Slik finner du ut om venninnen din er falsk

annonse – lenker – ginatricot

Jeg har alt for mange ganger vært borti mennesker som jeg trodde var min venn, men som ikke var det likevel. Jeg har brent meg på akkurat det veldig mange ganger og det er en grunn for at jeg syntes det er veldig vanskelig å stole på folk den dag i dag! Noe som faktisk både kan være positivt og negativt. Jeg er veldig forsiktig når det kommer til nye mennesker og er ikke noe glad i å dele for mye om meg selv, spesielt ikke til falske venner. Mine ekte venner derimot, de vet nesten alt om meg – det er nesten litt skummelt haha.. 

Det kan være vanskelig å vite hvem man kan stole på og ikke, derfor har jeg kommet opp med de mest typiske tegnene på at din venninne eller kompis er falsk og egentlig ikke bryr seg om deg like mye som du kanskje bryr deg om dem! Den følelsen er aldri god, derfor kan det være greit å bli kvitt mennesker som ikke fortjener å være en del av livet ditt. 

 Processed with VSCO with c1 presetSKJORTE – HER. LIGNEDE BELTE – HER. BUKSE – HER


– FUCK FAKE FRIENDS –

🌸 Hvis personen aldri har tid til deg, men har tid til å gjøre alt annet. Du får aldri meldinger eller spørsmål om du har lyst til å være med på forskjellige ting, mens den såkalte vennen din er overalt hele tiden med andre folk. Det viser rett og slett at personen ikke bryr seg om hva du gjør eller hvor du er og passer helst på seg selv og tenker på seg selv.

🌸​ Hvis det alltid er du som er nødt til å ta kontakt. Det viser igjen at personen ikke bryr seg om deg. Hvis du alltid er nødt til å ta kontakt og alltid er nødt til å spørre selv om du kan være med på ting. Samtidig har du alltid lyst til å være med denne personen og du spør som regel alltid om h*n vil være med på forskjellige ting og du får ingenting tilbake. Du gir og gir, men får aldri noe tilbake!

🌸​ Når personen alltid snakker dritt om andre venner til deg og andre. Da snakker denne personen mest sannsynlig dritt bak din rygg til andre mennesker også. 

🌸​ Prøver å få deg sjalu. Hvis du forteller om alt det du har lyst til å gjøre og oppleve, så går denne personen å gjør akkurat det du vil uten å invitere deg. Da prøver personen å vise at h*n er bedre enn deg og at du burde fortsette å holde kontakt med h*n fordi h*n gjør det du vil hele tiden. Personen prøver rett og slett å gjøre deg sjalu!

🌸​ Hvis du alltid er det siste valget. Personen tar kontakt med alle andre før h*n tar kontakt med deg. Hvis det for eksempel ikke er noen andre som kan eller vil være med på kino så er det deg personen til slutt er nødt til å dra med. 

🌸​ Hvis det alltid er du som må prøve å redde vennskapet. Det har oppstått en krangel eller noe drama og du er alltid nødt til å ta kontakt for å prate om det som har skjedd og du blir alltid til slutt nødt til å beklage deg for å kunne redde vennskapet. Selvom det ikke alltid er din skyld! 

🌸​ De får deg til å føle deg dum. Hvis du mener noe annet eller har andre meninger enn dine venner får denne personen deg ofte til å føle deg dum. H*n ler av deg hvis du sier noe du mener som er annerledes!

45 kommentarer
    1. Jeg har mange sånne venninner, men hvis jeg skal ha venninner, så må alltid jeg ta kontakt med dem. De tar aldri kontakt med meg eller spør om jeg vil være med på ting:?(

    2. Tusentakk for at du la ut dette innlegget Isabelle! Du reddet meg nettopp fra å være i et dårlig forhold med en venninne!

    3. Jeg bruker ikke bestandig å kontakte vennene mine, men jeg sier ja hvis de spør meg om å bli med på ting, fordi jeg har lyst, selv om jeg ikke har tenkt på det selv.
      For eksempel hvis jeg sitter og ser på film og har tenkt å gjøre det resten av dagen, men sier ja til å komme til noen fordi jeg ikke har tenkt på det før…
      Jeg er jo kjempeglad i vennene mine😻Er jeg en dårlig venn da?
      Håper på svar❤️❤️

    4. KVeldig bra innlegg❤️ vi har faktisk hatt en kjempe krangel på skolen min nå med alle jentene og den bestevennen jeg har hatt siden jeg var 3år er på et annet lag liksom og vi er ikke så veldig gode venner😕 aner ikke hva jeg skal gjøre❤️Hjelp meg😊👌

    5. Hei bra tips heldigvis så har jeg ingen sånne for de har jeg avslutta vennskapet for lengst jeg begynte å merke det og det gjorde bestevenninna mi å så derfor har både meg og hun avslutta vennskapet med den personen. Elsker bloggen din<333

    6. Føler jeg har lest dette et annet sted, fant du det fra en nettside? Søkte på “hvordan finne ut at vennen din er falsk” og det samme kom opp. No hate elrn bare lurer💋 Stå på vidre💪❤❤

    7. Jeg hadde tenkt og komme med en litt vel random, over-personlig kommentar til dette innlegget. Men det hadde blitt så kleint, pluss det hadde vært litt feil av meg og gjøre det!
      Men la oss bare si at jeg er både enig og uenig i det du skriver her! Det kan like gjerne være tegn på at noen kanskje ikke har selvtillit og/eller selvfølelse også.

    8. Jeg ble kalt Hore av en venn av meg. Da ble jeg lei meg. Denne vennen er så falsk. Han snakket dritt om meg bak ryggen min.

    9. Wow den forrige venninna min stemte på en prikk med ALLE de punktene, er en grunn til at jeg skrev den forrige venninna mi for å si det sånn!

    10. Men hva vist det er noen som er en av dine nærmeste også stemmer alle disse punktene?! Hvordan takler man det da? Jeg bli alltid sykt lei meg når hun aldri har tid til meg, men hvordan får man sakt ifra at dette ikke er greit lissom??! Vist du forstår??

    11. Jeg må altid spørre vennene mine om å finne på no. De Spørr aldri meg:( Men vis jeg skal ha noen venner må jeg beholde de vennene 😔

    12. Savner Martine Aleks? PS: Elsker du og Martine dere er sykt pene❤️Dere er de beste bloggerne i hele verden😍Loveu

    13. Åh, kjenner meg igjen i alt dette. Siden jeg startet på videregående i høst har vennegjengen min vært på fest/jentekveld hver helg. Jeg har kun blitt invitert en gang… Dette er noe jeg tenker på hele tiden, og har vel kommet frem til at grunnen for at de ikke tar meg med er fordi jeg ikke drikker alkohol. Hvis dette er grunnen for at man aldri blir invitert på fest føler jeg dette sier litt om hvor dårlige mennesker de er. På skolen holder de meg alltid utenfor samtalen, og de sjeldne gangene jeg er så heldig å bli med i samtalen snakker de kun om ting jeg ikke har vært med på, så jeg føler meg bare enda mer utenfor. Det som er sykt å tenkte på er at dette er mennesker jeg har vært bestevenner med i over 15 år…

    14. Jeg har veldig lite tid til å være med venner siden jeg går på turn, jeg føler at de blir sur på meg pga det. Ofte sier de sånn»Du kan jo bare droppe trening» og så sier de sånn « OK så turn er viktigere en venner» love u Isabelle❤️❤️❤️

    15. Grunner til at jeg tror hun ikke er min venn
      -når jeg tagger henne i noe så blir hun sur,men når andre gjør det så er det liksom greit (sikkert fordi d står tagg en venn, å hun ikke vil være vennen min eller at andre skal se det..)
      -Hun har ALDRI tid til meg men hun har tid til andre (samme dagen jeg spørr henne om vi skal finne på noe så sier hun «orker ikke» senere så er hun med noen andre)
      -jeg må alltid ta kontakt med henne
      -hun får meg til å føle meg dom
      -jeg må alltid ta kontakt men blir enten ignorert eller så er det en kort samtale
      -når jeg først blir invitert mA henne å noen andre, så ignorerer de meg og later som om jeg ikke er dær
      -jeg har hørt at hun har sakt til ene venninna mi at hun er lei av at jeg «hele tiden spørr om å finne på noe, fordi hun ikke alltid kan finne på noe, selv om hun er med andre venner nesten hver dag»
      og jeg spørr henne nesten aldri engang fordi hun bare Finner på unnskyldninger
      -hun har snakket dritt om ene venninna si til meg, og føler hun har gjort det med meg også
      -hun har favoritt personer i «venne gruppa» og jeg er ikke en av dem, i hvertfall ikke som jeg føler fordi jeg er den hun snakker minst med og hun finner sldri på noe med meg
      -når hun ser jeg er alene så bryr hun seg ikke
      – hun hadde en gang bilde av alle vennene sine på veggen, jeg var dær men jeg var snudd på andre siden sånn at jeg ikke var synlig
      -Hun sier aldri hemmeligheter til meg men hun sier det til de andre vennene sine ( jeg får høre det av de andre vennene mine som hun har sakt det til)
      – Jeg blir ikke invitert på jentekveldene hennes
      – Jeg vil bare ha en venn jeg kan stole på og som støtter meg 100% og som ikke syns jeg er dom hele tiden…
      – Hun sier til alle at jeg er sjenert,selv om jeg ikke er det når man blir kjent med meg .(tror hun sier det sånn at ingen vil være med meg)
      – En gang så hadde hun ett ball bilde av meg og to andre som hun hadde hengt opp på veggen, jeg og en til ble klipt bort sånn at det bare var hun og favoritten hennes i vennegruppa..)veninnen min spurte henne hvorfor hun hadde klipt bort meg og en til og hun svarte «jeg gjorde dere en tjeneste, fordi dere ikke var pene på akkurat det bilde» jepp dere hørte riktig min «bestevenn» kaller meg stygg
      – Også har jeg en anen «venn» hun snakker aldri stygt om meg, men hun snakker aldri med meg heller, hun sier aldri ting til meg heller, det er dom om moren hennes tvinger henne til å være med meg, moren sier hele tiden hvor mye hun savner meg og at jeg er hennes beste venn, men jeg er jo ikke det fordi hun sa ikke en gang til meg at hun sleit med angst og ikke ville leve mer MEN de andre vennene hennes fikk vite det ( jeg ble også invitert til bursdagen hennes, men invitasjonen var fra moren) jeg spurte henne en gang på «saharara?» om hvem som var hennes bestevenner (jeg var ikke nevnt) men allikevel så sier hun at vi er det.
      – Dette er alt jeg føler når det gjelder disse veninnene, hun ene har vært min venn siden første klasse og hun andre siden jeg ble født (alt forandret seg når vi kom på ungdomsskolen…)
      Isabelle plis hjelp❤️,Jeg tror de er fake venner, hva skal jeg gjøre?
      SRRY FOR LANG OG ROTETE TEKST,men håper virkelig på svar siden jeg har skrevet i veldig lang tid haha love you
      Wow ett helt blogg innlegg, kanskje jeg skal bli blogger? Haha

    16. Legger på: hun sier jeg skal holde meg unna visse personer men er med dem selv og hver gang jeg snakker med noen sndre sol huk ikke liker så ser hun på meg og då sier hun kom bort hit og da gjir hun meg mye oppmerksomhet, 5 minutter senere når de har gått så ignorerer hun meg…igjen

    17. Måtte legge på litt
      Grunner til at jeg tror hun ikke er min venn
      -når jeg tagger henne i noe så blir hun sur,men når andre gjør det så er det liksom greit (sikkert fordi d står tagg en venn, å hun ikke vil være vennen min eller at andre skal se det..)
      -Hun har ALDRI tid til meg men hun har tid til andre (samme dagen jeg spørr henne om vi skal finne på noe så sier hun «orker ikke» senere så er hun med noen andre)
      -jeg må alltid ta kontakt med henne
      -hun får meg til å føle meg dom
      -jeg må alltid ta kontakt men blir enten ignorert eller så er det en kort samtale
      -når jeg først blir invitert mA henne å noen andre, så ignorerer de meg og later som om jeg ikke er dær
      -jeg har hørt at hun har sakt til ene venninna mi at hun er lei av at jeg «hele tiden spørr om å finne på noe, fordi hun ikke alltid kan finne på noe, selv om hun er med andre venner nesten hver dag»
      og jeg spørr henne nesten aldri engang fordi hun bare Finner på unnskyldninger
      -hun har snakket dritt om ene venninna si til meg, og føler hun har gjort det med meg også
      -hun har favoritt personer i «venne gruppa» og jeg er ikke en av dem, i hvertfall ikke som jeg føler fordi jeg er den hun snakker minst med og hun finner sldri på noe med meg
      -når hun ser jeg er alene så bryr hun seg ikke
      – hun hadde en gang bilde av alle vennene sine på veggen, jeg var dær men jeg var snudd på andre siden sånn at jeg ikke var synlig
      -Hun sier aldri hemmeligheter til meg men hun sier det til de andre vennene sine ( jeg får høre det av de andre vennene mine som hun har sakt det til)
      – Jeg blir ikke invitert på jentekveldene hennes
      – Og hun sier jeg ikke kan være med visse personer men allikevel så er hun med dem selv, og når jeg snakker med noen som hun ikke liker så går hun bort til meg og drar meg bort til plassen hennes og gjir meg full oppmerksomhet,5 minutter etter at de har gått så blir jeg ignorert ( det er som om jeg ikke får være med andre og ha mange venner, liksom som om hun skal være bedre en meg…)
      – Jeg vil bare ha en venn jeg kan stole på og som støtter meg 100% og som ikke syns jeg er dom hele tiden…
      – Hun sier til alle at jeg er sjenert,selv om jeg ikke er det når man blir kjent med meg .(tror hun sier det sånn at ingen vil være med meg)
      – En gang så hadde hun ett ball bilde av meg og to andre som hun hadde hengt opp på veggen, jeg og en til ble klipt bort sånn at det bare var hun og favoritten hennes i vennegruppa..)veninnen min spurte henne hvorfor hun hadde klipt bort meg og en til og hun svarte «jeg gjorde dere en tjeneste, fordi dere ikke var pene på akkurat det bilde» jepp dere hørte riktig min «bestevenn» kaller meg stygg
      – Også har jeg en anen «venn» hun snakker aldri stygt om meg, men hun snakker aldri med meg heller, hun sier aldri ting til meg heller, det er dom om moren hennes tvinger henne til å være med meg, moren sier hele tiden hvor mye hun savner meg og at jeg er hennes beste venn, men jeg er jo ikke det fordi hun sa ikke en gang til meg at hun sleit med angst og ikke ville leve mer MEN de andre vennene hennes fikk vite det ( jeg ble også invitert til bursdagen hennes, men invitasjonen var fra moren) jeg spurte henne en gang på «saharara?» om hvem som var hennes bestevenner (jeg var ikke nevnt) men allikevel så sier hun at vi er det.
      – Dette er alt jeg føler når det gjelder disse veninnene, hun ene har vært min venn siden første klasse og hun andre siden jeg ble født (alt forandret seg når vi kom på ungdomsskolen…
      Isabelle plis hjelp❤️,Jeg tror de er fake venner, hva skal jeg gjøre?
      SRRY FOR LANG OG ROTETE TEKST,men håper virkelig på svar siden jeg har skrevet i veldig lang tid haha love you

    18. Grunner til at jeg tror hun ikke er min venn
      -når jeg tagger henne i noe så blir hun sur,men når andre gjør det så er det liksom greit (sikkert fordi d står tagg en venn, å hun ikke vil være vennen min eller at andre skal se det..)
      -Hun har ALDRI tid til meg men hun har tid til andre (samme dagen jeg spørr henne om vi skal finne på noe så sier hun «orker ikke» senere så er hun med noen andre)
      -jeg må alltid ta kontakt med henne
      -hun får meg til å føle meg dom
      -jeg må alltid ta kontakt men blir enten ignorert eller så er det en kort samtale
      -når jeg først blir invitert mA henne å noen andre, så ignorerer de meg og later som om jeg ikke er dær
      -jeg har hørt at hun har sakt til ene venninna mi at hun er lei av at jeg «hele tiden spørr om å finne på noe, fordi hun ikke alltid kan finne på noe, selv om hun er med andre venner nesten hver dag»
      og jeg spørr henne nesten aldri engang fordi hun bare Finner på unnskyldninger
      -hun har snakket dritt om ene venninna si til meg, og føler hun har gjort det med meg også
      -hun har favoritt personer i «venne gruppa» og jeg er ikke en av dem, i hvertfall ikke som jeg føler fordi jeg er den hun snakker minst med og hun finner sldri på noe med meg
      -når hun ser jeg er alene så bryr hun seg ikke
      -hun velger alltid meg sist av alle vennene hennes (jeg er siste valget)
      – hun hadde en gang bilde av alle vennene sine på veggen, jeg var dær men jeg var snudd på andre siden sånn at jeg ikke var synlig
      -Hun sier aldri hemmeligheter til meg men hun sier det til de andre vennene sine ( jeg får høre det av de andre vennene mine som hun har sakt det til)
      – Jeg blir ikke invitert på jentekveldene hennes
      – Og hun sier jeg ikke kan være med visse personer men allikevel så er hun med dem selv, og når jeg snakker med noen som hun ikke liker så går hun bort til meg og drar meg bort til plassen hennes og gir meg full oppmerksomhet,5 minutter etter at de har gått så blir jeg ignorert ( det er som om jeg ikke får være med andre og ha mange venner, liksom som om hun skal være bedre en meg…)
      – Jeg vil bare ha en venn jeg kan stole på og som støtter meg 100% og som ikke syns jeg er dom hele tiden…
      – Hun sier til alle at jeg er sjenert,selv om jeg ikke er det når man blir kjent med meg .(tror hun sier det sånn at ingen vil være med meg)
      – En gang så hadde hun ett ball bilde av meg og to andre som hun hadde hengt opp på veggen, jeg og en til ble klipt bort sånn at det bare var hun og favoritten hennes i vennegruppa..)veninnen min spurte henne hvorfor hun hadde klipt bort meg og en til og hun svarte «jeg gjorde dere en tjeneste, fordi dere ikke var pene på akkurat det bilde» jepp dere hørte riktig min «bestevenn» kaller meg stygg
      – Også har jeg en anen «venn» hun snakker aldri stygt om meg, men hun snakker aldri med meg heller, hun sier aldri ting til meg heller, det er dom om moren hennes tvinger henne til å være med meg, moren sier hele tiden hvor mye hun savner meg og at jeg er hennes beste venn, men jeg er jo ikke det fordi hun sa ikke en gang til meg at hun sleit med angst og ikke ville leve mer MEN de andre vennene hennes fikk vite det ( jeg ble også invitert til bursdagen hennes, men invitasjonen var fra moren) jeg spurte henne en gang på «saharara?» om hvem som var hennes bestevenner (jeg var ikke nevnt) men allikevel så sier hun at vi er det.
      – Dette er alt jeg føler når det gjelder disse veninnene, hun ene har vært min venn siden første klasse og hun andre siden jeg ble født (alt forandret seg når vi kom på ungdomsskolen…
      Isabelle plis hjelp❤️,Jeg tror de er fake venner, hva skal jeg gjøre?
      SRRY FOR LANG OG ROTETE TEKST,men håper virkelig på svar siden jeg har skrevet i veldig lang tid haha love you Isabelle
      Omg Srry jeg bare legger på og legger på
      (Nå er jeg ferdig)
      Håper på svar❤️

    19. Hei, jeg lurte på om du hadde noen tips til meg. Det har seg nemlig slik at i min vennegjeng er det ingen som stoler på hverandre, det er noen som er «sjefer», og de dømmer alle, inkludert de i vennegjengen helt sykt. Det har egt aldri vært noe drama rundt dette i vennegjengen, men det er kjedelig å være sammen for vi kan ikke fortelle hverandre noen ting og jeg føler at det er et usunt vennskap. Selv om de er slik så er jeg jo selvfølgelig veldig glad i de og det også mange sider jeg liker ved de og vi har kjent hverandre kjempe lenge.
      Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det føles egt litt som at er fake og at vi bare er venner fordi vi alltid har vært venner om du skjønner. Vi finner heller aldri på noe.
      Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?

    20. Wow. Nå veg jeg at en venninne/ klassekamerat er falsk. Henne lyver alltid og har ALDRI tid til meg.. BRA INNLEGG! Stå på isabelle👍🏻 Love You❤❤

    21. Kjenner meg igjen i mange av tingene. Har noen sånne venner selv, men vil ikke kutte dem ut fordi jeg har blant annet vokst opp med noen av de, og noen har jeg vært venn med så lenge jeg kan huske. Åsså er jeg kanskje litt redd for hva de vil si til andre folk om meg, fordi de vet veldig mye om meg å dem lyver hele tiden (så folk tror dem snakker sant siden dem bare lyver).

    22. Jeg er en jente på 13 år som har hatt en bestevenn siden 1. klasse. Men nå har hun fått en ny bestevenn, og nå har vi ikke vært sammen på nesten en måned!😭 Tusen takk Isabelle, dette hjalp!💓

    23. Visste det! Venninna mi er falsk hvis disse punktene stemmer😭 Har skjønt det så lenge. Hun har aldri til til å være med meg, men alltid tid til å være med bffen hennes

    24. Omg!!!! Bestevenninen min er falsk!
      Eller hun er ikke bestevenninen min nå lenger…
      Hun pleier alltid å være med NOEN ANDRE ENN MEG!!!
      Herrefred!!! Hun bryr seg ikke om meg ingen gjør det😭😕?
      Men Isabelle? Om du å Martine kan lage slim en gang til? Hvis dere skal så trenger dere ikke ta oppi natron, fordi det gjør det bare hardt😂LOVE U AND MARTINE❤️❤️❤️😍😍💖💖💖💙💙💙💚💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg