Sex med hvem som helst fordi alle andre har sex

Annonse – lenker – Nelly

 Processed with VSCO with c1 presetLIGNEDE BADEDRAKT – HER

TING JEG SKULLE ØNSKE JEG VISSSTE DA JEG VAR 15 ÅR GAMMEL

Engelsk og språk er viktig – Var det noe jeg hatet da jeg var yngre og gikk på skolen var det andre språk. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke likte det, sikkert ordi jeg syntes det var vanskelig. Nå angrer jeg på at jeg ikke ga mer i engelsk timene på skolen, for det er faktisk noe av det viktigste etter min mening. Skal man reise og prate med folk fra andre land er det super viktig å kunne andre språk. 

Ikke ta alt så seriøst – Når man er 15 år gammel tror man livet og alt man gjør er døds viktig, men man finner fort ut av at det egentlig ikke var det. Spesielt nå når jeg ser tilbake på det! Jeg trodde alt jeg gjorde da skulle bli husket og var helt krise, men slik er det absolutt ikke.

Det er vanlig å bli sviktet av venner – Det gjelder da venner som ikke er ekte og bra for deg. Når man er 15 år gammel tror man det er best å ha masse venner, men når man blir litt eldre finner man ut av at det er ikke antallet som teller. Det som teller er de få gode vennene man har. Det er bedre å ha en diamant en å ha ti gråstein. Er det en venn som svikter deg så viser den person rett og slett at den ikke er verdt tiden din, h*n er ikke verdt tiden eller energien din.

Ikke stol på for mange – Da jeg var rundt 15 år gammel gjorde jeg denne feilen masse. Jeg trodde jeg kunne stole på folk og fortalte forskjellige ting til folk som jeg selvfølgelig ikke hadde lyst til at alle andre skulle vite. Det slo hardt tilbake på meg og jeg lærte av den feilen. Nå er det kun få jeg forteller ting til, eller ingen. 

Gutter kommer og går – Gutten du blir forelsket i på ungdomsskolen og som du tror du kommer til å gifte deg med kommer du helt sikkert ikke til å like når du bikker 20 år. Typen gutter du liker kommer helt sikkert også til å forandre seg! 

Du trenger ikke ha sex fordi alle andre gjør det – Jeg følte personlig ikke på dette presset så veldig mye, men jeg vet det er mange andre som gjør det og jeg har vært vitne til det. Når man er 15-16 år føler man kanskje at alle andre har hatt sex, mulig folk også sier det. Likevel er det helt sikkert ikke sant! Man skal ikke ha sex med en person kun fordi man vil ha sex. Første gangen man har sex kommer man alltid til å huske og det er viktig at det er en fin opplevelse. Ikke ha sex med hvem som helst bare fordi en venn av deg allerede har hatt sex. 

Det du er lei deg for nå, kommer til å bli ledd av senere i livet – Som sagt over her bryr man seg mye mer om ting når man er 15 år. Man tror alt det dumme man gjør kommer til å bli husket og 

Ikke voks opp for fort – Når man er 15 år venter man bare til man er voksen og skulle ønske man var voksen. Ikke stress med det haha! Tro meg, det er ikke så morsomt å være voksen og ha masse ansvar og bekymringer. Ikke stress med å bli voksen, nyt tiden!

Ta skolen seriøst – Dette vet venninnen min Katrine som sa jeg skulle skrive dette alt om haha.. Hun er 23 år og tar opp alle fag, noe som selvfølgelig er drit kjipt og kjedelig. Ikke dropp ut av skolen og gjør så godt du kan, øv til prøver og gjør ting seriøst. Det er snakk om fremtiden din, det er viktigere enn du tror!

De tror tror du kommer til å være venn med lenge kommer til å bli glemt – Når man er 15 år gammel tror man vennene man har da kommer til å være der hele livet, det er tilfelle svært få ganger. Man vokser fra hverandre, og det er på videregående man som oftest finner veldig gode venner. Jeg sier ikke at dette alltid er tilfelle, men for meg og mange andre jeg vet om var det det! 

Foreldre vil ditt beste og elsker deg – Man tror kanskje når man er rundt 15 år gammel at foreldre kun er kjipe og slemme, men det eneste de gjør er å passe på deg. De vil alltid ditt eget beste og vil at du skal gjøre det bra! Det er faktisk viktig å høre litt på foreldre og være åpne med dem. Foreldrene dine har vært unge en gang før dem også, og vet hvordan det er. Jeg skulle ønske jeg var enda mer åpen med mamma og hørte mer på henne, selvom jeg liker å tro at jeg var ganske flink og snill. Jeg hadde en liten periode jeg var ute å kjørte jeg også! 

 Processed with VSCO with c1 preset
LIGNEDE BADEDRAKT – HER

18 kommentarer
    1. Drakk du før du var 18? Og eventuelt hvor gammel? Kan du skrive om en storytime fra du drakk og noe gøy/skummelt skjedde gøy å lese

    2. Hei💕 Jeg er ei jente på 12 år såm elsker deg å alt du gjør💕 Ønsker å bli like kjent såm deg, å at jeg kunne ha møtt deg en dag💕

    3. Når du er 15 og føler deg utenfor fordi “alle andre” har hatt sex, så er det noe du kommer til å bli respektert for resten av livet senere. Mange gutter våger ikke å si det, men innerst inne ønsker de fleste gutter at jenta ikke har vært med andre. Jenter aner ikke hvor høyt gutter setter jomfrudommen!

    4. Det er fullt mulig å gifte seg og få barn med en man forelsker seg i på ungdomskolen, det er kanskje sjeldent, men det skjer:)

    5. Må ikke bli lurt. Det som er fornuftig er å ha en fast venn hele livet, skjønner du har bare sex med en person hele livet, en trofast venn.
      Fordi en ny venn eller en venn for en kort periode kjenner du ikke, han kan ha all slags sykdom og dårlige holdninger som han ikke viser bare han får pult deg.
      Noe annet er å leve sammen alltid, da kommer den sanne personen fram.

    6. Jeg er den trofaste vennen, jeg har aldri noensinne vært utro eller sviktet, og jeg har ingen sykdom, jeg er ren som et nyfødt barn. Allikevel har jeg hatt sex ca 3800 ganger til nå.

    7. Er det vondt og ha sex eller er det deilig
      Er det kleint/flaut når du liksom er naken foran en annen person?❤️

    8. Skulle ønske du hadde fulgt med i norsktimene også. Det er selvsagt viktig å lære deg fremmedspråk, men like viktig er det å skrive korrekt norsk.

    9. Du er SYYYKT fin på bilder, har ikke ord <3 Men når du smiler på bildene dine, som den siste, det får meg til å smile <3

    10. Bra sagt Isabelle. Du som kaller deg Lærer: Har du hørt om dysleksi? Er ikke alle som er like perfekt som deg 😂. Ingen er perfekte her I verden, alle kan gjøre feil. Inkludert deg selv. Selv kan du fort bli stemplet som en mobber fordi noen har skrive feil. Mobbing er en uting og er ikke tøft..

    11. Men så er det vel nettopp erfaringene man lærer av. Det er vel en fare for at dersom noen hadde fortalt deg disse tingene når du var 15 hadde du ikke lyttet så mye på dem? 🙂

    12. Jeg er en jente på 16 som ikke har tillatelse av foreldre til å henge med venner utenfor skoletiden. Dette har gjort at jeg har mistet MANGE venner. Jeg føler også at depresjonen kommer, og det vil jeg helst unngå . Noen tips?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg