Forbilde = Utseende

Heihei allesammen♡

Så dum som jeg er har jeg akkurat klart å lese gjennom et par kommentarer på youtube, jeg vil ikke si at jeg angrer for at jeg leste gjennom disse men jeg blir virkelig sjokkert over enkelte mennesker. Det er helt sykt hvordan enkelte faktisk er oppdratt og det er et par foreldre som faktisk burde passe mer på barna sine. Det er vell et par forelde som burde passe på hva de skriver også. For disse kommentarene kommer ikke bare fra unge barn. 

Jeg har skrevet en del om hatkommentarer før, men uansett hvem eller hva man skriver så gir det seg ikke. Det kommer det nok aldri til å gjøre, og jeg syntes bare det er oppriktig merkelig at folk syntes det er helt greit. Får ikke folk dårlig samvittighet? 
Så det er vell egentlig ikke noe vits at jeg skriver dette innlegget for ingen kommer vel til å bry seg eller stoppe med dette uansett. Men jeg velger å prøve! Jeg vil ikke la disse idiotene av mennesker stoppe meg for å lese gjennom kommentarfelter for jeg har lyst til å lese alle de positive og fine kommentarene og svare på disse. Det er selvfølgelig mest positivt, men det er alltid de negativet kommentarene man sitter å tenker på om kvelden og de som oftest stikker og sitter igjen i tankene. 

Jeg er heldig som er såppas sterk psykisk og klarer å takle og se bort ifra disse hatkommentarene, truslene og det helt forferdelig folk sier. Det var en kommentar som gjorde at jeg valgte å skrive dette innlegget. Vi får masse kommentarer på at vi er flotte og at vi er forbilder, det er så utrolig koselig helt til noen klarer å ødelegge denne gleden ved å skrive ”De er faen ikke forbilder når de har operert seg og bruker masse sminke”. Altså det er greit at du ikke mener det kjære, men går virkelig forbilde på utseende? Er man et forbilde fordi man ser ut som man gjør? Det er ingen som velger hvordan man ser ut, noe man på en annen side kan velge er hvordan man ønsker å være som person.

Det jeg mener er et godt forbilde er hvordan man er som person, hvordan man oppfører seg og hvordan man takler forskjellige ting. Ikke hvordan man ser ut eller om man har valgt å operere seg? Jeg for eksempel har ikke operert noe annet enn puppene og for dere som faktisk følger meg og vet hvorfor jeg valgte å gjøre dette, dere vet hvor vanskelig det har vært for meg. Jeg mener det at om man har store komplekser for noe og ikke klarer å bruke de klærne man vil eller ikke klarer å gjøre det man vil så skader det ikke å gjøre noe med det slik at man føler seg bedre. Det jeg mener er feil derimot er å operere seg for morro skyld kun fordi man har lyst på noe anderledes. 

Dere som skriver disse kommentarene og sprer slik negativitet, det er jo faktisk dere som er dårlige forbilder. Tenk alle de små barna som leser gjennom dine kommentarer og henger seg på å tror at det er greit! Det er det som ikke er bra og det er det som ødelegger samfunnet, ikke at jeg velger å bruke sminke eller at jeg valgte å operere en ting jeg har hatt et stort kompleks over.

26 kommentarer
    1. Er veldig enig i det du skriver her. Jeg tror noen Dåse de som gjør det har fet veldig vanskelig med seg selv og ikke er sikker på seg selv. Man må rett og slett bare ignorere de
      Du må gjøre hva du vil ikke alle vil være enig idet du gjør men hva så. Du er du og de er de. Stå på videre

    2. Ikkje bry dæ om ka folk sir eller skriv, de e bare misunnelig på perfekte dæ! Du e et stor forbilde førr mæ og mange andre
      Stå på videre Isabelle!! 😻❤️ Elske dæ! 🤣

    3. Yas babe, hallo du er mitt forbilde liksom! Elsker bloggen din💞💞💞💞 haters gonna hate🤙🏼🤙🏼

    4. Har nettopp begynt å lese bloggen din fast,og jeg må si at jeg virkelig ELSKER den!!❤ synes du skiller deg ut fra andre bloggere på en positiv måte ved at du tar opp mer interessante temaer enn hva du har spist til middag osv. Synes du fortjener å ligge høyere opp på topplisten💕 Det er bare en ting jeg savner og det er at jeg personelig ikke er så veldig glad i designet ditt på bloggen ,for synes at det fort blir veldig uoversiktlig og rotete. Bare et lite tips! Fortsett med det gode arbeidet❤

    5. Dette var et godt innlegg 🙂 Jeg er voksen selv og jeg synes det er helt sykt at mennesker, særlig voksne mennesker skal skrive negative ting. Har de ikke noe positivt å komme med, så er det bedre at de ikke kommenterer. Bedre at de holder det inni seg. Er nok en del misunnelse som ligger bak. Folk som ikke har det godt med seg selv, og bare hater at noen har det så bra, som for eksempel deg. Det var fint dette du skrev om at de som driver med slik negativitet, slett ikke er noe forbilde. De er kun forkastelige! Egentlig skulle de ikke fått oppmerksomhet i hele tatt om sin oppførsel, men det er uansett positivt at du blogger om dette…. Hev deg over dem! De kjenner deg ikke (regner jeg med), og det er KUN sjalusi og faanskap som driver dem….. Prøv å IKKE bry deg om det i hele tatt. Jeg forstår at det ikke er så lett, og at det går inn på deg. Men prøv å tenke at disse ikke er verdt verken tårene dine eller tankene dine om hvordan de holder på. Hev deg over dem. Overse det de skriver og for all del IKKE svar dem!!!!!!

    6. Du har rett i at det er personligheten som skal danne forbildet, ikke utseendet. Likevel er det ikke helt feil å hevde at du blir et dårlig forbilde med plastisk kirurgi. Synd å si det, men slik er det faktisk. Det er til helt og holdent du som bestemmer over din kropp, men som blogger blir du gjerne også et forbilde for en del av leserne dine, som vil ta etter deg og sammenlikne seg selv med deg. Det betyr at om du får masse positiv oppmerksomhet for å ha fikset på leppene dine kan det være flere som tenker at de må gjøre det samme for å bli “så pene som deg”.

    7. Jeg beklager “spammingen”. Jeg merker at kommentaren min kanskje kan mistolkes.
      For jeg synes ikke du fortjener stygge kommentarer, det er jo riktig nok lavmål av dem. Poenget mitt var vel mer det at du bør være obs på at du lett kan oppfattes som et dårlig forbilde, fordi du har fikset på utseendet ditt. Om du har komplekser for noe, og muligheten til å endre det, skal ikke andres meninger avgjøre hvorvidt du fikser på utseendet. Likevel må du tenke på at du har lesere som lett kan føle at de ikke er gode nok utseendemessig, fordi du, som er forbilde for noen og er faktisk ganske pen, har fikset på det [utseendet]. Du kan ikke ta hensyn til alle leserne dine, men det er viktig at du forstår kritikken.

    8. Jeg begynte å lese bloggen din nettopp for noen timer siden og jeg synes du er drit flink til å blogge og prøv å ignorer de uposetive kommentarene du er perfekt Og du er den du er ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg