Storytime – Det spøkte hos oss

Overraskende mange hadde lyst til å ha en liten storytime på da jeg opplevde noe overnaturlig. Dette er ikke noe jeg husker veldig godt selv da jeg var ganske liten, men jeg har blitt fortalt dette i ettertid. Det er skikkelig skummelt, men samtidig utrolig spennende å tenke på! Jeg elsker jo sånne her ting, men det at det faktisk har skjedd med meg er skremmende. Dette skjedde da jeg som sagt var liten, jeg tror jeg var rundt 8-10 år og bodde litt hos pappa, men mest hos mamma. Jeg har faktisk fortalt litt om dette før, men det er en stund siden nå så jeg skjønner at det er mange som ikke har fått det med seg eller glemt det. Derfor tenkte jeg å fortelle om det en gang til! Sånne ting er jo så spennende å lese om.

Processed with VSCO with p5 preset

Det jeg ikke visste da var at det spøkte i dette huset og jeg var en av dem så la godt merke til dette. Pappa la også merke til at det spøkte og det var mye rart som skjedde i dette huset, spesielt på kvelden når blant annet jeg hadde lagt meg. Før oss, bodde det en gammel dame i dette huset. Hun døde hjemme av alderdom. 

Det jeg ofte la merke til var en gammel dame som sto inne på rommet mitt om kveldene, jeg trodde det hadde vært noen venner av pappa på besøk den kvelden. Det viser jo faktisk hvor realistisk dette føltes for meg. Jeg hadde virkelig sett denne damen og trodd det var ekte. Jeg fikk aldri sove og syntes alltid det var ubehagelig å være inne på rommet mitt helt alene. Soverommet mitt var også der denne damen hadde soverom. Noe som egentlig er ganske skummelt å tenke på haha. Denne gamle damen jeg så hadde bare stått å sett på meg, åpnet dørene i huset, skuffene på kjøkkenet, gått rundt og lagd lyder og slike ting. Skyggen hennes ble også sett et par ganger rundt om i huset. Jeg så jo faktisk også hele damen.

En gang pappa skulle male ble det plutselig iskaldt på rommet, dette var også da på mitt soverom. Når det skjer er det ofte et tegn på at det er noen andre der. Noen overnaturlige. Så det var oftest på mitt rom hun befant seg. Det var ingenting vondt i denne gamle damen, hun gjorde oss aldri noe og var egentlig bare snill og grei. Noen ganger føltes det også ut som om henne passet på oss. 

Dette huset var en tomannsbolig, så det bodde to personer/familier i et hus. Datteren til denne damen som døde og gikk igjen i huset vårt bodde da faktisk ved siden av oss. Det som er veldig merkelig er at hun var syk, og det endte med at datteren også etterhvert døde. Da ble det plutselig helt stille i huset vårt. Det var akkurat som at denne gamle damen ventet på datteren sin.

Jeg skulle virkelig ønske jeg husket alt dette, for jeg syntes jo slike ting er utrolig spennende. Har du noen gang opplevd noe overnaturlig? Tror du på det i det hele tatt? Det gjør helt klart jeg haha.. 

Processed with VSCO with p5 preset

Jeg håper du likte denne lille storytimen, det er bare å si ifra om du ønsker en annen storytime eller noe annet du vil jeg skal blogge om. Jeg tar gjerne imot tips! Ha en fin dag videre babes, vi blogges senere! Ta vare på hverandre, love you all♡

54 kommentarer
    1. Jeg vil gjerne ha flere story times du er en fantastisk person som fortjener oppmerksomhet. Du er den bloggeren som jeg elsker å lese om! Takk for at du er den du er❤️

    2. Døds spennende med sånne historier og jeg vet at det overnaturlige finnes! Fordi jeg har opplevd mye selv!

    3. Om dere er veldig glad i det overnaturlige så anbefaler jeg sterkt! Hailey Reese på You tube, HUN LAGER FANTASTISKE videoer om akkurat dette

    4. Kan du legge ut alle sminkeprodukter du bruker og hvor de er fra osv?❤️MÅ vite. Skal snart på sephora og da vil jeg kjøpe det du har! Elsker det

    5. Storytime er alltid artig å lese. Har aldri opplevd det å se mennesker, men har flere ganger opplevd at ting plutselig har slått seg på eller av. Det skumleste jeg har opplevd var da jeg gikk inn på kjøkkenet for å spise frokost den dagen og jeg ser plutselig at en av platene på ovnen står på og at den viser rødt. Pleier alltid å sjekke tre ganger om jeg har slått av plata når jeg har laget meg mat og veit jeg hadde skrudd av plata dagen før. Skremmende å våkne opp og gå inn på et varmt kjøkken der plata hadde stått på hele natten.

    6. Tusentakk for svar om sminkeprodukter!❤️Er deg noen koster som du anbefaler eller som du liker og syntes er fine? Eller noe annen sminke som du bruker til hverdags? Kanskje du kan lage en videoo? Selvom jeg må helst vite d innen noen dager😊😊😊

    7. Er ikke den som kommenterer ting på sånn diverse sosiale medier. Uansett, overnaturlig er ikke alltid stas, har selv opplevd uhyggelige ting, blitt klort/kuttet, blir stukket/nappet hår på håndleddet(idk), lys begynt blinke, putselig iskald, ja det jeg kom på i farta. Uansett, det startet med en sa at h*n kunne se døde folk, demoner, og jeg trodde ikke på det, men var alikavell med h*n. Også de andre vennene mine ble jo interessert med ja, demoner så ble dannet squat, og tilslutt så hatet h*n meg. Sendte sine “kjære venner” og bestemte for å plage meg.. Altså, jeg sier ikke at jeg tror på det eller ikke, men en ting som er sikkert og visst – jeg tror på noe mellom himmel og jord, altså det parallelle universitetet.
      Ikke at det sjokkerer meg om ingen tror meg, men ja. Nå så gir jeg blanke i faen, og lar det gå, for liksom, jeg har aldri trodd på det og bare innbilt at jeg har gjort med uhell. Go for it my friends!

    8. Dette var så spennende og lese om😆kan dere ta oujia bord til yt video?🙏🏼Love you to the moon and back😻😻😻

    9. Min oldefar går igjen i huse vårt, og oldemor gjør det og, jeg føler at hun sitter sammen med meg hele tiden, samme med oldefar

    10. Omg! Jeg tror deg! Jeg har også opplevd ekle ting i huset mitt, men jeg har aldri opplevd sååå mye som at jeg ser en dame som venter på at ungen sin skal dø🤯 dette er bare rart! Men Gud passer på deg visst du er kristen👌🏻

    11. Holdt på å ta spikere i en stikkontakt også kjente jeg noen hender som tok tak i meg og slengte meg hen til den andre siden av rommet, jeg så rundt meg og det var ingen der… 😱😱

    12. Så scary. Det kan jo henne at hun damen skulle til datteren sin da datteren hennes døde. Men de finner vi aldri ut om😘☺️ Rlsker videoene dine og Martine sine jeg er deres største fan

    13. Ooo kul historie jeg vill gjerne ha flere storytimes.Elsker deg og Martine.
      😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

    14. Det var ikke ekte dame, det var nok en engel som lagde et syn for deg, akkurat slik som Djevelen gjorde for Jesus, viste han alle verdens riker. 1/3 av alle englene fulgte engelen Djevelen, så mange driver og bløffer folk, fordi de døde vet ingenting, de er borte. Det bodde en fallen engel i huset.

    15. Dragen er engelen Djevelen og stjernene er engler, 1/3 av englene fulgte Djevelen, Det høres verre ut enn det er, Djevelen er bare en tittel, Dragen også en tittel eller kallenavn.
      Apenbaring 12:3-4 Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
      3 Og et annet tegn blev sett i himmelen, og se, en stor ildrød drage, som hadde syv hoder og ti horn, og på sine hoder syv kroner,
      4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden.

    16. Om de døde. De døde vet ingenting de er borte, da er det bare en mulighet, en fallen engel prøvde lure deg og skremme deg.
      Predikerens 9:5 Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
      5 for de levende vet at de skal dø, men de døde vet ikke nogen ting, og de får ikke lenger nogen lønn, for minnet om dem er glemt.
      Predikerens 9:10 Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
      10 Alt det din hånd er i stand til å gjøre med din kraft, det skal du gjøre! For det finnes hverken gjerning eller klokskap eller kunnskap eller visdom i dødsriket, dit du går.

    17. Det er mange som har sett liknende folk som du har sett, jeg har aldri sett slikt, men jeg har pratet med andre som har sett faktisk gammel dame.

    18. Jeg har opplevd 2 ganger, en gang i et hotell ved Gøteborg, og en gang i en hytte i Sverige. Det var at jeg dusjet og så ble varmtvannet borte og kom igjen, og i vasken på kjøkkenet i hytten, der ble kaltvannet aldri kaldt, og så ventet jeg 5 minutter før jeg prøvde igjen, og da ble det kaldt med en gang. Da måtte jeg le fordi jeg trodde noen skrudde av varmtvannet, men på badet der stod berederen, så da var ikke det mulig.

    19. Jeg har sovet i hus der det skal være ting som går, de hører knirking, men jeg har sovet hele natten og aldri sett noe.

    20. Og en gang det traff på et tiendels sekund, jeg kjørte bak en trailer, og så sa jeg en liten bønn høyt, og akkurat da jeg var ferdig, så blinker traileren med det ene baklyset.

    21. Og så har jeg gått og ventet på ei dame, og så en kveld da kom antagelig hun dama i en bil som jeg burde kjent. Men da viser jeg fingeren og går inn. Hvorfor i all verden gjorde jeg det, det var helt rart. Så da reiste bilen og kom aldri igjen.

    22. Jeg reiser hvor som helst alene til utlandet, jeg har aldri noen problem, men det med fingeren var snedig.

    23. Misforståelser er skummelt, si at en sender et viktig brev, og brevet kommer ikke frem, da oppstår kjedereaksjoner som kan spre seg til mange mennesker og skape store vanskeligheter, så misforståelser er skummelt.

    24. Den som sender begynner og tenker, og så spør senderen andre, så da er kjedereaksjonene i gang, og han som ventet brevet eller skulle få det, han får jo ikke informasjonen, og da starter han med egne ting som skaper nye kjedereaksjoner, og til slutt kan et enkelt brev bli til en kjempesak.

    25. Livet virker ikke slik at folk setter seg ned og slutter når informasjonen ikke kommer, da starter de nye ting.

    26. Det spøkte oss os i det gamle huse vår en gan var pappa nede og jeg og søstera mi sov pappa hørte noen som gikk oppe da GIk han for og skjeke det men vi lå og SåV det skjede flere ganger og vær gang jeg var allene i et rom føltes det som om noen bare sat veisiden av meg og pusta på meg

    27. Igår så skjedde d noe overnaturlig, plutselig låste døra til foreldrene mine også til meg vi hadde åpne dører også lukket de, så d va jo egt veldig skummelt. Etterhvert hørte vi noe som løp trappa ned, heldigvis hadde jeg et skje på rommet jeg vet ikke hvorfor men jeg hadde d, også klarte jeg og åpne døra mi og løp til foreldrene mine sitt rom og åpnet døra. Det skjedde ved midnatt(klokken 24.00) og jeg fikk sove i rommet til mamma og pappa siden jeg var litt redd og dra inn i rommet mitt… Jeg er 14år men jeg trur på overnaturlige ting😓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg