Mine tradisjoner i julen

//Reklame – annonselenker

Heihei alle sammen♡

Nå er det absolutt ikke mange dager igjen til jul. Herregud tiden går så fort! Jeg som alle andre har forskjellige tradisjoner i julen både når det kommer til hvor jeg feirer, hva jeg spiser og hva jeg ser på på TV. Jeg er ikke sånn veldig opphengt i julen og det eneste jeg syntes er koselig er selve dagen når hele familien er samlet. Ellers kunne jeg vel klart meg uten haha! 

LIGNEDE JULEGENSER – GINA HER

SLIK FEIRER JEG JUL

🎅🏼 Pynte – Vi pynter alltid huset med masse fine juleting som både er kjøpt, men også masse fint som faktisk mormor har laget. Hun er utrolig flink og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke åpner opp en butikk haha.. Det er veldig mange som begynner å pynte veldig tidlig i desember, det gjør ikke vi. Sånn som juletre det pynter vi ikke før bare noen dager før julaften. I år ble det litt tidligere, da jeg og flere reiser og ikke er hjemme i romjulen! Litt jul må vi jo ha sammen. 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

🎅🏼 Godtesokk – Godtesokken har også mormor laget. Hvor fin var ikke den? Hun lagde den i 2008, og etter det har vi brukt den hvert år. Hver morgen den 24. desember er godte sokken fylt opp med godsaker. Både godteri og andre småting, det er så koselig å sitte med den mens man ser på fine julefilmer på morgenen! 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

🎅🏼 TV – Noe av det jeg gleder meg mest til hvert år er julefilmene som går på tv. Jeg liker best tre nøtter til askepott og syntes den er så fin. Selvom jeg vet alt som skjer er den like spennende hver gang. 

🎅🏼 Feiring – På kvelden møtes hele familien for god mat og godt selskap. Jeg pleier alltid å feire jul hos mamma – jeg vet egentlig ikke helt hvorfor, det har bare blitt sånn. Jeg er alltid velkommen hos pappa så hvis jeg ønsker en liten forandring kan jeg alltids dra dit! Vi er en ganske liten familie hos mamma så vi blir ikke så veldig mange rundt bordet. Det er oss fire, tante og dem som er fire, mormor, moren og faren til onkelen min og to hunder. Det er egentlig like greit at vi ikke er så mange, da blir det litt koseligere! Vi bytter også alltid på hvem som arrangerer. Neste år skal for eksempel vi ha det her hjemme, mens i år har noen andre det. Det er også veldig greit. 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

🎅🏼 Ribbe – Julematen er viktig, og hvert år spiser vi ribbe. Det håper jeg aldri gir seg, jeg elsker ribbe haha! Vi har selvfølgelig litt annet på bordet også, men det er oftest ribben jeg spiser og gleder meg til. Nam! 

🎅🏼 Julenissen – Vi er ingen flere småbarn i familien så nå kommer ikke nissen lenger, men det gjorde den før. Da var det alltid onkel som kledde seg ut husker jeg haha! Da kom alltid julenissen med en gave til alle, resten av pakkene lå under juletreet til senere. 

🎅🏼 Åpne gaver – Dette var alltid favoritt delen av kvelden før. Nå er det faktisk ikke det lenger, rart hvordan ting plutselig forandrer seg! Etter at vi har spist, sunket maten og slappet litt av åpner vi pakker. Da er det alltid en som roper opp en og en pakke, alle sitter å ser på hva de andre får. Det tar alltid super lang tid før alle pakkene er åpnet, men det er koselig å bruke litt lang tid og se ordentlig hva alle får og fra hvem. 

🎅🏼 2. juledag – To dager etter julaften samles alle igjen, denne gangen hos mormor for å spise skinkestek/ kalkun. Det er så utrolig godt og jeg elsker virkelig alt av julemat haha.. Det er ikke rart man ofte legger på seg noen kilo i jula! 

LIGNEDE JULEGENSER – GINA HER

Processed with VSCO with c1 preset

Hvordan feirer du jul?

19 kommentarer

Siste innlegg