Jeg har blitt hacket

Heihei alle sammen!

Nå fikk jeg akkurat en Mail om at noen har klart å komme seg inn på min Snapchat konto. Dette har skjedd flere ganger før men ikke på samme måte som denne gangen! De som hacket meg klarte å komme seg inn og bytte passord og alt slik at jeg ikke klarte å komme meg inn i det hele tatt! Heldigvis hadde jeg telefonen i hånda da dette skjedde og jeg klarte å få kontoen min tilbake til slutt. Jeg ble utrolig stresset og redd, jeg merket jeg begynte å bli skikkelig varm.. Hva oppnår disse med min Snapchat? Hva skal dem med den liksom?

Dette skjedde faktisk fra Ukraina så noen i Ukraina har hacket meg. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan dem har klart det. Må man ikke ha noe personlig informasjon for å klare å hacke og faktisk komme seg helt inn på telefonen min?

Jeg får Mail med engang noen prøver å komme seg inn på alle mine sosiale medier og takk Gud for det. Jeg har både IP adresse og hva slags telefon dette ble gjort fra, jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre med denne informasjonen. Jeg vet ikke om jeg kan få gjort noe heller, men det har jeg virkelig lyst til for dette er ikke noe gøy! Jeg kommer til å følge opp dette og ta dette seriøst.

Hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre så tar jeg gjerne imot disse!!

21 kommentarer
    1. Hei. Jeg ville ikke vært sikker på at personen som hacket deg, er i Ukraina. Denne personen kan ha brukt en proxyserver for å beskytte seg selv, og da vil det være en helt annen ip-adresse enn den han faktisk har. Håper du finner ut av det.

    2. Jeg ville ha byttet passord å sann på alle sosiale medier for å vere helt sikker, å sjekka alle telefoner å data iPad alt mulig å sjekke om du finner noe om den hackeren, lykke til 😘

    3. Har du oppdatert telefonen din? Fikk beskjed i går om å oppdatere min Iphone med engang fordi hackere kan komme seg inn på telefonen om du ikke har oppdatert den.
      Og som noen nevner oppi her – bytt passord på alt av sosiale medier, og kontakt politiet om dette ikke gir seg.
      Håper det løser seg 🙂

    4. uff, sånne her ting er ikke gøy. Når de hacker seg inn på snapchat kan de jo snakke med kontaktene dine og se det du har lagret. Det er så bra at du har fått den tilbake💕🌸 Vet du hvor lenge den var hacka?

    5. Det er to muligheter her; enten er det noen som “kjenner” deg (en fan) som har prøvd å ta over kontoen, eller så er det en robot som har gjort det. Det finnes tusenvis av roboter på nett som konstant prøver å hacke alle populære kontoer i sosiale medier for å ta over dem og spre reklame eller datavirus. Mest sannsynlig er dette en robot. Uansett bruker de en såkalt VPN, som gjør det umulig å finne ut hvem som står bak (derfor står det at de er fra et helt tilfeldig sted i verden, som Ukraina).
      Det er ikke mye vits i å anmelde dette forholdet, ettersom det ikke er mulig å finne ut hvem det er som står bak det. Saken blir garantert henlagt. Det du imidlertid bør gjøre er å skru på det som kalles 2FA, eller 2-faktor-autentisering. Dette gjør du ved å trykke på spøkelset oppe til venstre, deretter tannhjulet oppe til høyre (innstillinger). Rull ned og velg Login Verification. Aktiver dette med SMS.
      Hensikten med å gjøre dette er at det blir nesten umulig for hackere å ta over kontoen din, fordi du mottar en SMS med en kode hver gang du skal logge på fra en ny telefon. SMS-en blir sendt til ditt telefonnummer, og hackerne kan dermed ikke komme seg inn.
      Dette er et alternativ som finnes i nesten alle populære tjenester, inkludert Facebook, GMail, YouTube og Instagram. Det er kjempeenkelt å slå på, og du trenger ikke å logge inn med kode hver eneste gang du skal bruke appen – kun første gang du logger på fra en ny telefon.

    6. Han bor ikke i Ukraina. Han bruker bare noe som heter VPN . Du kommmer ingen vei med den falske ip adressen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg