Slik trener jeg magen

//Reklame – annonselenker

Heihei alle sammen♡

Nå har jeg endelig kommet litt i gang med treningen min og fått en fast rutine på hvordan jeg trener. For det meste trener jeg mage, rumpe og cardio da det er det jeg har lyst til å satse på og det er det jeg må trene for å få det resultatet jeg ønsker. Jeg gjør selvfølgelig ikke akkurat det samme hver eneste dag, men det går for det meste i det samme.

Det er mange som lurer på hvordan jeg trener og hva jeg gjør, derfor tenkte jeg å fortelle hva jeg gjorde på trening i dag. I dag trente jeg cardio og litt mageøvelser så det er det jeg tenkte å vise dere i dag. Cardio trener jeg mest av alt for magen så i dag trente jeg så å si kun magen! Cardio og intervaller er jo noe av det beste man kan gjøre for magen og for å miste vekt.

– SLIK TRENER JEG MAGE –

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 presetSPORTS BH – ZALANDO HER. MASSE FINE TIGHTSER – ZALANDO HER. 

Oppvarmimg:

Gå fort på tredemølle i ti minutter. Litt oppoverbakke.

Cardio/ Intervaller:

Løpe så fort jeg kan i 20sek, pause i 10 sek. Dette gjør jeg 8 ganger! 

Pause i noen minutter der jeg går fort. 

Løpe så fort jeg kan i 20sek, pause i 10 sek. Dette gjør jeg 8 ganger!

Mageøvelser: 

Jeg starter med 10 sit ups med hendene mellom bena.

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 preset

Deretter fortsetter jeg rett på med å løfte annet hvert kne og arm mot hverandre. Kne og arm skal komme nær hverandre. Dette gjør jeg ti ganger på hver side.

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 preset

Deretter fortsett jeg direkte med å løfte bena opp og ned. Dette gjør jeg ti ganger. 

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 preset

Deretter fortsetter jeg direkte med å ”sakse” med bena. Dette gjør jeg også ti ganger på hvert ben. 

 Processed with VSCO with p5 preset

Dette kan kanskje virke ganske enkelt, og det er det første runden. Jeg gjør alltid dette flere runder i dag tok jeg hele fire runder og jeg skal love deg at det brenner kraftig i magen den siste runden. Jeg tar 30 sekunders pause mellom hver gang jeg gjør de forskjellige øvelsene. 

 Processed with VSCO with p5 preset

Jeg elsker akkurat disse øvelsene. De er både enkle å forstå samtidig som det blir utrolig tungt etterhvert. Man trenger ikke bruke så mye utstyr og man kan trene dette hjemme om man ønsker det, noe jeg syntes er veldig bra. Mageøvelser som gir resultat, er enkle og som føles tunge er min favoritt. Jeg elsker også at det ikke tar så lang tid og man er ferdig trent på få minutter hvis man virkelig pusher seg selv og er effektiv! 

Jeg elsker at jeg har kommet i gang med treningen og kommer absolutt til å fortsette å blogge om det, hvis det er ønskelig selvfølgelig. Jeg regner med det i og med at det var mange som ønsket at jeg skulle dele mine treningsøvelser! 

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 preset
SPORTS BH – ZALANDO HER. MASSE FINE TIGHTSER – ZALANDO HER. 

Lærte du noe nytt? Kommer du til å teste ut dette?

27 kommentarer

Siste innlegg