Alle toppbloggere er rike? – Forteller ærlig

TING OM BLOGGING DU HELT SIKKERT IKKE VET

Alle bloggere er ikke venner – Før jeg begynte å blogge trodde jeg at alle bloggere kjente hverandre. Man skulle jo tro det? Det er altså ikke sant. De fleste vet jo hvem hverandre er med tanke på topplister osv, men det er faktisk svært få bloggere jeg er god venn med. De fleste har jeg bare hilst på!

Mer jobb enn man tror – Jeg skal helt ærlig innrømme at før jeg selv startet å blogge så trodde jeg ikke det var noe særlig med jobb jeg heller. Det ligger liksom så utrolig mye ”bak” alt man kun ser publisert på en blogg. Nå sier ikke jeg at blogging er en veldig hard jobb for det er det absolutt ikke, men vanskeligere og tøffere enn de fleste tror, det er helt klart.

Elsk og hat – Man får mange følgere og ekstremt mye kjærlighet fra lesere og folk som følger med på livet ditt, men med det kommer det også ekstremt mye hat. Det finnes så fæle og sjalue mennesker der ute i verden at folk virkelig prøver å gjøre andre skikkelig lei seg med stygge kommentarer. Det at folk seriøst føler seg bedre ved at andre har det vondt skjønner ikke jeg. Når det sies er jo det positivet helt klart mye mer og det er det jeg setter enormt stor pris på. Jeg elsker leserne mine, dere er fantastisk!

Ikke alltid mye penger – Jeg føler også det er skikkelig mange som tror at alle bloggere automatisk tjener masse penger,  men det er faktisk helt feil. Det tok litt tid før jeg for eksempel begynte å tjene greit på sosiale medier og jeg har vært åpen og sagt at det er mer penger i You-Tube når det kommer til klikk og visninger – hvert fall for meg. Nå kan ikke jeg snakke for absolutt alle bloggere og You-Tubere. For å kunne tjene gode penger på blogging trenger man ikke bare masse lesere, men samarbeidspartnere og annonser. Det er der det ligger mest penger! Jeg føler jo også nå at både Instagram og ikke minst You-Tube er på vei å ”ta over” reklame plassene.

Ensomt – Som blogger jobber man jo som regel hjemme og alene, og det kan bli ganske ensomt. Spesielt i lengden! Derfor er det viktig å være sosial når man kan og gjøre ting litt forskjellig hver dag.

Du vet aldri hvem som kommenterer – Vi snakket jo litt om hat kommentarer lenger opp i innlegget og det som nesten alltid er tilfellet når det kommer til stygge kommentarer er at det kommer fra Anonym.. Altså, man vet aldri hvem som legger igjen de stygge kommentarene om utseende ditt eller personligheten din! For alt jeg vet kan min bestevenninne sitte bak en skjerm på andre siden å være troll.

 

4 kommentarer
    1. Hei leser bloggen din hver dag og den er kjempe spennende å lese jeg digger deg du er sykt kul❤❤❤💖💜💜

    2. Kan du ha en Challenge om hvem som kjenner deg best av moren din og faren din, eller er litt uaktuelt siden de er skilt?
      Kan du please ha en sånn Challenge hvis det går greit?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg