Ensom

God morgen, herlige mennesker!

Nå sitter jeg her i sengen min helt alene og tenker over livet, er så mye å tenke på. Begynner spesielt å tenke masse når jeg sitter som det er her helt alene, da strømmer tankene inn om alt mulig og ingenting. Jeg er en sånn person som ikke klarer å være alene, eller selfølgelig klarer jeg det, men jeg hater det.. 
Hver gang jeg sitter alene uten noen mennesker rundt meg føler jeg meg ensom med en gang. Jeg vet at jeg ikke har noe å klage over og jeg vet at jeg egentlig ikke er ensom i det hele tatt, jeg er ofte blandt folk og med venner men det er rett og slett bare noe jeg føler på og det er ikke gøy i det hele tatt! 
Samtidig som jeg skroller nedover snapchat og instagram og ser at andre folk har det gøy og bare det å se at folk gjør noe, får meg til å føle enda mer på det. Ikke det at jeg ikke har noen venner, for det har jeg! Jeg har masse venner som er helt fantastiske og som jeg er utrolig taknemmelig og glad for at jeg har i livet mitt. 
Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så fort ensom og tenker som jeg gjør, men det har hvert sånn her så lenge jeg kan huske. Det henger nok sammen med hvordan jeg hadde det før, på ungdomsskolen og barneskolen. Jeg var alltid den som bare var der og alltid den som ble sist inkludert og gikk bakerst i rekken osv. Jeg er vell redd for at det skal bli sånn igjen, at folk gjør ting uten meg og ikke inkluderer meg.
Det er så vanskelig for samtidig så digger jeg å være alene, men ikke når tankene tar overhånd, sånn som nå! Og alle trenger litt alenetid innimellom, hvertfall jeg. 
Jeg er nok ikke den eneste personen som føler meg ensom en gang i blant.. 

Det eneste som hjelper meg når jeg har det som jeg har det nå er å komme meg en tur ut, rett og slett å finne på noe! Så nå tenkte jeg å ta meg en liten kjøre tur så får vi se hvor jeg havner opp henn!

Vi blogges <3

 

– Gjerne del innlegget!

 

 

XOXO

7 kommentarer
    1. føler helt det samme! jeg satser så mye på idretten min at jeg har nesten ikke tid til venner. trener flere økter om dagen og kombinerer det med skole og samlinger og reiser i helgene. Mistet sinnssykt mange venner pga det. så vet helt åssen du føler deg. Er ofte alene da jeg ikke har så mye fritid, og da sitter jeg å tenker akkurat som du gjør. tenker ofte på hva det skal bli av meg, skal jeg leve resten av livet uten noen nære venner? skal jeg dø alene? det går nok bedre bare du holder deg opptatt med noe og ikke sitter å tenker på noe som olager deg 🙂 hilsen mann 20 :)))))

    2. http://www.youtube.com/watch?v=gvzHe0_TgBc
      Anbefaler denne.. den er litt lang, og mye handler om litt andre situasjoner, men gir mye innsikt i hvordan ulike signalstoffer i hjernen påvirker oss. Vi har vokst opp med og blitt så vandt til å kommunisere med noen hele tiden. I tillegg har alle rundt oss et behov for å gi inntrykk av at de holder på med så mye gøy hele tiden. Ensomhet gir oss en pause fra en ellers kontinuerlig strøm av signalstoffer i hjernen, og gjør at vi senere er i stand til å ta inn over oss det vi opplever. Det gjør at vi kan være mer tilstede for andre når vi faktisk er sammen.
      PS: Selv om det alltid vil være noen som har det verre er det fullt lov å klage litt innimellom, så lenge man husker å sette pris på det når man har det bra 🙂

    3. Kanskje du bare har en dårlig periode? Det er ikke så rart at man kan føle seg ensom ved å bla nedover feeden på sosiale medier, for alle er så opptatte av å ha det gøy hele tiden. Man har liksom alltid noen å prate med, le med og være aktive med da – hvis du skjønner. Verden og samfunnet er ganske overfladisk!
      Likte åpenheten og ærligheten med innlegget ditt tho. Attpåtil syns jeg det er litt gøy at vi er navn-søstre. Aldri sett noen som heter det samme på blogg.no faktisk! Haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg