Det er en orkan på vei hit

Hallo alle sammen♡

Nå har vi akkurat fått masse e-poster og beskjeder om at det er en orkan på vei hit hvor vi er. Jeg har til og med fått kommentar på bloggen om hva jeg skal gjøre når orkanen treffer. Det er vell egentlig ikke så veldig mye man kan gjøre. Jeg er ganske sikker på at jeg er på vei hjem når den kommer, men jeg vet ikke. Jeg er egentlig ikke så veldig stresset heller, jeg har aldri opplevd en orkan og jeg vet så å si ingenting om disse tingene. Likevel har jeg faktisk lyst til å være her når den kommer. Jeg vet, jeg er sær..

Som den nysgjerrige personen jeg er har jeg faktisk lyst til å se, oppleve og vite hva man gjør når en orkan kommer. Det er ganske vanlig med orkaner og den slags her i Florida. Eller det er vel ikke vanlig, men i forhold til hvordan det er i Norge er det nok ganske vanlig..
Uansett, det virker ikke som de som bor her bryr seg så veldig mye heller. Noe som er ganske rart for meg. Jeg ble ganske stresset da jeg først hørte om den, men når det viser seg at alle er veldig rolige og ikke tenker så mye på det får det meg til å være veldig rolig også. 

Jeg husker jeg spurte venninnen min om hva som kom til å skje og hva hun kom til å gjøre, og jeg ble litt satt ut haha.. Slik gikk samtalen: ”OMG, det er en orkan på vei hit!!. Hva skal du gjøre da?” Svaret jeg fikk: ”Vet ikke, chille hjemme bare. Håper skolen blir stengt”. Altså hahah.. Det betyr vell egentlig bare at det ikke er noe å stresse over! Jeg tenkte jo selvfølgelig først at man måtte spikre igjen vinduer, feste bilen på en eller måte og legge seg under bordet hjemme haha.. Herregud jeg merker at jeg har sett alt for mye på film og tv. 

Jeg tror ikke det er noe å stresse over, og jeg tror ikke det kommer til å skje noe spesielt med meg om denne orkanen kommer når jeg er til stede. Det er nok bare å holde seg inne. Så dere som er bekymret trenger ikke å bekymre dere og dere som skulle ønske jeg døde må nok vente litt til

6 kommentarer
    1. Jeg var i florida når orkanen Matthew var der, men det eneste jeg merket var at det var mye vind og regn. Jeg syntes det var litt spennende.

    2. Kommer til å bli den største orkanen los Angeles har hatt, igår viste den nivå 4 og idag nivå 5 🙂

    3. Var i Miami i fjor når mattthew kom! Var så mye oppstyr egentlig da det ble nevnt at den ville gjøre masse side. Vinduer ble spriket igjen, la noe sandbagger inntil alle bygninger og ellers ba de oss bare kjøpe inn litt ekstra vann og mat. Jada så dagen kom hvor denne orkanen skille treffe og det gikk helt fint! Orkanen traff ikke Miami så hardt som antatt 🙂 blåste en del og regnet! Men syntes egentlig dagen i forkant var verre. Tordnet og lynte konstant og hele Lincolnroad var totalt oversvømt innen en halvtime med ekstremt nedbør😅 Så vi ble sammen med mange andre “strandet” på supermarkedet en god stund haha
      Men ingen som stresset, og som du selv sier så er de vandt til dette! Dette er jo typisk orkan sesong der borte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg