Kroppspress og dritt – ”DIN JÆVLA HORE”

 

Hei venner♡

Jeg har lyst til å ta opp ett ganske viktig tema, nemlig kroppspress! Altså det går over stokk og stein, men hvorfor? Det er jo kun vår egen feil. Det jeg mener er størst forskjell mellom gutter og jenter er at jenter klager over absolutt alt som er feil, det er der presset kommer fra. Man presser kun seg selv.
Når du ser deg i speilet fra alle mulige vinkler tenker du på hva som kunne vært anderledes, det er ingen andre som sier det til deg eller forteller hvordan du skal se ut. Det er deg selv som har satt ett bilde i hode ditt om hva som er den perfekte kroppen, det er ingen fasit svar på hva som er fint og ikke! 

Selvfølgelig kan man bli provesert og tenke ”skulle ønske jeg så sånn ut” når man ser bilder av syltynne modeller og jenter med fine former på nett, og igjen det er det DU som tenker og lager press på deg selv fordi DU vil se sånn ut. Det er ikke disse personene på bildene som sier dette er en perfekt kropp, eller alle som ikke ser sånn her ut er ikke bra nok!
Og når det gjelder det med lettkledde bilder på nett, det er vell ikke noe galt i det? Hvorfor er det disse personene som får all skylden i dette kroppspresset? Jeg skjønner veldig godt at folk vil legge ut bilder og vise at man er stolt og fornøyd med kroppen sin! Selv gjør jeg det. Noen har jobbet hardt for å få den kroppen man ønsker, andre ikke. Det er ingen grunn for å kalle folk ”jævla hore” osv. 
Jeg skjønner ikke hvorfor jenter som legger ut lettkledde bilder som er tynne og stolt over kroppen sin skal få så mye unødvendig pes. Se på gutta, når de legger ut treningsbilder og bilder i bar overkropp er det null stress. De backer hverandre opp, mens jenter drar hverandre ned. Trist. 

Jenter har egentlig ikke så mye press på seg som alle skal ha det til. Hvor mange forteller ikke om sin drømmemann og hvordan han skal se ut? Så å si alle jenter gjør jo det, det gir jo også guttene ett kroppspress hvis man skal tenke på forskjellen mellom gutter og jenter angående kroppspress. Det er jo helt likt! Jenter bryr seg bare så utrolig mye mer og klager og syter, og lager ett bilde i hode om hva som er en perfekt kropp. Det er jo også jenter som er mest kresne når det kommer til jentekropp og hvordan den skal være. Du får oftere høre fra en gutt hvor fin du er enn fra andre jenter. 
Gutter er mye flinkere til å løfte jenter opp enn jenter selv. Vi jenter drar hverandre bare ned. 
 

Vi må lære oss at alle er forskjellige og alt kan gjøres noe med hvis man virkelig ønsker. Ikke la dine problemer gå utover andre. Man er ingen hore fordi man er stolt av kroppen sin og velger å dele dette med andre.

 

XOXO

17 kommentarer
    1. Mye enig i det. Min tankegang er så enkel som at: Det er lov å tenke selv! Jeg mener, det sier kanskje mer om deg som føler på presset av å se på en reklameskilt over undertøy hvor de har brukt en slank og veltrent modell, enn at det faktisk er en slank og veltrent modell på plakaten. Herlighet, se på det de faktisk reklamerer for da- undertøy- og ikke modellen. Jada, enkel tankegang, men det er faktisk lov å tenke selv. Man føler ikke mer kroppspress enn man føler selv- enkelt og greit 😉 Ja, det finnes folk med lav selvtillit og dårlig selvbilde, men det er fortsatt lov å ta ansvar selv, i stedet for å skylde på alt annet rundt. Ta tak i deg selv så blir ting så mye bedre 🙂 Jeg likte innlegget ditt 🙂

    2. Såå enig i det at jenter drar hverandre ned. For mye sjalusi i bilde. Jeg personlig elsker å følge jenter som legger ut lettkledde bilder, det gir meg mye inspirasjon og motivasjoN. Kropp er så fint, trist at så mange jenter og gutter skal dømme utifra hva vi velger å legge ut på sosiale medier.

    3. Mange som operere seg gjøre dte jo pga dårlig selvtillit eller selvbilde
      Ingen legge ut over 30-50 tusen uten en grunn

    4. Så fin du er! Hvilken BH str har du nå? skal ta silikon snart og er litt redd for at de blir for små eller at jeg ikke blir fornøyd.. hvor mye er forskjellen på DD,D og E? om du vet…

    5. Hei 🙂 Jeg er enig med det meste her 😀 Hates på lettkledde bilder er bare pga et eller flere typer sjalusi 😉 Altså jeg skjønner ikke helt hvorfor det har blitt slikt nå :/ Før i tiden var ikke til og med nakken kropp noe 🙂 Det ble tatt som kunst 😉 det er slik det bør bli behandlet nå også 🙂 Jeg synes selv at det er riktig å vise at man er stolt av kroppen sin 😉 Det måte jo en del innsats som måtte til 🙂 Ikke bry deg om haters de er bare sjalu siden de aldri kommer til å oppnå slike resultater som du har nå 😉 de vil heller se på andre og finne negative ting :/
      Om det gjelder press så er det forskjellig fra person til person 😉 For noen virker slike bilder som motivasjon og for noen som mål som de aldri kan oppnå :/ Altså har man feil innstiling så blir ingenting bra :/
      Det jeg synes med jenter er ganske rart er at de ser ikke på positive ting i kroppen sin o_O Jeg synes at det er skjeldent jeg ser ei jente som er virkelig ufin 😉 så å si alle har noe vakkert i seg man må bare finne den riktige personen som kan se det 😉 Jeg er selv langt ifra perfekt men jeg vet at om jeg vil så kan jeg gjøre mye med innsats 🙂
      Ingen er perfekt både innvendig og utvendig 😉 Men ofte kan noen positive ting bli sett som negative av andre og omvendt 😉
      Uansett hvor perfekt man er så kommer det Hates det er bare slikt det er :/
      Håper alle skjønner hva jeg er frem til 😉 Stå på alle sammen 🙂 Du er vakker uansett 😉

    6. fin kropp har du, og du jobbet sikkert ganske godt for å få pengene til silikonen og det du har fyllt i leppene 😛
      du har jo følt deg usikker av kroppspress selv så innlegget er jo ganske dobbeltmoralsk mener jeg da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg