Jeg har begynt å se på leilighet

Heihei♡

Jeg har lenge sagt at jeg ikke har lyst til å flytte enda og at jeg fortsatt har lyst til å bo hjemme for å spare penger. Jeg har det veldig fint her hjemme og stresser ikke med å komme meg ut enda. Men plutselig for et par dager siden fikk jeg et enormt kick og jeg har plutselig nå de siste dagene hatt lyst til å flytte for meg selv! Jeg vet det er et stort ansvar og at det er enormt dyrt å flytte her i Oslo, men sånn er det bare og jeg tror ikke akkurat det kommer til å bli bedre med årene når det gjelder priser. 

Så nå sitter jeg her på finn og titter på leiligheter. Jeg aner ikke hvorfor jeg plutselig fikk dette kicket, det er ikke lenge siden jeg bestemte meg for at jeg skulle bo hjemme så lenge som mulig for å spare penger. Jeg har vell lyst på noe eget, selvom jeg helt sikkert er nødt til å leie noe i starten. Men det blir noe eget det også, selvom det ikke er jeg som eier.
Det er en venninne av meg som også har lyst til å flytte, eller hun må flytte så vi har pratet litt om dette før men det har aldri vært noe seriøst. Bortsett fra nå de siste dagene! Jeg vil også bo nærmere byen og sentralt i Oslo, nå er det liksom litt vanskelig å komme seg til og fra ting selvom jeg har lappen og bil. Men jeg velger heller å ha en leilighet sentralt i Oslo, sammen med en venninne eventuelt enn å ha bil her oppe! Jeg har jo alltid hatt lyst til å flytte og komme meg på egne ben, men jeg har alltid tenkt det at jeg er nødt til å spare og kjøpe etterhvert. Jeg aner ikke hvordan det er å skulle leie en leilighet, jeg håper virkelig det er bedre enn det jeg tror. Jeg syntes alltid det er litt skummelt det å skulle leie av noen!
Er det noen av dere som har noen tips til meg, eller kanskje som leier en leilighet selv som vil fortelle meg litt om dette? 

Nå skal jeg fortsette letingen her, det er overraskende morsomt å sitte å se på leiligheter. Jeg kommer ikke til å ta det første jeg ser, jeg er nok litt sær når det kommer til hvor jeg skal bo, men det er bare bra tenker jeg! Jeg kan ikke bo hvor som helst. 

18 kommentarer
    1. Hei! På YouTube kanalen deres, kan dere prøve å ha litt mer dagsvlogger og sånn at dere har med kamera rundt når dere gjør ting osv, (søk Shani vlog på YouTube for Inspo, eller andre) ….blir litt mye av det samme på det rommet og dere liksom bare gjør forskjellige utfordringene eller sånne #’s! Please 🙏🏻🥑

    2. Det er virkelig et stort skritt å flytte men ettervert blir man valgt til det og tror det er en hakke lettere når man flytter med noen.
      Jeg syns det var vanskelig i begynnelsen, men nå var jeg syk med spisefortyrrelser også da så hadde mye som ikke var på plass når jeg flyttet første gangen

    3. Hei❤️Eg leiger ein leilighet og det er null stress. Eg betalar ein person ein viss priv ein gang om månen, personen slm du leiger med har jo selfølgeli ikkje nøkkølen til denne leiligheten, det er bare du som har. Å leige ein leilighet er akkuratt det samme som å ha kjøpt ein leilighet og den einaste forsjellen er at du betalar månedspris og du ikkje kan “pusse opp” leiligheten osv uten at du får tilatelse av personen du leiger med. Eg trudde at det komm til å bli skummelt men det er ikkje der i det heile tatt❤️Ps:elsker bloggen din❤️Lykke til videre!❤️

    4. Mitt beste tips er å bo hjemme en stund til så sparer du de 1000 lappene i mnd i 2-3 år så vips har su egenkapital til noe eget!

    5. Jeg har nettopp flyttet hjem igjen etter 1 år hvor jeg leide leilighet, anbefaler absolutt å bo hjemme til du har spart opp nok til egenkapital for så å kjøpe. Jeg angrer så bittert på at jeg har kastet bort over 200.000kr på husleie som går til å betale ned huslånet til noen andre. + at dagen du skal flytte så er det ofte du må betale for små ting som har skjedd i leiligheten under ditt leiemål også. Er masse penger som fyker ut vinduet dessverre.. Kjøp eget, er mitt beste råd <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg