Orkanen er verre enn alle trodde

Hallo alle sammen♡

Orkanen som er på vei hit er verre enn alle trodde i starten! Den har bare blitt sterkere og sterkere og er nå ikke så veldig langt unna. Det tok ikke mange timer fra folk ikke var stresset i det hele tatt til folk ble stresset og skulle begynne å evakuere og handle inn til helgen. Butikker og alt kommer nok til å stenges så kvelden i går var virkelig et helvete på butikken. Det var så å si ingenting igjen å kjøpe, alle hadde hamstra med seg alt av vann og mat man kan lage om strømmen ikke fungerer i husene. Det er vanlig at strømmen går når det er en så sterk storm.

Uansett, jeg er fortsatt på vei hjem når Irma (som orkanen heter) kommer, hvis jeg i det hele tatt får flydd ut av landet haha.. Det tror jeg nok jeg får, Irma skal ikke komme før slutten av helgen og jeg reiser allerede i morgen kveld. Åå, jeg skulle nesten ønske jeg skulle være her når orkanen kommer. Jeg har så lyst til å bare se hvordan det er og eventuelt være med å evakuere. 

Nyhetene forteller at dette er en dødelig storm og at den er utrolig sterk. Den skal visst være sterkere enn hurricane Katrina, noe som er helt sykt. Orkanen Irma er også på størrelse med staten Ohio noe som er enda sykere. Heldigvis får Florida bare litt av denne og mesteparten kommer bare til å være etter effekt. Det er likevel helt sykt. Jeg tror også folk har giret hverandre opp litt og at man egentlig ikke skal behøve å dra noe sted, selvom jeg skjønner veldig godt at folk gjør det for sikkerhets skyld.

Florida har ikke hatt en ordentlig orkan på mange mange år. De jeg er med er ganske rolig og tror ikke det kommer til å være nødvendig å dra og venter helt til de eventuelt blir bedt om å reise. Dette huset er en pappeske i denne stormen så akkurat her kommer dem nok ikke til å være, men skolen og andre hus er trygge. Det er en del her som har orkan sikre hus, så det å måtte være hos andre over helgen må dem nok regne med! 

Jeg kommer til å nyte de siste dagene mine her og ikke tenke så mye på orkanen i og med at det fortsatt er noen dager til den skal komme. Nå skal jeg spise litt frokost så tror jeg at jeg skal ned på campus og se hvordan det er på skolen her. Det gleder jeg meg veldig til, sånne ting syntes jeg er litt spennende! Vi blogges senere babes, ta vare på hverandre! Love you all♡

7 kommentarer

Siste innlegg