5 tanker på en tirsdag

 

🌞 Her om dagen så jeg en ny serie som kalles ”Quicksand” og den var sååå bra. Om du trenger serie tips burde du virkelig se den! Jeg gråt faktisk flere ganger og så hele sesong 1 på en kveld.

🌞 Jeg bare elsker at det begynner å bli så fint og varmt vær ute. Det at humøret faktisk kan påvirkes så mye av været skremmer meg litt, men jeg blir så lykkelig! Solen steker og man kan gå med kaldere klær ute, det har jeg ventet lenge på.

🌞 Jeg vil skaffe meg et dyr, hahaa.. Nå har jeg bodd alene i 2 mnd nå og jeg lengter allerede etter noen å bo med – Ikke et annet menneske, det vil jeg ikke. Jeg satt faktisk inne på finn her om dagen og så litt på dyr og funderte på hva slags dyr som hadde passer for meg. Dyret kan ikke være avhengig av meg 24/7 så hund, katt, marsvin og slike passer dårlig. Derfor tittet jeg litt på skillpadder og fisker blant annet haha, men jeg vil jo også ha noe jeg kan kose meg. Så det blir litt vanskelig. Kanskje du har noen tips til meg?

🌞 Jeg må reise snart. Jeg har jo begynt å planlegge en tur med noen venninner nå, det skrev jeg faktisk på bloggen tidligere idag. Turen som planlegges er faktisk til LOS ANGELES, og jeg håper virkelig det blir noe av!

🌞 Det er snart påske og jeg gleder meg faktisk masse. Selvom hverdagen er mye av det samme for meg uansett om det er helg eller ferie så er det noe med følelsen! Jeg skal en hyttetur i påsken med jentene mine, noe jeg gleder meg veldig til. Jeg elsker faktisk å stå på slalom og snowboard. Så det gleder jeg meg mye mer til enn å drikke og dra på afterski!

Hva tenker du på om dagen?

23 kommentarer
    1. Du kan jo ha en chihuahua eller lignende som du bare kan ha med deg i vesken. Jeg har en travel hverdag og har også en chihuahua men det funker superbra, for den kan være hjemme et par timer om det er umulig for meg å ta den med

    2. Jeg vil virkelig anbefale hamster. Det er et dyr som ikke er avhengig av deg 24/7. Det eneste du trenger er å gi den vann og mat daglig. Man må kanskje vaske buret en gang i uka også. Men ellers er det et veldig fint å kose med det om kvelden (siden det er nattdyr).

    3. Du kan jo ha kanin/kaniner, de er så søte🐰🐰😘Du trenger ikke å være med den/de 24/7, du trenger bare å gi den for, høy og vann.
      Jeg har to kaniner selv, og koser bare med de ca. 3 ganger i uka. Med kaninen kan du også gå tur med, det er så gøy å se den hoppe rundt, med bånd da.
      Håper du kjøper kanin😘😘😘😘😘
      Hvis du/ hvis ikke kjøper kaniner kan du please si/ skrive at du ikke/ skal kjøpe kaniner🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

      PS dette er til Isabelle: gmailen funker ikke, så hvis du vil kontakte meg legg meg til som venn på snap😉
      På snap heter jeg det første navnet i gmailen med stor forbokstav

      1. Nå vil jeg ikke være pirkete, men kaniner er ikke bur dyr. Kaniner skal gå fritt i hjemmet mange timer om dagen (mine to går fritt fra 08.00 til 00.00, og skal gå fritt døgnet rundt når de blir litt eldre).
        Virker som isabell skjønner at dyr som marsvin og kanin ikke er burdyr slik som mange tror da hun skiver at hun ikke har tid til marsvin osv, så ikke noe negativt til henne.

        Prøver ikke å rakke ned på følgere, men som kanin eier prøver man alltid å få folk til å forstå hva disse dyrene egentlig trenger, da de er ekstremt sosiale dyr og trenger like mye tid og arbeid som en hund. Faktisk mer ansvar med kanin enn katt 🙂

        Til isabelle, du kunne fått deg en skilpadde, skjeggagam (de trenger jo litt mer enn en skilpadde men de er mer glad i å bli tatt opp selvom de ikke er 100% kosedyr) eller større hamster altså ikke dverghamster 😁😚

    4. Hei! Jeg synes det den veldig koselig at du tenker på å adoptere et dyr og jeg tror du kommer til å få det kjempe fint uansett hva du velger☺️💕 Jeg har katt og det går kjempe bra! Den trenger bare mat noen få ganger om dagen og så lenge du husker å fylle vannskålen klarer den seg fint hjemme alene💕

    5. Hei, jeg har et tips til deg om dyr som ikke er avhengig av deg 24/7! Jeg driver selv med idrett 6 dager i uka så jeg har heller ikke så mye til til dyr, men jeg har en hund, men da hjelper jo foreldrene mine til da. Jeg har også mitt helt eget dyr det er et hamster, den er lett å ta vare på du må bare skifte vann annenhver dag (helst med hamster vitamin så den holder seg ekstra frisk) hver gang du står opp bare se oppi buret å sjekk om den har nokk mat, skift buret en gang i uken, den dagen det passer for deg, så bare vasker du hele buret med en ren klut men vanlig spring vann en gang i måneden så enkelt er det! Du trenger bare å kjøpe deg en stor pakke med spon (så du liksm ikke må kjøpe annenhver helg) mat (anbefaler stor pose) kanskje en bru eller noe den kan leke seg med, en gnagestein så den ikke bruker din finger til å klø tenne sine med for da kan det bli litt vondt, og litt hamster godteri som du foreksempel gir 2 biter hver lørdag ellerno så må du jo ha bur også da men det kjøper du jo sammen med alt det andre + at hamster er et nattdyr så hvis du er hjemme på kvelden så våkner den sikkert da å da har du tid til å kose med den da, men hvis du ikke klarer å sove med lyder på rommet så legg hamsteret i stua/gang ellerno for den bråker litt. Hvis du skal kjøpe deg et hamster da og vil tamme den så, må du starte å bare ha den på fanget med en gang du får den så må du la den snuse på deg, du må la den gå på fanget ditt og bare kose masse i sånn ca. 1 uke da kommer den til å kjenne lukta di og kan sovne på fanget ditt eller i den myke genseren du har på og sove i flere timer, men, Hvis du skal noe og den sover på deg så må du være forsiktig med å legge den tilbake. I starten så kan hamsteret bare løpe vekk når du stikker hånden din oppi buret, det er fordi den ikke har blitt godt nokk kjent med lukten din så da må du bare passe på at den ikke stilker i av fra deg og bare ta den opp, da kommer hamsteret til å respektere deg å begynne bare å krype på deg. Så til slutt trenger du bare å stikke hånden i buret så går den automatisk opp i hånden din, det var i hvertfall det jeg gjorde med mitt hamster og nå er den 100% tam <3 håper du tok deg til tipsene mine, loveu Isabelle😻😻(srry for at jeg glemte komma, punktum å sånt, men gadd ikke bry meg så mye om det aha) <3 hilsen Ida💛

      1. Hei! Hamster skal ikke ha gnagestein da dette fremkaller diabetes o.l, pinner er bedre gnagemateriale. Som burstrø anbefales Carefresh – papirspon som ikke støver og som ikke setter seg i luftveiene. Sjekk ut norskhamsterklubb.no😊

    6. Jeg har selv katt. Det er veldig enkelt fordi man trenger bare å ta kattedoen sånn 1 gang i uka. Og du må bare kose med den og gi den vann og mat. Du kan ha utelatt som går inn og ut eller bare innekatt som er inne 24/7

    7. Jeg er en jente på 13år og jeg får ikke lov til og ha noe annet enn et hamster. Jeg vil virkelig anbefale det de trenger ikke være avhengi av deg. Det eneste de trenger av deg er mat, vann, kos og oppmerksomhet. Ho jeg har heter Snøhvit ho er et Sibirsk dverghamster. Denne rasen vil jeg virkelig anbefale deg❤️❤️

      1. Hei! Vil bare fortelle at det ikke finnes en art som heter sibirsk dverghamster, du har vinterhvit dverghamster, campbells dverghamster😊 de fra dyrebutikk er en blanding mellom de artene og er derfor da en hybrid dverghamster😊

    8. Du kan prøve å ha en underlat elr en dvergpappygøye! Vis de er tamme så er de veldig kosete og de er ikke avhengig av deg 24/7! Jeg har to underlater som ikke er tamme! Men hadde en tam før som var kjempe kosete<3 de er ikke så store da men:)

    9. Da vil eg anbefale katt…..vi pleide å kunne være borte fra katten vår i max 2 uker(da var nabon inne å fylte på mat 1-2 ganger på de 2 ukene. Vi satte frem mat og vann på skåler så han kunne velge selv…den er død nå da😢😭han ble 13.5 år og eg er kun 12.5 år…..han døde for ca 3 uker siden😢😭vi måtte avlive han😢😭

    10. En hamster er et flott dye, dverghamster lukter ingenting og er egentlig veldig uavhengi av deg, de gjør sin egen lille greie i buret, elsker å bli tatt ut av buret og få løpe i f. Eks sofa når de er våkne, får du temmet de skikkelig så får du en god bestevenn, levetid er alt fra 1-2,5 år😊

    11. En katt kan du evt skaffe da. De er ganske selvstendig og kan fint være hjemme en god del timer. Og de fleste katter elsker kos, spesielt de som er omplassert.

    12. Du burde virkelig skaffe deg dverghamster, jeg har det.🐰De er så søte og de kan klare seg uten deg en dag eller to. De lukter ingenting. De kan bite litt i starten eller når de føler seg truet, men det gjør ikke vondt altså (det kan føles ut som om at noen klyper deg litt men ikke noe verre).❤️ Du trenger bare å skifte vann på morgenen og gi dem mat når det har blitt tomt(og gi de litt godbiter av og til)🐰❤️Men ikke ha to i samme bur😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg