BLE JEG AKKURAT SVINDLET?

Hallo alle sammen♡

Nå er jeg egentlig ganske nervøs og ikke minst irritert. Jeg ble akkurat oppringt fra et nummer jeg ikke aner hvem er! Jeg pleier som regel ikke ta telefonen når ukjente ringer meg, men denne gangen valgte jeg å ta den av en eller annen grunn. Det som ble sagt i telefonen var at de ringte fra et eller annet sted (fikk ikke med meg fra hvor) og skulle ha meg til å bekrefte eller avkrefte et kjøp jeg liksom hadde gjort på en nettside til flere tusen kroner. Jeg begynte å stusse med en gang, for jeg har ikke kjøpt noe på nett idag. Jeg ble også nervøs for at noen kanskje har brukt mitt kort til å handle på nett, noe som heller ikke er umulig.

Denne ”damen” som jeg pratet med på telefonen skulle ha meg til å si en pin kode, noe jeg heldigvis ikke gjorde og spurte heller om hvor hun ringte fra. Det var da jeg skjønte at dette bare var tull. For det jeg fikk til svar ga virkelig ikke mening, og jeg skjønte fort at jeg ikke pratet med en ordentlig dame. Det går nemlig an å forfalske telefon samtaler, slik at mange tror det er ekte. Jeg skjønner godt at mange blir lurt av dette og ender med å bli svindlet. Hadde jeg ”svart riktig på spørsmålene” hadde jeg sikkert blitt rundlurt jeg også.

Jeg la på telefonen med en gang, søkte opp nummeret og det viser seg at dette nummeret er hemmelig. Jeg prøvde faktisk å ringe nummeret opp igjen, da kom det opp at nummeret ikke er i bruk. Så dette var helt klart et forsøk på svindel! Nå er jeg bare skikkelig redd for at jeg faktisk kan bli svindlet fordi jeg tok telefonen, er det noen som har noe greie på dette? Nummeret som ringte meg var +47 39 34 22 16. Så hvis dette ringer deg, ikke ta den! Jeg syntes sånne ting er skikkelig ekkelt og jeg skjønner ikke hvordan slike mennesker får tak i mitt nummer. Dette har nemlig skjedd flere ganger og det er ofte at veldig rare nummer ringer meg. 

48 kommentarer
    1. Haha du ble lurt trill rundt, er en app som heter Jokesphone der du kan ringe hvem som helst som «Britt Andersson». Alt ble tatt opp, om du kontakter de som lagde appen kan du finne ut hvem det var.

    2. Det er ingen norske nummer som starter med 3 har jeg fått vite… at de som regel/eller alle starter på 4 eller 9, men har opplevd andre tall først og.. så jeg vet ikke.. men Ingen norske nummer starter på 3 d vet jeg!!

    3. akuratt d samme skjedde med meg.. Samme nummeret, sa jeg var utro med Kjæresten sin eller noe. de la igjen en telefon svarer siden jeg ikke tar fra fremmede.

    4. Tusen takk for informasjonen…..nå har jeg skrevet nr.opp på en ladd og hengt deg på rommet og skrevet IKKE TA TELEFONEN HVIS DETTE NR RINGER DEG

    5. Ja. Det er mange falske nummeret her i Norge. Jeg har en tips til deg. Hvis det ringer, kan du enten ikke svare, eller du svarer og si at det ikke er deg, og at de har ringt feil nummer. Du bestemmer selv vennen min. 😉 Ha en fin kveld. ❤

    6. Det samme skjedde med meg bare at det var ett annet nummer, det var ein dame som stilte masse spørsmål men eg la på med ein gang uten å svare❤loveuuu!!

    7. Hei! Jeg kan svare deg på dette, og kan si med en gang at du ikke har blitt svindlet!! Jeg ble oppringt av akkurat det samme nummeret her om dagen, bare med at hun ”dama” sa jeg var koblet på nettet hennes og var forbanna, jeg ble også forbanna fordi jeg er jo ikke det.
      Anyways, isabelle, dette er styrt fra en app som heter jokesphone. det var forresten ei venninne av meg som tullet med meg, fikk mld noen minutter senere om at det var henne. så det er garantert noen du kjenner som ikke tør å være ærlig å si det var dem. jeg sjekket ut denne appen siden jeg skjønte ingenting, da det var et nummer som gir seg ut til å være telefonsalg (jeg søkte det opp). Og det denne appen gjør er at du kan velge mellom forskjellige pranker, og hvis da den personen man pranker tar tlf, kan man da høre på tlf samtalen, noe som er sykt creepy. dette er forresten ulovlig hvis man ikke sier ifra at man har stått bak dette. denne appen burde legges ned. men jeg råder deg til å sjekke den ut for å se selv hvordan den fungerer. det er som sagt helt anonymt, man må registrere seg med mobil nummeret sitt for å få en kode for innlogging, og da er du inne. men selve ringingen er anonym, da dette nummeret kommer opp når man ringer. Men, ville bare forklare, og si at du ikke er svindlet. jeg sjekket mellom prankene som er, og det var en av dem, den med netthandel. uansett, hvem faen ringer ang netthandel anyways? man får som regel mail. haha. håper dette hjalp deg!! 🙂 og hjelper mange andre av leserne dine som har fått tlf fra samme nummer.

    8. Skikkeleg skummelt😰 eg har fått mangen slike telefoner både fra Laos, Russland og Benin. Men eg svarte heldigvis ingen av dem. Håper ikkje du blir svindlet Isabelle❤️

    9. Dette er skikkelig creepy.. Hvem gjør sånt liksom? Har de null liv?? Håper du finner ut av det snart, Isabell! 💗 Stor fan av deg😚 Leser bloggen din flere ganger daglig✨

    10. Haha visst damen hadde Førde dialekt er det Jokesphone. Det går Ann å velge kategorier og det går Ann å velge nettkjøp så haha, men visst hun ikke har Førde dialekt e d svindel!

    11. Haha, ble oppringt og kjeftet på for at jeg ikke kom ut til uber-sjåføren som hadde utenfor huset mitt og ventet på meg i en halvtime eller noe. Jeg hadde ikke bestilt noen taxi?? Kikket i vinduet og der var ingen bil. Jeg bare “byee” og la på. Så fikk jeg snap av kompisen min som lo, han hadde tulleringt meg fra en sånn app. Stemmen høres helt troverdig ut. Jeg sjekket ut appen selv og man kan velge mellom mange absurde situasjoner. Alt fra at katten er påkjørt til at pizzabudet er på vei. Tulleringing tatt til nytt nivå..

    12. Venninna mi ble oppring av att sånn nummer i dag bare att det var fra new yourk men den personen snakket norsk og det var syyykt creppe

    13. det er en del svindel som foregår over telefon. jeg jobber jo deltid på lefdal, og for litt siden kom det en kunde inn som trengte ny pc; han hadde blitt ringt av “microsoft” som ønsket tilgang til pc-en hans og alt sånn, og han lot dem, og da begynte de å true ham med at de sletter alt osv hvis han ikke betaler så og så mye. Så da bare kastet han hele og kom til oss for å kjøpe ny. Sørget heldigvis for at han kjøpte antivirus i tillegg, for mest sannsynlig hadde de allerede infisert pcen hans med virus, og han bare ga viruset enda mer tilgang ved å godkjenne at de tok over pcen hans… men i hvertfall, kort fortalt; lett å la seg lure 😮

    14. Uff.. <33 Når jeg søkte på det på Gulesider.no stod det følgende "Nummeret brukes til telefonsalg ..."

    15. Det er bare appen jokesphone 😄 Gå inn og sjekk ut. Man kan velge selv hvilken prank også hvis personen tar tlf så blir samtalen tatt opp. Null stress 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg