Grønt hår!!

Heihei alle sammen♡

Etter å ha badet masse igår med håret under vann, har jeg fått vite at man kan få helt grønt hår av dette bassenget som er her.. Jeg har heldigvis ikke merket noe til det enda og jeg har fått noen tips og triks man kan gjøre for å unngå å få grønt hår. Det som er med det bassenget som er her er at det ikke er klor i vannet men noe annet som kan både farge av på badetøy og hår.
Jeg vet jo at man kan få grønnskjær i håret av å bade i klorvann, men dette er ikke klorvann. At noe annet faktisk kan gjøre håret grønt visste jeg ikke! De jeg reiser med har jo vært her flere år på rad og alle som har badet masse med håret under vann har visst fått helt grønt hår..

Det siste jeg vil er å få grønt hår, men jeg vil fortsette å bade for det er noe jeg elsker og syntes er utrolig gøy og deilig. Spesielt her hvor det er varmt med både boblebad og andre ting! 
Derfor kommer jeg til å forebygge dette med noen tips og triks jeg har fått med meg når jeg har vært her! Jeg vurderte faktisk å kjøpe meg en badehette, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å gå rundt med en sånn. Det finnes jo også andre ting man kan gjøre for å unngå dette så det er nok det jeg skal prøve på først! 

Ha hårkur eller balsam i håret før du bader. Dette skal visst hindre kjemikalene som er i bassengvannet å trekke inn i hårstrående! Jeg syntes dette er utrolig smart og jeg kommer nok til å gjøre dette når jeg skal bade fremover, som er ganske ofte. Jeg syntes jo egentlig dette høres litt rart ut, skal man bade lenge og masse blir vell kuren og balsamen skylt ut ganske fort tenker jeg. Men da er det bare å ta med en flaske balsam ned til bassenget!

Badehette. Dette er selvfølgelig noe av det smarteste og beste! Da kommer jo ikke håret nær vannet i det hele tatt og da er det jo selvfølgelig helt trygt. Jeg har helst ikke lyst til å gå rundt med en badehette hele dagen, spesielt siden jeg har lyst til å ta bilder ved bassenget!

Ketchup i håret. Om kur og balsam ikke fungerer og jeg faktisk får litt grønnskjær er nok ikke det livets undergang heller. Det finnes jo alltid kjerringråd mot sånne ting som skal fungere ganske bra! Jeg har faktisk hørt og lest at man kan ta ketchup i håret og la det være i ca 30 minutter. Ketchup i håret er vell ikke akkurat det jeg har mest lyst til i hele verden, men må jeg så må jeg! Æsj jeg tenker bare på den lukten og alt haha.. 

11 kommentarer
    1. Jeg fikk også grønt hår av bassengene på savalen! Ketchup virket ikke på meg og jeg måtte til frisøren og farge håret brunt, men det var fortsatt grønnskjær i håret 😳 Tror nok badehette er best på savalen 😅

    2. Gå rundt å lukte pølse&ketchup er vel ikke noe særlig ha ha,badehette er vel ikke noe fint 😋😘😘

    3. Det er vel klor i bassenget? Trodde det var klor i alle basseng, hvis ikke hadde det vært veldig uhygienisk

    4. Kan du og Martine L. ta noen bilder sammen uten sminke? Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor dere noen gang bruker sminke i det hele tatt. Dere har veldig vakre trekk og faktisk oppriktig finest naturlig. Ikke ment som en slem kommentar. KLEM

    5. Jeg fikk også grønt hår av bassenget på Savalen, er et år siden nå og sliter med grønnfargen enda. Har prøvd ketchup og renseshampooer utallige ganger uten resultat. Har også tatt blonderingsskyll hos frisøren, men grønnskjæret henger igjen enda altså.

    6. Jobbet tildligere som frisør. Dette kan komme av foruteensning, ulike produkter og varme. Grønnskjær er det vanskligste å behandle dessverre. Gå igjennom håret med sitron eller blekning kan ha noe effekt men det sliter
      Og er noe du kan gjøre når bade sesongen er over ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg