Jeg skulle virkelig valgt en annen vei


Fant dette random bildet på Mac’en haha.. Jeg liker det!

Det er mange ting i livet jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes. Det er mange ting jeg angrer på og ting jeg gjerne skulle klart meg uten. Noe av det jeg angrer på er faktisk det jeg valgte på videregående skole. Jeg syntes det er skikkelig teit og vanskelig at man skal i en alder av 15/16 år skal bestemme hva man vil gjøre resten av livet sitt. Man kan selvfølgelig angre og gå årene på skolen om igjen, men hvor bortkastet er ikke det da. Jeg hadde null anelse om at jeg kom til å sitte her å skrive på en blogg og filme videoer til YouTube i en alder av 15 år. Spesielt ikke der jeg var da jeg var 15 år gammel, da ante jeg virkelig ingenting av hva jeg ville. Jeg bare levde i øyeblikket. 

Jeg skulle både ønske jeg startet med det jeg driver med nå tidligere, slik at jeg da hadde kommet mye lenger. Jeg skulle også ønske jeg hadde gått noe annet på VGS. Jeg skulle ønske jeg kunne spole tilbake i tid, for mange grunner. Men størst av alt, på grunn av valgene jeg gjorde på skolen og det som påvirket livet mitt. Hadde jeg kunne valgt alt om igjen hadde jeg aldri tatt de samme valgene jeg gjorde for noen år siden.

Jeg gikk jo Service og samferdsel, jeg visste ikke engang hvorfor. Jeg ante jo ikke hva jeg ville bli. Det endte jo opp med at jeg vet hva jeg absolutt ikke vil bli. Jeg kommer nok aldri mer til å jobbe på et kontor fra klokken 0800 til 1600 hver eneste dag, hvert fall ikke frivillig. Det er ikke meg i det hele tatt og jeg angrer på at jeg brukte hele fire år på noe jeg aldri kommer til å få bruk for. Jeg gjennomførte og bestod fagprøven i dette faget. Jeg er glad for at jeg har en utdannelse, men jeg er ikke glad for at jeg har en utdannelse jeg aldri har lyst til å bruke. 

Kunne jeg valgt igjen hadde jeg nok helt klart valgt media, spesielt utifra hva jeg driver med nå og hva jeg ønsker videre i livet mitt den dag idag. Men man vet jo aldri, tiden og meninger endrer seg hele tiden og det er det som er så vanskelig. Noe som var helt sikkert, det er at i en alder av 15/16 år var jeg ikke klar til å velge noe så viktig. Det tror jeg svært få er! 

14 kommentarer
    1. Hej du! Husk at det var den lange (om)vej du tog, som har bragt dig til der du er! Og det lyder som om at du nyder der hvor du er nu, så derfor er alt du gjorde op til det helt rigtige 😉

    2. Du har så rett! Jeg går i 9-ende klasse og gruer meg sykt til videregående. Selvom det ikke er enda så er jeg absolutt ikke klar til å finne ut hva jeg vil med livet mitt. Det er noe jeg vil tenke på når jeg kommer så langt. Jeg vil jo ha en god utdanning men ikke en som høres gøy ut men kanskje ikke er så bra som jeg trodde….gruer meg mer enn noe annet til videregående…

    3. Er veldig enig med deg med at det er alt for tidlig og velge hva man skal resten av live sitt. Jeg skule ønske jeg hadde valg salg og servic eller hva det her. I stede for helse og sosial – barn og ungdom. Skule ønske jeg kunne velge veldig mye på nytt. Men noen ganger må vi vel bare ta det til vårs at valgene er tatt. Det enete vi kan er og lære av dem å heller ta andre og smartere valg i framtidgen.

    4. Husk på at alle valg du har tatt gjør deg til den du er idag- både på godt og vondt;) Og en bør aldri angre over utdannelse, finnes ikke noe som heter bortkastet utdannelse! Om du en dag ønsker ny utdannelse er det bare å sette seg på skolebenken, her er vi så heldige at vi kan bli det vi ønsker:))

    5. ikke si du aldri kommer til å ha en 8-4 jobb. plutselig er du der, for du er fortsatt ung og du vet ikke hvordan livet ditt kommer til å se ut om feks 5 år:)
      tror virkelig ikke at du kommer til å blogge og youtube til du er 70 liksom

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg