Nettroll, jeg innrømmer det

Hei alle fine♡
 

Jeg syntes det er litt komisk at folk kan bruke så mye tid på andre mennesker, og faktisk negativ energi. Men de føler seg jo sikkert bedre etter å ha kommentert, eller lagt ut dette. Ikke vet jeg, det er noe spesielt med disse menneskene. Tenker du i det hele tatt over at det sitter et annet menneske på andre siden av skjermen med følelser akkurat som deg? Jeg regner jo med at det du skriver er ment for å såre og gjøre en lei seg.
Jeg selv føler meg jo faktisk utrolig bra etter å ha kommentert noe fint. Jeg liker å tenke at såkalte nettroll ikke har nok respekt for seg selv, de er rett og slett feige og eier ikke folkeskikk. Jeg tror det kan være alle typer mennesker, men har en sterk følelse på at det er mennesker med dårlig selvtillit selv som vokser på å skrive ufine kommentarer. 

Folk tror at fordi du blogger, eller fordi du er en offentlig person så må du tåle kritikk og hat, men what? Du tenker sikkert det er greit når jenten du hater på er blond, ung og ”dum” som du ikke kjenner, men tenk om det hadde vært datteren din, søsteren din, et familiemedlem. Er det greit da også? Vi er alle folk med følelser. God folkeskikk gjelder på nett akkurat som i virkeligheten.
”Det du ikke får deg til å si til en person face 2 face, kan du holde deg for god for å skrive på nett”.

Også har vi jo også dem som bruker sitt fulle navn og sin egen profil, men legger ut ting av andre personer som går på både utseende og personlighet. Er livet ditt så kjedelig at du må rakke ned på andre for å ha det bra og gøy? Er det så viktig for deg å være morsom, at du må bruke andres utseende og personlighet? Du i deg selv er ikke spennende nok, så du må bruke andre. Stygge kommentarer og hets stikker faktisk litt, ikke det at jeg bryr meg så veldig, jeg kan ikke akkurat si at jeg får så mye hat i forhold til veldig mange andre individer i verden, men det er jo selvfølgelig ikke morsomt. Jeg vet at det er mange som faktisk bryr seg veldig mye om kommentarer og slikt. Alle vil jo at folk skal like deg som person. 

Så over til meg. Jeg har jo fått masse negativt slengt til meg på nett, personlig bryr jeg meg ikke sånn veldig masse. Det stikker selvfølgelig litt, men det ødelegger ikke dagen min. Men hvorfor skal folk kommentere ting som ikke er sant, drapstrusler, skrive at du er stygg osv. Jeg kunne ikke velge utseende mitt, det kunne ikke du heller. Er du fornøyd med hvordan du ser ut, kjære nettroll? Jeg tror ikke det, for da hadde ikke du kommentert stygt til andre som er helt klart bedre enn deg etter din mening. Du vil jo bare rive denne personen ned for å få deg selv opp! Ikke kult. 

Jeg har jo fått en del kommentarer når det gjelder sminken min haha. Jeg vet at jeg bruker en del sminke, du trenger ikke minne meg på det. Jeg bruker ikke sminke for å gjøre deg tilfreds og glad. Jeg bruker sminke for meg selv, fordi jeg trives med det og føler meg bedre med sminke. Det er derfor de fleste også bruker sminke, ikke for noen andre enn seg selv. Jeg vet at en del som også har kommentert på sminken min ikke mener noe vondt ved det, noen syntes det er for mye sminke og det er helt greit, alle er forskjellige. Konstruktiv kritikk er helt greit å få.
Jeg var veldig uheldig på min innsjekk igår på Paradise Hotel, bestevenninnen min satt der da jeg kom inn og jeg hadde ikke sett Martine på flere uker. Selvfølgelig blir jeg utrolig glad og begynner å felle noen tårer. Hvem sin sminke ser ikke helt jævlig ut etter man har grått? Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruet meg ekstremt til denne episoden, jeg visste at jeg kom til å få en del kommentarer på akkurat sminken min da den rant så jævlig og ikke minst varmt vær i Mexico! Det var jeg forberedt på for å si det sånn. Og gud så brun jeg ble på kroppen etter noen dager i Mexico. Jeg var jo i Mexico nesten en uke før jeg sjekket inn på hotellet, skulle tatt med meg en mørkere foundation. 
Kommer sikkert også til å få en del kommentarer til, men det får så være. Kan egentlig bare le av det, altså jeg ser jo selv at det ser helt jævlig ut, derfor jeg gruet meg så fælt til det skulle sendes på TV også. 

Jeg vil også si det at jeg er ikke flau eller syntes jeg selv er stygg uten sminke, tvert imot. Jeg er fin uten sminke, veldig fin faktisk! Dere kommer til å se meg masse uten sminke på skjermen, idag f.eks. Så følg med kl 2230 på TV3, eller så ligger episoden ute på viaplay nå. 

XOXO

31 kommentarer
    1. Haha får alltid kommentarer på at jeg bruker mye sminke, spesielt ute på byen av blant annet gutter. Jenter derimot sier bare positive ting.
      Tror ikke gutter noen gang kommer til å ha forståelse for sminke bruk og hvorfor vi bruker sminke, men det får være deres problem. You do you.
      Du er fin🤗

    2. Isabelle, gi faen i haterne, du er den du er og kjører ditt eget løp. Virker som om du koser deg og du er kommet en lang vei ifra ungdomsskolen. Go you!

    3. Synes du er fin, jeg! Drit i de stygge kommentarene du får. Om du vil bruke mye sminke, så gjør du det <3 Kjempe gøy at du sjekka inn igår, gleder meg til å følge med på ph fremover!!

    4. Når du går uten sminke så ser det jo ut som at du går med sminke! Du er jo drit fin!! Tenk så heldig du er som er så naturlig pen!!❤️❤️

    5. Jeg brukte masse sminke før. Var helt avhengig, ellers kunne jeg ikke gå ut døren. Fra jeg var 13-30 typ. Nå bruker jeg nesten aldri sminke lenger, og føler meg fri og naturlig. Men skal ærlig innrømme at jeg synes det er gøy å sminke meg iblant når jeg har tid og lyst;) Deilig å slippe den “tvangs-sminkinga” jeg drev med før! Alt kler den smukke, og den smukke er deg <3 Gleder meg til å følge deg videre i pærra!

    6. Folk mener du ja folk er syke i hue de vett ikke hva de skal si de lærer det fra PH barnesiden på Facebook er jo bare 2-3 åringer som skriver der så finner de opp dumme kommentarer Hva kan man forvente av folk ikke en dritt mest for at de ikke kan tenke
      Tror ikke du har noe særlig med syke og dumme folk på bloggen din så det er bra
      Du er ei utrolig nydelig rype 😊❤ du ser utrolig bra ut selv om du har litt for mye sminke på men du er like fin og søt å nydelig 😊❤

    7. Problemet er ikke mengden sminke, men heller det at du bruker for lys foundation i forhold til resten av kroppen din. Hadde du hatt riktig farge og mindre highlighter hadde det sett ganske on point ut.

    8. Foundations med solfaktor kan se mer hvite ut på kamera, søk det opp. Er jo ikke en big deal, du er så pen! Gleder meg til å følge med videre 🙂

    9. Skjønner meg ikke på disse nettrollene, du bruker overhodet ikke mer sminke enn andre jenter gjør, det der vil jeg si er normal bruk. Ikke la de vinne over deg, du ser bra ut med og uten. Drit i og kjør på med så mye sminke du bare vil, gni det inn i ansiktene deres at du ikke bryr deg om hva de sier.

    10. Jeg syntes det var veldig trist og se gårsdagens episode. Vi alle har perioder hvor sminken ikke er helt på plass, men det å bli baksnakket på offentlig tv på den måten fikk jeg ganske vondt av. Jeg kommenterer aldri blogger, men jeg fikk oppriktig vondt av deg så jeg følte for å gjøre et unntak, i og med at du gjør det ganske tydelig at du faktisk leser kommentarene og tar det inn til deg. Jeg håper du vet at ikke alle som ser det ler med og baksnakker deg, men de aller fleste, som har opplevd å bli baksnakket selv, vet at det ikke alltid er reelt, og var veldig urettferdig. Du hadde jo ikke gjort noe galt, så å rakke ned på utseende ditt foran flere hundre tusen seere var utrolig dårlig gjort av Alexander… Det er jo ganske tydelig at han ikke tenker på at det han sier påvirker folk, men jeg vet at jeg selv hadde blitt utrolig såret hvis jeg så noen jeg trodde var min venn, baksnakke meg på den måten. Så ja, dette ble litt langt, men jeg føler med deg, og syntes veldig synd på deg som måtte oppleve det. Lykke til videre 🙂

    11. Vet du hva Isabel? Dette syns jeg var utrolig bra skrevet av deg, og det er helt forståelig om du blir lei deg av slike kommentarer. Folk må få lov å bruke akkurat så mye sminke de vil, uten at folk skal rakke ned på det, uansett om man er en offentlig person eller ikke 🙂 Fortsett å sminke deg akkurat sånn som du vil, fin er du uansett 🙂 Klem

    12. Jeg syns personlig at du er myyye finere med mindre sminke, men kjenner meg så utrolig godt igjen i det du sier. Jeg bruker kanskje ikke like mye som deg, men det er ikke langt ifra 😅 Alle andre sier jeg er finere med mindre, men jeg sminker meg trossalt ikke for dem! Jeg sminker meg for meg selv, fordi JEG føler meg bedre og syns i tillegg det er ufattelig morsomt! Stå på, utrolig morsomt å følge med på deg 😁

    13. Hvor er den bikinien din fra som var oransje gul osv ,den neon fargene ,sinnsykt pen 😍 så martine hadde den og!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg