Dette må jeg ha med på reise

//Reklame – annonselenker

Heihei alle sammen♡

Nå er jeg endelig kommet frem til Den Dominikanske Republikk og stortrives her til nå. Vi landet i natt da klokken var rundt 20 på kvelden her, jeg fikk faktisk ikke sove noe på flyet så jeg hadde vært våken i nesten to døgn. Noe av det merkeligste er det at jeg følte meg ikke trøtt når vi kom ned hit. Jeg var liksom så giret og hadde lyst til å se øya med en gang. Tidsforskjellen er ganske stor så nå er klokken 0800 her! Vi ligger vel fem timer tilbake i tid.

Vi hadde jo en veldig lang reise og reiste i 20 timer i strekk. På en sånn reise er det viktig å ha med seg ting i håndbagasjen som man trenger og får bruk for og som gjør at tiden kanskje går litt fortere, jeg er så glad for at jeg tok med meg det jeg gjorde for alt kom faktisk i bruk en eller annen gang!

– PAKK HÅNDBAGASJEN MED MEG –

_______________________________________________

Mac’en – Dette er noe av det viktigste jeg kan ta med meg nå! Hadde jeg ikke blogget og drevet med det jeg gjør nå hadde jeg vel ikke tatt med meg den på reisen en gang, men siden jeg bruker mac’en hver eneste dag uansett hvor jeg er så var det virkelig er must å ha den med. Jeg hadde også tenkt til å redigere en del videoer på flyturen, noe som viste seg å være utrolig smart. Turene gikk relativt fort og jeg fikk redigert en del videoer. Martine og jeg filmet jo masse før jeg reiste så det at jeg fikk redigert det meste på flyet gjør oppholdet mitt her litt bedre så jeg slipper å sitte her å redigere kjempe masse!

Pass – På reise er det aller viktigste man kan ha pass, så det måtte jeg så klart ta med meg! Herregud jeg ser virkelig ikke ut på det bildet, det ligner jo ikke på meg en gang..

Billett – På denne reisen som vi mellomlandet flere steder trengte jeg flere billetter og boarding pass. Uten det kommer man ingen steder så det er også noe av det viktigste man kan ha med på reise.

Processed with VSCO with c1 preset

Epipen – Jeg har jo alvorlig nøtteallergi og er nødt til å ha med meg Epipen hvor enn jeg går. Epipen er som en sprøyte med adrenalin som jeg er nødt til å ta hvis jeg får i meg nøtter. I utlandet er dette ekstra viktig da jeg ikke er sikker på hva jeg kan spise og hva jeg ikke kan spise. I Norge vet jeg hva jeg kan spise og ikke, men i andre land er det alltid forskjellig hva man putter i ting og det kan være nøtter i alt.. Skikkelig kjipt, men sånn er det!

Kamera – Jeg tar jo bilder overalt når som helst og jeg er veldig opptatt av at bildene jeg tar skal være i god kvalitet. Derfor tar jeg alltid med meg et ordentlig kamera, spesielt nå på reise som vi skal besøke steder vi aldri har vært før. Fine bilder og minner er alltid morsomt å ha uansett! Jeg legger jo også ut dette på sosiale medier og da er jeg også opptatt av at bildet skal være fint og i god kvalitet.

Penger – Når jeg skal reise til steder som er langt unna Norge og ting jeg er kjent med liker jeg som oftest å betale med kontanter. Man vet aldri om man blir lurt eller svindlet og det er veldig enkelt å bli det når man er steder man ikke er kjent. Som her jeg er nå! Jeg har med en del dominikanske dollar, men også noen amerikanske da man kan bruke det også her.

Processed with VSCO with c1 preset

Lommebok – Det er alltid greit å ha et sted å ha pengene sine i. På reise liker jeg som oftest å ha med meg to lommebøker eller noe annet å ha pengene min oppi. Det er ikke lurt å gå rundt hver dag med alle sine kontanter. Jeg tar bare med noe ut og lar resten ligge trygt på rommet!

Kalender bok – Jeg jobber jo på denne reisen, altså blogger og planlegger ting som kanskje skal skje fremover. Da er det alltid greit med kalender boken min, det hender alltid man glemmer ett eller annet man har planlagt og skriver man slike ting opp i boken med en gang kan man ikke gå glipp av det.

P piller – Jeg som går på p piller må jo ta dette hver eneste dag. Dette er mest av alt for å slippe mensen, noe som er veldig deilig når man er på strand ferie som det jeg er nå! Mensen er jo noe dritt i seg selv, men når man er på ferie og spesielt strand ferie er det deilig å slippe mensen.

Processed with VSCO with c1 preset

Ladere – Elektronikk går alltid tom for strøm og da må man ha ladere. Jeg som bruker både telefonen og mac’en så å si hele tiden er avhengig av å ha laderen tilgjengelig til en hver tid og derfor har jeg alltid alle slags ladere i håndbagasjen. Hadde jeg hatt laderne mine i bagasjen jeg sendte inn i går hadde jeg vært uten lader og telefon i rundt 20 timer da telefonen min går tom for strøm med en eneste gang! En bærbar lader er også perfekt.

Fuktighetskrem – På flyturer blir man så å si alltid litt tørr i huden og det beste som finnes da et en bra fuktighetskrem. Jeg bruker kremen fra Elisabeth Arden og jeg virkelig elsker den. Nå har jeg kjøpt meg en som har solfaktor slik at jeg kan bruke den hele tiden her, men favoritten min er så klart DENNE

Ting til mac’en – Noe jeg syntes er det verste med denne nye mac’en som jeg har kjøpt meg er at man er nødt til å ha en adapter med seg hele tiden. Det er sinnsykt irriterende og jeg skjønner ikke hvorfor apple har valgt å gjøre det på denne måten. Det er alltid like vanskelig å huske på sånne småting selvom det var for meg denne turen noe av det viktigste jeg kunne ta med. Heldigvis husket jeg det!

Processed with VSCO with c1 preset

Adapter – Nå som jeg reiste såpass langt og mellomlandet flere steder hvor man har forskjellig stikkkontakt er det veldig greit med en adapter man kan bruke i hele verden. Jeg elsker adaptere som denne og er faktisk nødt til å kjøpte meg en ny ganske så fort. Jeg oppdaget nettopp at min er blitt ødelagt! Og det er jo litt krise!

Antibac – På reiser tar man alltid på masse ting man vanligvis ikke gjør. Jeg syntes ofte det kan være litt ubehagelig å ta på ting jeg vet veldig mange andre har tatt på før meg, som for eksempel penger! Når jeg er på reise liker jeg å bruke kontant og da tar jeg masse på penger. Da passer antibac perfekt!

Solbriller – Nå som jeg reiste til et land med varme og sol må jeg jo ha solbriller. Jeg elsker også ha bruke solbriller på dager jeg ikke føler meg helt vell og når jeg er klar over at jeg kommer til å gå lenge uten søvn, sminke osv er det alltid greit med et par solbriller i håndbagasjen!

Processed with VSCO with c1 preset

Paracet og zyrtec – Paracet er alltid greit å ha med seg, egentlig uansett hvor man er. Man vet aldri om man plutselig får vondt i magen eller vondt i hode! På reise er jo det ekstra kjipt. Zyrtec er også veldig greit å ha med seg, spesielt for meg som har allergi. Begynner jeg å merke at det klør litt i halsen eller øynene tar jeg alltid to zyrtec da det kan hindre at jeg får ordentlig allergisk reaksjon!

Sovemaske – Jeg sliter alltid med å sove på fly, for det meste fordi det ikke er mørkt nok! Sovemaske er noe av det beste jeg vet både hjemme og på reise, det gjør slik at det blir helt mørkt! Love it.

Øretelefoner – Musikk er også noe av det beste jeg vet og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis det ikke fantes musikk i verden. Når man også sitter på et bråkete fly med kanskje en baby som skriker kan det være deilig å koble av med høy musikk på øret!

Processed with VSCO with c1 preset

Kamera stativ – Mitt lille søte kamera stativ! Dette bruker jeg mest når jeg skal vlogge og filme hele dagen min. Dette stativet gjør at jeg kan sette kamera overalt og få hvilken som helst vinkel, jeg digger det! Jeg har jo tenkt til å vlogge litt når jeg er her borte så stativet måtte jeg ha med.

Hva pleier du å ha med deg på lange reiser? Mye av det samme?