Barn kan være sykt slemme

 Processed with VSCO with c1 preset
🌸​LIL SIS 🌸

Det er helt sykt hva barn faktisk kan gjøre mot hverandre og hvordan barn kan behandle hverandre. Alle tror at barn er så snille og uskyldige og ikke kunne funnet på å gjøre noe slemt mot hverandre, men slik er det faktisk ikke. Jeg husker så godt hvordan det var for meg på barneskolen faktisk, jeg gikk i 1-3. klasse på denne skolen før det gikk for langt og jeg måtte bytte skole. Det som skjedde var absolutt ikke greit, det var dager jeg fikk sand kastet på meg, andre barn dro meg i hardt i håret, jeg ble løyet til, lurt og lista går enda lenger. Det er ikke greit! 

Jeg vet så utrolig godt at dette skjer den dag i dag også, folk eller barn blir mobbet og har det ikke noe bra på skolen. Jeg vet det, fordi mobbing er noe som har eksistert lenge og som helt sikkert ikke kommer til å forsvinne med det første. Jeg vet det, fordi en i min familie som går på barneskolen er et offer nå. Slik som jeg var før. Jeg får virkelig vondt i hjertet av å tenke på at andre har det slik som jeg hadde det, for det var ikke noe særlig gøy. Det verste er at det skjer så utrolig ofte og ikke minst veldig skjult. Hadde ikke mobbing blitt sagt ifra om til foreldre eller lærere hadde det nok ikke blitt lagt merke til i det hele tatt! Det syntes jeg nesten er det verste, det kan umulig være så vanskelig å se om man er lærer på en barneskole? Når jeg tenker tilbake på det som skjedde med meg er jeg sjokkert over at det ikke var noen som grep inn. Dette skjedde i skolegården, klasserommet, og steder hvor lærere alltid var! Jeg skal love deg at om jeg hadde sett et barn bli ertet eller mobbet hver eneste dag på skolen hadde jeg virkelig gjort noe med dette og stått på for det barnet. Det er ikke bare bare å være 8 eller 11 år og skulle stå opp mot flere mobbere når man er helt alene! 

Det å være vitne til at en jeg bryr meg om går gjennom dette nå, og kanskje på et enda høyere nivå enn det jeg gikk gjennom gjør vondt. Jeg har lyst til å gjøre så mye, men jeg vet ikke hva. Det verste er jo at det også er eldre barn som går på ungdomsskolen som mobber yngre helt uskyldige jenter. Mobbing er noe jeg aldri kommer til å forstå meg på, hva er så gøy med å gjøre andre vondt? Føler mobberne seg bedre ved å dra andre ned? Det jeg tror er at disse mobberne, som helt sikkert selv vet hvem de er, ja jeg snakker til alle dere mobbere der ute. Jeg tror dere er noen usikre, sjalue mennesker som har en trang til å gjøre andre vondt for at du selv skal ha det bra!

Det er ikke kult å være slem og ond. Det som faktisk er kult er å inkludere alle, tenk hvor mange venner du hadde hatt da – det er mange! Alle hadde sett opp til deg og likt deg om du hadde vært hyggelig og inkluderende. Det hadde hvert fall jeg. Jeg hatet mobberne mine og var nærmest redd for å møte dem på gata, men de som faktisk var snille mot meg – de forgudet jeg og så opp til. Det er kult det! 

Når man er så ung tror man at det alltid kommer til å være slik og at livet bare er kjipt, men slik er det ikke! Det blir bedre, det er jeg et eksempel på. Nå har jeg det super bra, med kjempe gode venner. Man må bare gi det tid! Jeg vet så godt at det er skummelt, kjipt og ikke morsomt i det hele tatt akkurat nå, men bit tennene sammen for det blir bedre – det kan jeg nesten love deg!

 Processed with VSCO with c1 preset

LOVE YOU

25 kommentarer
    1. Siden du har mye fri kan du gå til skolen til offeret å si ifra til de som mobber at det ikke er greit, og virkelig skjelle dem ut. Siden du er eldre vil de høre på deg. Ble mobbet på barneskolen…. da jeg gikk i 4 slang guttene døren igjen imens fingerne mine var i dørkarmen. De slo meg (ikke så hardt) hver dag nesten og sa stygge ting. Jeg tok med pappa til skolen, og han skjelte de ut og truet med å ringe politiet ettersom de faktisk brøt lovene (selvom de ikke kunne bli straffet da). Men likevel ble de sååå redde, og etter det har de aldri turt å si noe til meg 🙂

    2. En gang når jeg var i syden så så jeg to gutter som lekte ved bassenget (antar de var brødre på sånn ca. 4 og 9 år). Og da var det en voksen mann som dyttet han minste gutten ut i bassenget der det var mest grunt. Da hoppet hat eldste gutten utti og reddet han minste.
      Folk kan være så slemme😔

    3. du er utrolig inspirenende! ble mobbet som barn, og her står du, men en av norges mest populære blogger, tusenvis av fans, og et utrolig stort forbilde for andre!

    4. Du er så utrolig tøff og rå. Jeg ble selv mobbet fra 4. til 6. klasse og nå går jeg i 8. klasse. Foreldrene mine vet om dette men ingen lærere. Har heller ikke fortalt det til mine nåværende venner. Er bare så redd for å bli såret. Det er utrolig vondt å bli mobbet siden jeg vet utrolig godt hvordan det er.

    5. Barn som mobber andre barn er tydelig tegn på omsorgsvikt! Her er ansvaret hos foreldrene, hvis barnet ditt mobber så har foreldrene sviktet i omsorgen, de har ikke gitt barnene sine det dem trenger for å utvikle empati. Det er disse barna som blir narsissister, psykopater og div personlighetsforstyrrelser. Foreldrene skader barna sine ved å svikte dem i omsorg, det begynner å vise seg tidlig allerede barneskole alder hvem disse barna er, de vokser opp til å bli uffulstedinge mennesker med fatale konsekvenser! Værst for menneskene rundt seg, hvis det ikke taes tak i når de er små så er det forsent. De vil fortsette å terrorisere venner/kollegaer/familie rundt seg. Har selv vært utsatt for en psykopat, de ødelegger deg fullstendig fra innsiden. Dette er en byrde for samfunnet, et system med fokus på foreldrene og omsorg/oppdragelse ville nok tatt problemet ved rota. Hadde man fått etablert en barnevernstjeneste hvor mobbing faktisk var synonymt med omsorgsvikt som gav konsekvenser for foreldrene om de ikke tar ansvar for et barn som mobber så ville mye av mobbe problematikken idag forsvunnet. Mye av problemet med mobbing er at foreldrene til mobberne ofte FORSVARER barna sine istedet for å få slutt på adferden og situasjon. Det er rett og slett horribelt og kvalmt. Det foreldrene som er årsaken.

    6. Kjære Isabelle♥️
      Jeg ser girkelig opp til deg og Martine!
      Det var syykt tøft av deg å legge innn dette innlegget her👍🏻
      Håper du har det 100000000 ganger bedre nå🥑
      Mange klemmer fra Hedvig

    7. Jeg har vert et mobbeoffer. Og til alle de som mobber: Dere er duster som drar folk ned og ikke har noe respekt for andre. Tenk litt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg