Har utseende virkelig så mye å si

Hei dere♡

Jeg blir så frustrert av at alle hele tiden skal henge seg opp i utseende til folk, kun utseende. Det er faktisk minimalt med folk som bryr seg om hvordan du er som person, spesielt når dem ikke kjenner deg. Jeg har blitt dømt så mange ganger ut i fra hvordan jeg ser ut, og jeg er så lei det der. Jeg har selv gått forbi en del folk på gaten og lagt meg selv noen tanker om hvordan dette mennesket kan være som person og trodd masse forskjellige ting, men det vil ikke nødvendighvis si at jeg har rett! Jeg dømmer ingen før jeg kjenner dem og snakker ikke stygt om noen helt ut av det blå. Der mener jeg flere har noe å lære. Det er så fælt at det har blitt sånn, jeg tror faktisk ikke det var så ille før som det er nå! Har en blondt hår og bruker sminke så tror folk med engang at man er dum, har folk masse tatoveringer og piercinger er man tøff og slem med engang. Jeg kjenner nok folk til å vite at slik er det absolutt ikke.

Jeg skal ikke dra alle under samme kam her, for alle tenker ikke slik. Men jeg vet såppas at de fleste gjør det, for det har jeg erfart! Selvom jeg er blond betyr ikke det at jeg er dum. Selvom jeg er blond og bruker sminke betyr ikke det at jeg var en mobber før. Jeg har faktisk hørt det, at jeg minner om en som mobbet på barneskolen! Altså why? Fordi hun som mobbet deg før hadde blondt hår? Du kjenner ikke meg som person så du har ingen anelse om hvordan jeg er eller hva jeg har gått gjennom tidligere i livet mitt! Det å si noe sånt er faktisk helt sykt og det sier mer om deg enn det gjør om meg. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, og helt sikkert kommer til å høre på en god stund fremover. For det er virkelig spesielt. Det er greit du ikke liker meg, man kan ikke like alle men da skal du først og fremst vite hvem jeg er og hva jeg står for. 

Mobbing foregår ikke bare f2f, men også på nett. Og jeg vil faktisk tørre å si at jeg er et mobbeoffer på sosiale medier slik som mange andre offentlige personer. Så du som skriver dritt på sosiale medier, du regnes som en mobber du også selvom du ikke vil tro det selv. Folk dømmer, sånn er det bare. Men hvorfor? Hvorfor ikke snakke positivt om en person og se dems positive sider. Jeg er bare så lei av at folk skal dømme andre hele tiden og ikke bli kjent med en person istedet. Det å få høre ”oj jeg trodde du var mye mer overlegen”, eller ”oj du er jo faktisk ganske hyggelig” når du blir kjent med nye folk hele tiden tærer faktisk på deg og jeg lurer virkelig på hvorfor denne personen tenkte sånn om meg til å begynne med. Det må jo være pga utseende mitt? For vedkommende kjente meg jo ikke personlig.
La folk se ut som de vil, bruke det de vil og gjøre som de vil uten at du skal blande deg inn og bry deg om absolutt alt av hva andre folk gjør. Du kan da umulig ha et så kjedelig liv at jeg er mer spennende enn deg?

11 kommentarer
    1. tusen takk for du nok en gang deler et flott innlegg med oss<33 det er så godt å se at det fortsatt er bloggere som er trofaste og som kan ta opp viktige temaer<3
      liker at du sier sannheten om hvordan det faktisk er, for det du skriver er så sant<3
      evig takknemlig for du blogger, du er så dyktig og flink!
      og vi alle kan ta lærdommer av dine poster<3

    2. Utseende har absolutt minst å si, og det lærer man så fort man åpner seg for å bli kjent med nye mennesker. De som dømmer etter utseende tror jeg jager etter et perfekt liv som ikke eksisterer for noen, hvor alt sammen bare må SE perfekt ut. For det som måtte være perfekt i dems øyne da :p

    3. Herregud så sykt enig! Spesielt det med ”Åi trodde du var mer overlegen” osv. For hva i helvete har utseende med personligheten å gjøre(?) haha, skjønner meg ikke på det der.. Skikkelig slitsomt at folk hele tiden skal mene ditten og datten om deg som person fordi man ser ut som man gjør.

    4. Så enig jeg har briller og orange hår og folk sier stygge ting pga det til meg, di skjenner meg jo ikke engang. Etter at jeg har lest bloggen din og har sett deg på pæra og på yt syntest jeg du virker som et helt fantastisk meneske , så utsende teller ikke så mye på hvordan du er som meneske. Altså bestevenninnen min er jo blond og hun er et av di smarteste menneske jeg skjenner på min alder.💜💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg