Derfor måtte jeg akutt på legevakten..

Heihei alle mine fine, hvordan har dere det? Fint håper jeg❤️ Selv har jeg det mye bedre i dag enn i går. Dere som følger meg på Instagram(@isabelleeriksen_) og Snapchat(@isabelleeriksen) fikk jo med dere hva som skjedde med meg i går. Jeg måtte akutt på legevakten! Først må jeg bare si tusen takk til alle fine meldinger jeg har fått, det setter jeg enormt stor pris på. Jeg har virkelig de beste følgerne! I Love you.

Mange lurte på om jeg var nødt til å dra til legen pga Corona- viruset som herjer rundt, det måtte jeg altså ikke. Jeg har ikke viruset og heller ingen symptomer på det. Heldigvis! Jeg har alvorlig nøtteallergi og må egentlig gå rundt hvor enn jeg går med en Epi-pen (en slags sprøyte med adrenalin), noe jeg er ekstremt sløv på, men skal helt klart bli bedre til nå. Det er så viktig.

Jeg følte meg så dum der jeg kom til legevakten i går og ”brukte opp” tiden til de som faktisk er veldig syke og trenger hjelp, pga en allergi og fordi jeg spiste noe jeg kunne latt være å spise. Uansett om jeg hadde hatt med meg Epi-pen og var nødt til å bruke den i går måtte jeg ha dratt til legevakten, fordi man aldri vet hvordan kroppen reagerer på dette. Men da hadde det ikke vært like akutt!

Da jeg kom til legevakten bare minutter etter at jeg hadde spist noe som inneholdt nøtter ble jeg tatt inn med en gang. Jeg fikk fort intravenøs med både adrenalin og steroider (og et par ting til jeg ikke aner hva var) rett inn i blodet og allergien roet seg med en gang. Det som skjer med kroppen min når jeg får i meg en nøtt er at halsen min begynner å klø, nesen min tetter seg, hele ansiktet mitt begynner sakte å hovne opp, og til slutt får jeg ikke puste. Jeg er så glad for at jeg merket det såpass fort og at jeg slapp de fleste symptomene som å hovne opp. Da ser jeg virkelig ikke ut, haha!

Da jeg fikk adrenalinen inn i armen skjedde det faktisk noe utrolig ekkelt. Pulsen min økte fra 70 til 140 på få sekunder, blodtrykket mitt sank, jeg ble kvalm, svimmel og jeg besvimte i kanskje 1 sekund så legene måtte holde meg oppe. Heldigvis gikk det fort over og det var kroppen min som reagerte slik på adrenalinet. Det var ganske skummelt for å være helt ærlig. Etter dette roet seg måtte jeg sitte på observasjon i 4 timer, i tilfelle noe slikt skulle skje igjen eller om jeg skulle fått en ny allergisk reaksjon. Heldigvis skjedde det ikke og jeg kunne dra etter 4 timer.

På legevakten tok de meg veldig godt i mot, og de tok meg utrolig seriøst. Noe denne allergien er, så det var veldig bra. Alle på legevakten gikk rundt med hansker og munnbind pga smittefare, inkludert meg selv. De jeg var med fikk ikke en gang bli med meg inn, noe jeg skjønner veldig godt og er veldig glad for egentlig. Vi vil jo ikke øke smittefaren!

 

Da jeg skjønte hva som var på vei med å skje, da jeg fikk i meg en nøtt, tok jeg opp kamera for å dokumentere og jeg startet å vlogge. Jeg filmet alt.

SJEKK UT YT KANALEN MIN HER

 

Jeg er også nødt til å si at dette er ikke noe å kødde med, det er ikke derfor jeg valgte å filme i det hele tatt. Dette er alvorlig og skal tas seriøst! Jeg syntes på ingen måte dette er morsomt og dette skjedde veldig uventet. Jeg har opplevd lignende før og visste hva som kom til å skje, og var derfor ikke hysterisk redd heller. Uansett så skal jeg bli bedre til å gå rundt med Epi-pen for å være på den sikre siden og om du har alvorlig allergi mot noe anbefaler jeg deg å gjøre det samme om du er sløv, for det kan faktisk være veldig skummelt. Det er en grunn til at de tok meg veldig fort imot og tok meg svært alvorlig på legevakten!

27 kommentarer
    1. Jeg har sett videoen din! Jeg syns så synd på deg, men det er jo bra at det ikke ble så sykt ille! 🧸 Når du filma nålen som var i armen så måtte jeg se bort, siden jeg hadde sånn når jeg var på sykehuset🏩 Jeg hadde en annen grunn til å være der da! Men ha en fin dag videre, fineste Isabelle!💘💘

    2. Virket nesten som at du gjorde det med vilje, for å ha noe å blogge om.. spesielt når du filmer det

      1. Det hadde jeg aldri gjort. Dette var uventet og jeg setter ikke livet mitt på spill for å ha noe å blogge om.. Tragisk! Hvis du ser hele videoen forteller jeg også dette.

      2. Er du helt vekke? Hvem f*** vill ha allergisk reaksjon der du faktisk kan daue på minutter? Helt vekke du

      3. Tror du virkelig at hun spiste noe med nøtter for å komme på legevakta? Broren min har samme allergi og jeg vet hvor alvorlig det kan vere. Så ikke tro noe sånt om nydelige Isabelle❤️

    3. Adrenalin har man i kroppen fra før av og kommer f.eks når man blir redd og stressa. Adrenalin gjør kroppen klar for fight or flight, og reaksjonen du fikk på adrenalin er helt normal. Får man adrenalin i.v så skjer det bare raskere og sterkere enn når kroppen produserer det naturlig. Du skriver det på en måte som kan skremme opp yngre og kanskje litt mer uvitende lesere – synes det er viktig å presisere at det er helt normalt og ikke noe farlig, spesielt når man har fagfolk rundt seg. Viktig å ikke gi det feil vinkling for å få mer engasjement og klikk. Men godt du fikk god hjelp der!

      -spl

    4. Kjære Isabelle jeg syntes du er sykt tøff å sier han Orford du var på Akutten i går. Det er det ikke mange som tørr i disse tider pga Corona. Jeg elsker deg å støtter deg uansett hva 💖💖😍💖

    5. Stakkar deg! 🥺 du er sykt modig!! Men det høres veldig, VELDIG ekkelt men du har det vel bra nå? ❤️

    6. Håper du leser dette mener ikke å være noe slem. Men du lagde sååå mye styr om det. Det finnes mye verre ting og jeg skjønner at dette er alvorlig men no som det er corona så burde man være forsiktig. Ikke for å være en som skriver slemme komentarer eller no jeg liker deg og vidioene dine veldig og har begynt å øese bloggen din og.men d e bare fordi noen har familier som e smittet og ligger på sykehuset. Uansett håper det går bra med deg.❤

    7. Synes ikke det er helt innafor at du legger opp disse bildene på Instagram og Snapchat med at du *kanskje* har coronavirus. Skjønner selvfølgelig at det ikke er så kult men en så seriøs nøtteallergi, men jeg reagerer på voldsom clickbait i en tid preget av usikkerhet og redsel.
      Det blir litt ambivalent når du holder på slikt!

      Glad alt går fint med deg nå:-)

    8. Jeg må bare kommentere, jeg klarer ikke la vær.. dette provoserer meg så voldsomt!
      Det ser for det første ut som hele greia er planlagt, som at du spiste den nøtten med vilje, eventuelt later som at du har spist nøtter. OM du faktisk har fått i deg nøtter og som du selv sier er SLØV med å ha med EPI-pen bør du skjemmes! Bruke ressurser du egentlig ikke hadde trengt når vi står i denne krisen, utsette deg selv og alle rundt deg for potensiell smitte! Nei herregud. Å tillegg filme det (jeg har ikke sett filmen, kveles heller av en gjeng kriminelle) og legge det ut til ditt unge publikum. Jeg koker snart over! Bildene ser helt latterlige ut, jeg lurer seriøst hva helsepersonellet tenkte om deg. Sminket i hue og ræva, ser ikke LITT ut som du har fått i deg noe som kan ta livet av deg.
      Skjerp deg!
      Ha en fortsatt god kveld, ta en neve nøttekos – så får du litt mer innhold til bloggen din.

      1. Fyf jeg holder på å koke over av deg. Skjønner ikke vordan du kan si no sånt ingen ville ha spist nøtter med vilje vid man er allergisk!!! Uansett så har de noen leger for corona og noen for andre ting som allergier. Og jeg syns det er så utrolig teit at du blir sur på grunn av at hun glemte den EPI pennen EN gang!!!!! Isabell du fortjener ikke dette. Grunnen til at hun var sminka osv var jo fordi hun trodde hun skulle ha en jente kveld med venner og fam. Så kan ikke alle hatere som vil skrive no bare la vær! PS: har du ikke no fint å si så ikke si det! Love you Isabell❤️❤️

    9. Var på legekontoret denne uka selv jeg,men ikke pga allergi.Jeg følte ikke at jeg brukte opp tiden til noen,jeg bestilte time lenge i forveien og regner med de ikke hadde tatt seg tid til meg hvis de hadde mye og gjøre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg