Slik unngår du å bli syk

//Reklame – annonselenker – Zalando

Hallo alle mine fine♡

Nå som jeg har vært syk noen dager kommer jeg til å være ekstra forsiktig fremover. Jeg er så lei av å være syk og nekter å bli det en gang til, det er jo så kjedelig og ikke minst vondt for sjela haha.. Det er masse man kan gjøre for å forebygge å bli syk. Selv er jeg veldig sløv på et par av disse tingene, men det skal jeg ikke være lenger. Noen av disse tingene er faktisk veldig viktig og har en del å si på om man blir syk eller ikke.

Det er også veldig mange som er syke nå, noe som gjør at det er ekstra lett å bli smittet og syk selv. Her er et par av mine beste tips til hvordan man kan unngå å bli syk og få influensa! 

– SLIK LURER DU SYKDOMMEN – 

LIGNEDE BH – ZALANDO HER. 

♡ Kle på deg – Når det er kaldt ute er det alltid viktig å kle på seg godt med klær. Jeg er veldig sløv på det og går ofte med litt lite klær på vinteren. Det er ikke alltid det frister med disse store tykke jakkene, men det er veldig viktig for å ikke bli syk. Går man med helt åpen hals og går rundt å fryser er det en veldig stor sjanse for at man blir syk. 

♡ Ikke gå ut med vått hår – Det er veldig dumt å gå rundt ute med vått hår på vinteren når det er så kaldt ute, da ber man nærmest om å bli syk. 

♡ God hygiene – Husk å vaske hendene ofte, hvert fall før du skal spise eller putte fingrene dine inn i munnen. Det er veldig mye man tar på i løpet av en dag som har masse bakterier på seg uten at man tenker over det. Det er masse der ute som for eksempel penger flere mennesker tar på i løpet av en dag og det kan godt hende personen som hadde den mynten før deg har hatt masse bakterier på hånden og/ eller er syk. 

♡ Spis hvitløk –  Med en gang jeg merker jeg begynner å bli litt syk tar jeg en liten bit med hvitløk. Det smaker ikke akkurat godt, men det skal hjelpe så du kanskje ikke blir syk likevel. 

♡ Ingefærshot – Ingefærshot er på samme måte som hvitløk kjempe fint når man begynner å merke at man begynner å bli syk. Det er mange som tar en ingefærshot hver morgen for å forebygge at man blir syk. Selena Gomez gjør faktisk det! 

♡ Ikke ha det så varmt inne – Influensaviruset stortrives i varm og fuktig luft så for å unngå å bli syk kan det faktisk hjelpe å ikke ha det så veldig varmt i luften hjemme, spesielt på soverommet. 

♡ Spis D og C vitamin – Kroppen trenger alltid vitaminer og de viktigste for immunforsvaret og sykdom er C og D vitamin. D vitamin skrur på immunforsvaret og er med på å holde kroppen frisk. Frukt som appelsin inneholder massevis av C vitaminer så det er veldig bra å spise når man for eksempel er litt forkjølet. 

♡ Ikke ta på alt mulig – Som nevnt er det veldig mange ting i hverdagen man tar på som også veldig mange andre tar på. Da er det veldig lett for at det kommer masse bakterier på hendene dine, one som absolutt ikke er bra og kan gjøre deg syk. På kollektiv transport for eksempel er det mange i løpet av en dag som holder seg fast på samme sted. Det kan alltid være lurt å gå rundt med en flaske antibac.

♡ Spis sunt – Det man putter inn i kroppen er også veldig veldig. Sunn mat med proteiner osv er med på å stabilisere blodsukkeret ditt! Spiser man masse sukker og slikt kan det hemme immunforsvaret og da gjøre at du blir fortere syk.

♡ Drikk mye vann – Drikker man ikke nok vann kan kroppen fort bli dehydrert og det er aldri bra. Vann kan bli veldig kjedelig i lengden, selv er jeg ikke noe glad i å drikke vann. Da kan det alltid være fint å legge oppi et par skiver med for eksempel sitron slik at det blir en litt friskere smak i vannet. Sitron er også veldig sunt og godt for kroppen! 

♡ Skift klær om du er våt – Er du våt på klærne og da spesielt på bena kan det være lurt å skifte og få av seg de våte klærne så fort som mulig. Uansett om du er svett, har sølt, eller falt i snøen er det lurt å få av det våte med en gang. Hvis ikke kan du bli syk!

LIGNEDE BH – ZALANDO HER

Hva syntes du om tipsene mine? Kommer du også til å tenke på dette fremover?

11 kommentarer
    1. Jeg gjør ca alt det dere men har vert syk nesten hver uke 3 dager siden november og da har jeg gåt glipp av veldi mye skole

    2. Nå skal det sies at Selena Gomez har lupus og har fått en ny nyre fordi imunforsvaret hennes bryter ned organene så da er det en selvfølge! Om hun blir syk kan hun dø…

    3. Hei Isabelle! Så bra du føler deg bedre! Hva er dine planer for helgen?❤️😊 (ukens spørsmål)

    4. Hei!!! Jeg lurte på om du kan ta en House toor eller rom toor det hadde vert så gøy så kan du hvise hvor du har sminken din og hvordan du har organisert alt. Eller så kan dere ha SMS rullet, wather challeng, 7 sek challeng eller ja du skjønner det er veldig morsomt når man bare sitter og snakker til kamera om gossip rund om i verden om kjendiser og sånt. Hva synes du om spørsmålene og video forslagene mine?? Liker bloggen og You Tuben din/deres veldig godt håper du svarer på mitt spørsmål. Synes du er et stort forbilde!!!☺️☺️☺️☺️☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg