Det er fort gjort å bli dopet ned

Heihei mine kjære♡

Hvis du skal på festival i sommer har jeg lyst til å komme med et par tips. Jeg var akkurat på festival og jeg skal på flere i sommer og da skal jeg virkelig tenke på disse tingene for det er faktisk ganske viktig!

Dra med riktige folk. Dette er faktisk det viktigste spør du meg. Vil du ha det gøy på festival er det viktig å dra med noen du vet du har det gøy med og noen du selvfølgelig kan stole på. 

Pass på drikken din. Du vet aldri om det dukker noe oppi drikken din som du ikke vil ha. Drikk av din egen drikke og pass på den hele tiden, kvelden kan ende dramatisk om du er så uheldig å bli dopet ned. Det er selvfølgelig ikke sikkert dette skjer og det er selvfølgelig ikke vanlig å bli dopet, men det kan fort skje. Det har faktisk skjedd venninner av meg ganske ofte og det er ikke så vanskelig som du kanskje tror å putte noe i drikken din. Det finnes faktisk masse videoer på youtube om hvor lett det faktisk er å dope ned noen, jeg fikk seriøst sjokk av dette og ble ekstra ops på at det er viktig å passe på dette uansett hvor man er! 

Ikke ha for høye forhåpninger. Da ender det med at du ikke har det gøy i det hele tatt. Da kommer du kun til å tenke på det negative ved festivalen og ikke det positivet, og det er jo ikke bra.

Powerbank. Strøm på telefonen er helt klart et must. Det kjipeste med å være ute hele dagen og feste lenge er jo helt klart at telefonen går tom for strøm. Min telefon går alltid tom for strøm og jeg har faktisk ikke powerbank. Det er noe jeg helt klart trenger og er nødt til å kjøpe meg. Det er faktisk ganske viktig å ha strøm på telefonen, ikke bare for å snappe og legge ut bilder men blir du borte fra de du er med er det viktig å kunne få tak i dem. Skjer det noe er det også godt å ha strøm på telefonen. 

Regn med at dere kan bli borte fra hverandre. På store eventer som festival er det veldig lett å bli borte fra hverandre, hvertfall når man drar med mange mennesker i en stor gruppe. Plutselig skal noen på do og noen andre skal gå å kjøpe mat eller drikke og vips så er dere borte fra hverandre. Det er vikitg å ta vare på hverandre og bli med hverandre om den ene må på do for eksempel. Det er ikke gøy å gå rundt på festival alene! 

Kle deg godt. Selvom det er varmt og fint vær på dagen når festivalen starter blir det dessverre kaldt om kveldene her i Norge. Det å gå rundt å fryse er definitivt ikke gøy i det hele tatt og da koser man seg hvertfall ikke. Ta heller en jakke rundt livet så har du den når du blir kald. 

6 kommentarer
    1. Heyy! Sendte dg mail…har du fått den? Er ikke sikker på om jeg sendte til dg..men jg tror det…
      -Klem Anisa

    2. Hei eg lurte på om dere kunne ha en video om at dere snakker om første date og hvordan man skal spørre noen om å bli sammen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg