Tips til en bra selfie

Hallo alle sammen♡

Jeg hadde akkurat livestream på min instagram og spurte dere om hva dere ville jeg skal skrive! Det er jo ganske vanskelig å skulle komme på masse innlegg å skrive helt alene. Jeg liker å få tips fra dere, det er jo dere jeg skriver til så vil at dere skal like mine innlegg♡ Nå skal jeg gi dere 5 tips til hvordan man får noen fine selfies, det var det faktisk mange som ville vite.


 

1. Lys
Lys er faktisk noe av det viktigste når man skal ta et bra bilde. Har du bra lys blir som regel bilde du skal ta også bra! Dagslys og lys fra ringlight er helt klart det beste. Alle mine bilder og selfies er tatt med ringlihgt eller dagslys. 

2. Kamera
Kamera er også veldig viktig. Man vil jo ha bra kvalitet på bildene sine. Jeg bruker som oftest et kamera jeg har vist masse på bloggen. Iphone kamera har faktisk blitt utrolig bra det også, men jeg foretrekker kamera, jeg syntes det både er lettere å ta bilde og kvaliteten blir selvfølgelig litt bedre. 

3. Bakgrunn
Det er viktig å ha det rent og ryddig rundt seg når man tar bilder, det ser jo ikke akkurat bra ut når man har masse rot rundt om kring og det syntes på bildet. Det ser veldig uproft og rett og slett rotete ut! Hvis jeg har det rotete rundt meg pleier jeg å flytte på disse tingene som jeg ikke vil ha med på bildet hehe.. Hvit vegg er helt klart en favoritt, samme som natur og et fint sted ute. Det kommer selvfølgelig veldig ann på hvor jeg er også, er lyset utrolig bra mens bakgrunnen ikke er helt perfekt bruker jeg selvfølgelig det bildet hvis jeg syntes det er verdt det, slik som det bildet som er over i dette innlegget.

4. Redigering
Jeg redigerer alle bildene jeg legger ut på instagram. Jeg liker ikke å redigere det mye så det ser totalt fake ut, men litt. Slik at lyset og huden min ser bedre ut. Redigerings programmene jeg bruker heter VSCO og Perfect365. Digger disse appene, de er gratis og gjør virkelig et under på bildene. 

5. Vinkel
Vinkel og hvordan du tar bildene har selvfølgelig en del å si. Jeg hater virkelig å ta bilder nedenifra, da ser man ikke bra ut i det hele tatt. Da kommer jo både dobbelhaka og alt mulig frem og det er ikke noe fint syntes jeg! Jeg pleier alltid å ta selfier litt ovenifra, eller rett frem. Da syntes jeg bildene blir best.

Håper du likte disse tipsene jeg har. Jeg tenker ofte på alt dette når jeg skal ta et fint bilde! Dette er vell de fem punktene som er viktigst når det kommer til å ta en bra selfie. Virkelig vært å prøve haha.. Nå skal jeg en tur nedover mot byen å spise litt. Selvom Martine og jeg har en travel dag med masse filming på gang så trenger vi litt mat for å holde energien og humøret oppe. Vi blogges senere babes♡ Love you guys.

12 kommentarer

Siste innlegg