så mye bedre. Dessverre har verden vår blitt til det at har man ikke ass, tits eller fint ansikt så eg du taper. Du passer liksom ikke inn🤕

      1. Isabelle Eriksen kan gjøre hva hun vil og si hva hun vil. Det er dette leserene hennes vil lese og du trenger ikke å lese bloggen bare for å gjøre henne sjokert.

    3. Eller så kan man gjøre som du gjorde, ta en operasjon og prøve å bli mer selvsikker?

      Vil heller prøve å bli sikker nok på meg selv som jeg er. Men alt for enhver smak

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg