Dette spiser jeg

Hallo alle mine fine ♡

For litt siden var vi innom butikken for å kjøpe oss noe mat å ha i leiligheten. Vi leier jo en leilighet her og har kjøkken som vi kan lage masse god mat i. Jeg har jo også bestemt meg for å prøve meg som vegetarianer her nede, så det å gå rundt i butikken å finne mat var overraskende vanskelig. Vi kjøpte en del mat i håp om at vi slapp å dra til butikken så mange ganger. Mathandling er virkelig noe av det kjedeligste jeg vet om! 

– I VÅRT KJØLESKAP – 

Frukt og grønnsaker – Jeg elsker frukt og kunne seriøst levd på bare frukt. Jeg velger lett frukt over smågodt og syntes det både smaker og ser bedre ut. Det er også mye sunnere så det er et pluss. Som vegetarianer er det viktig å få i seg en del mat og da passer frukt perfekt til et lite mellommåltid eller frokost! 

Middags mat – Vi kommer til å lage en del mat her hjemme. Vi kjøpte inn litt til grønnsaker til taco, vi kjøpte makaroni, vi har masse grønnsaker som vi kan bruke til å lage salat. Salat er utrolig godt og jeg elsker at det er sunt og at man kan ta oppi akkurat det man ønsker selv. Til tacoen kunne vi jo ikke kjøpe kjøttdeig som er vanlig å ha i taco, da kjøpte vi heller bønner og linser som vi kan bruke. Det er mye protein i begge delene og det er viktig å få i seg når man ikke spiser kjøtt! Vi kjøpte også litt suppe som vi kan spise en dag! 

Frokost mat – Egg, havregrøt og litt frokostblanding som vi hadde fra før av. Personlig er ikke jeg en stor frokost elsker og jeg spiser veldig lite om morgenen, men her er det greit å hvert fall få i seg litt da vi gjerne er ute hele dagen. 

Coca Cola – Min favoritt brus (etter julebrus). Jeg måtte bare kjøpe inn Cola, det er viktig å ha noe å drikke på. Vi drikker selvfølgelig en del vann og juice også, men det kan bli litt kjedelig i lengden. Så litt variasjon med Cola er digg! 

Pringles – Det er alltid greit å ha litt potetgull når man er på ferie. Spesielt potetgull som er litt salt! Når det er varmt og man svetter en del mister kroppen salt og da må man spise mer salt. Potetgull er også digg å knaske litt på når man sitter hjemme. 

Nudler – Nudler kan vi spise til både frokost, lunsj og middag. Det er alltid greit å ha noe enkelt å lage noen ganger i tilfelle vi plutselig blir sultne og har litt dårlig tid. Nudler går alltid fort og lage samtidig som det smaker veldig godt! 

Krutonger – Tørket brød høres egentlig ikke så veldig godt ut, men det er det – spesielt i salat er det helt fantastisk! 

Yoghurt – Activia yoghurt for magen. Når man er på ferie i utlandet og steder man spiser litt forskjellig mat er det vanlig å kanskje bli litt dårlig i magen. Yoghurt hjelper mot det, samtidig som det smaker veldig godt og er et fint lite måltid når man egentlig ikke er så sulten. 

Smøre ost – Som de fleste helt sikkert har fått med seg så elsker jeg ost og spiser det på alt av mat. Noe jeg syntes er helt sinnsykt godt er Ritz kjeks med litt smøre ost på. Det smaker helt fantastisk. I Norge pleier jeg alltid spise Ritz kjeksen med kremost – krydder smak og det er helt himmelsk. Her har dem ikke den smøre osten så jeg måtte kjøpe en annen. Den smaker veldig godt den også så jeg skal ikke klage! 

Saus – Vi trenger saus til makaronien vår. Makaroni uten noen ting smaker jo nesten ingenting og det er litt kjedelig. For at man skal spise opp maten må det jo smake noe! Det er hvert fall viktig for meg at det er en god smak på det jeg spiser. Hvis ikke blir det veldig kjedelig. 

Melk – Vi hadde jo litt frokostblanding fra før av, men ikke melk så det måtte vi kjøpe. Vi valgte å kjøpe ris melk, som er en melk som er laget av brun ris og litt andre ting. Vi turte ikke kjøpe vanlig melk her da man aldri er helt sikre på om den er bra eller ikke. Den er helt sikkert det, men jeg hadde ikke lyst til å ta sjansen på det og eventuelt få vondt i magen! 

Kaffe – Jeg har faktisk begynt å like vanlig kaffe. Med masse melk i bare sånn at det er sagt. Jeg begynte å like det på flyet ned hit, da jeg tvang det i meg fordi jeg ikke hadde sovet på nesten to døgn. Etter det smaker det helt greit, selvom jeg ikke elsker det! 

Krydder – Krydder er viktig å ha når man skal lage mat. Krydder gjør at maten smaker og det er som sagt veldig viktig for meg. Jeg elsker å ha masse forskjellige krydder i egentlig alt av mat så det var virkelig et must. 

Dopapir – Vi var tomme for dopapir så det måtte vi kjøpe, det skal jo da ikke spises selvom det lukter godt haha.. En liten funfact: dopapiret her lukter veldig godt og jeg tror det er en slags parfyme på det. Grunnen til det er nok fordi her kan man ikke kaste papiret i do og må kaste det i søppelbøtten. For at det ikke skal lukte så vondt er det parfyme og godlukt på dopapiret. Skikkelig fancy altså – jeg liker det!

Hva syntes du om handelen? Liker du mye av det samme?

Jeg vurderer også å kanskje legge ut noen vegetar oppskrifter, jeg får se om det blir noe av! Isåfall, er det noe du vil at jeg skal lage?

18 kommentarer

Siste innlegg