Rakker du ned på andre for å dra deg selv opp?

Hei mine kjære♡

Det er så sinnsykt mange som tørr å kommentere stygge ting på nett. Det verste er at det kan hende du kjenner denne personen ganske godt og det som er enda værre er at det er den personen som pleier å smiske mest med deg og fortelle hvor fantastisk du ser ut og hvor snill du er.

Det har skjedd før faktisk både med meg og mange mange andre. 
Husker alle sammen formspring eller ask som det kaltes? Disse sidene var veldig populære før.
For dere som ikke har hatt dette var det en side hvor du kunne spørre om spørsmål både anonymt og med navn.
Det er jo flere år siden disse sidene eksisterte og det er nok en grunn til at de er borte nå, det var jo bare drittslenging og dårlig stemning! Det skulle ikke hvert mulig. Folk satt med dette overalt og det ble rett og slett ett rent mobbested for enkelte personer. 

Jeg husker på ungdomsskolen, det var da dette var mest i bruk, formspring og ask altså. Det var så sinnsykt mange som kommenterte og spurte om helt forferdelige ting til hverandre. Selvfølgelig fikk jeg inn noe dritt jeg også, men ikke på langt nær så mye som andre fikk. Der var jeg heldig.
Det er helt forjævelig at folk kan skrive så mye dritt. Hadde mye av det som blir skrevet anonymt blitt slengt til folk f2f hadde det vært politi på stedet ganske fort. 
Det blir slengt drapstrussler, det er folk som skriver til hverandre hvor stygg man er, folk lyver og finner på helt forferdelige ting om hverandre, at man ikke burde gå ut av huset, at man burde være redd for å gå på skolen osv. Rett å slett sykt. 
Dette blir sendt anonymt såklart, hvem hadde vell turt å sende disse drapstrusslene med navnet sitt? Ingen. Ikke jeg hvertfall. 

Det kan gå så langt at politiet blir innblandet. 
Det har faktisk skjedd meg selv, (sikkert mange andre også) at jeg har funnet mld på andre sine telefoner og pcer som har slengt dritt om meg og andre venner. 
Det er så trist at dette skjer, at mennesker kan være så falske mot hverandre, og sitte å baksnakke og skrive dritt på nett anonymt men er din bestevenn foran trynet ditt. 
Jeg kan ikke tenke meg hvordan en venn som du er med vær eneste dag kan være så utrolig falsk og faktisk klarer å leve med seg selv når h*n faktisk har sett hvor mye dette har såret og hvor lei seg man faktisk blir av sånt, og ikke minst redd! Hvordan kan man ha samvittighet til dette? 

Heldighvis finnes ikke formspring eller ask lenger (tror jeg), god grunn til det spør du meg. Men det kommer jo alltids noe nytt som kan skrives anonymt og mange måter å snakke og skrive dritt om andre. Jeg skjønner virkelig ikke bare hvorfor folk gjør akkurat dette! 
Føler man seg bedre når man kommenterer dritt til andre? Tror man at man blir dratt litt lenger opp om man trekker andre ned? 
Sånn føler ikke jeg det hvertfall, jeg føler meg skikkelig bra med meg selv når jeg skriver noe fint til andre. Da tenker jeg nå var jeg snill, nå blir også denne personen glad! Da blir dagen mye bedre! 

Men jeg tror det er mange som blir glad når andre er lei seg, for eksempel sånne nettroll. De er et veldig godt eksempel. Jeg bare lurer på hvorfor? 
Jeg vil så gjerne ha svar på dette! Jeg vil vite hvorfor. 
Jeg har jo fått masse negativt slengt til meg på nett, personlig bryr jeg meg ikke sånn veldig masse. Det stikker selvfølgelig litt, men det ødelegger ikke dagen min. Men hvorfor skal folk kommentere ting som ikke er sant, drapstrusler, skrive at du er stygg osv. Jeg kunne ikke velge utseende mitt, det kunne ikke du heller. Er du fornøyd med hvordan du ser ut, kjære nettroll? Jeg tror ikke det, for da hadde ikke du kommentert stygt til andre som er helt klart bedre enn deg etter din mening. Du vil jo bare rive denne personen ned for å få deg selv opp! Ikke kult. 

”Det du ikke får deg til å si face 2 face til en person, kan du også holde deg for god for å skrive på nettet”.

La oss heller løfte hverandre frem, enn å dra hverandre ned!!
 

 

XOXO

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg