Svar på deres spørsmål om sex, mensen, pupper, puberteten ++

Heihei alle mine fine♡

Gud, så godt tatt imot denne spørsmålsrunden ble, jeg blir så glad! Dere er fantastiske. Jeg fikk inn så mange spørsmål at jeg er nødt til å dele innlegget opp i flere deler, men det går fint! Som sagt så er jeg ikke noe levende leksikon og jeg har brukt hjelpemidler til å svare på disse spørsmålene. Her kommer DEL 1.

ALT DERE LURER PÅ OM SEX, MENSEN, PUPPER, PUBERTETEN +++ 

Hvordan har en jente sex med en jente?
Det er veldig mange forskjellige måter man kan gjøre det på. Det går an å bruke leketøy, man kan fingre hverandre, gni underlivet mot hverandre, slikke hverandre. Det er veldig mye forskjellig man kan gjøre og det er bare å bruke fantasien sin. 

Er det normalt at vaginaen lukter? Og kan andre enn deg selv kjenne det?
Jeg vil ikke si at det er så veldig vanlig at det lukter kjempe vondt, men en lukt er det jo der nede. Har du sex med en person og h*n går ned på deg vil h*n jo kunne lukte det det lukter der nede, men går du forbi en på gaten lukter det ikke. 

De fleste sier at de blør første gang de har sex.og at det gjør vondt. Jeg vet at det gjør vondt, men blødde du når du mista jomfrudommen din og gjorde det vondt?
Det er helt vanlig å blø første gang man har sex ja. Man kan også blø når man har sex mange ganger! Jeg tror faktisk ikke at jeg begynte å blø. Vondt gjør det ja, men det er forskjellig fra person til person. Noen syntes ikke det er noe vondt, mens andre syntes det er vondt. 

Hvordan fortelle foreldre om mensen, og hvordan fortelle faren din at du har fått mensen?
De går nok helt sikkert rundt å venter på at du skal fortelle dem det. Alle jenter i hele denne verden får mensen en eller annen gang og det vet foreldrene dine, til og med faren din vet det 😉

Hva er å fingre?
Fingring betyr enkelt å greit at man bruker fingeren til å sex med og tar på vagina så det føles godt. 

Jeg har fått mensen, den varer i 1 uke og det er veldig mye. Jeg går på håndball og da er det veldig vanskelig å røre på seg… Jeg vil bruke tampong men det gjør veldig vondt og sette den inn, kan du hjelpe?
Det er vondt å sette inn en tampong om det er veldig tørt der nede. Har du aldri brukt tampong før anbefaler jeg deg til å bruke bind om du syntes det er veldig vanskelig med tampong og heller øve deg litt hjemme med tampong. Er det tørt der nede når du skal sette inn en tampong kan du prøve å bruke glidemiddel eller spytt slik at den glir lettere inn. 

Jeg shaver men tør ikke å si det til foreldrene mine. Hvordan skal jeg få sagt det?
Det er ingenting flaut med å shave, hadde jeg vært deg hadde jeg bare sagt det hvis jeg ville at foreldrene mine skulle vite det. De får jo sikkert vite det en eller annen gang uansett, så hvorfor ikke bare fortelle det selv nå. 

Sitter tamponger fast? Gjør det vondt å sette den inn og å ta den ut igjen?
Nei, tamponger sitter ikke fast. Det er en snor på alle tamponger som alltid skal være ”ute”, den drar man i når tampongen skal ut igjen. I starten er det selvfølgelig ubehagelig å sette inn en tampong, men det vender man seg fort til. Når tampongen har vært inne en stund blir den større og når du skal dra den ut er den større enn da du satt den inn. Veldig vondt er det ikke å ta den ut, kan være ubehagelig de første gangene som sagt. 

Hva skjer egentlig første gang man har mensen?
Damer får mensen av den grunn at det er meningen at man skal bli gravide og få barn. Hver gang man får mensen er det et tegn på at egget ikke er blitt befruktet – som vil si at du ikke har blitt gravid. En gang i mnd modnes et egg i livmoren og når det ikke er blitt befruktet slippes det ut ved mensen. 

Er det normalt at penisen ikke kan gå «inn» om du er for trang? Jeg er livredd for at det skal skje og den kleine stemninga etter… Har det skjedd deg før?
Det er nok ikke normalt å ikke få den inn nei, men det hender jo at man er trang og får vondt når man har sex med andre. Den vil nok gå inn til slutt, men det kan gjøre ganske vondt. Spesielt om man ikke er våt nok og klar. Det er derfor man har forplay!

Fikk mensen for en uke siden. (blir 13 snart) Første gang jeg hadde det trodde jeg at jeg skulle blø LITE, men serr jeg måtte bytte bind to ganger om dagen! Hva skjer med det!?
Noen blør lite når man har mensen, andre blør ekstremt mye. Begge delene er helt normalt og det er ingenting farlig med å blø mye under mensen. Å bytte bind to ganger om dagen hørtes ikke så veldig mye ut så du blør nok ikke så mye som du kanskje tror. Andre har det verre for å si det sånn! 

Jeg blør så mye når jeg har mensen (12 år) jeg er så lei og lurer på når det er innafor og starte med p-piller og om det gjør at man ikke blør så mye?
Det burde du høre med fastlegen din om. Jeg er veldig sikker på at det er aldersgrense på p piller og slike ting, og du er nok ikke gammel nok om du bare er 12 år gammel. Men hør med legen din for jeg er ingen lege eller en fasit! Men ja, p piller gjør ofte slik at man blør mindre og har mindre vondt under mensen. 

Er det greit å sende nakenbilder til venninna sin kjæreste?
Det er opp til hver enkelt om man vil sende nakenbilde eller ikke, men det er jo en grunn til at man blir frarådet for det. Man vet aldri hva som skjer med det bilde og hvem som ender opp med å se det. Det å sende bilde til venninnen sin kjæreste er hvert fall ikke noe jeg ville gjort, hvis du vurderer det – er det da en venninne av deg?

Er det 100% sjanse for at man ikke blir gravid når man går på p-piller? Livredd for å bli gravid, så må bare være sikker.
Nei, p piller er ikke 100% sikre og man kan fortsatt bli gravid om man går på det. Det er en veldig liten sjanse bare sånn at det er sagt, men det kan skje! 

Hva syns du om analsex?
Jeg har ikke det, men det er mange som syntes det er veldig bra og nesten bedre enn vanlig sex. Analsex er ikke for alle, men for noen. Om du vurderer å ha det hadde jeg lest meg litt opp og funnet ut hvordan man faktisk burde gjøre det for at det skal bli best mulig. Det er mange skrekkhistorier der ute om analsex! 

Hei, er drit forelska i en fyr, men han er 00 og jeg er 03. Tror kanskje han liker meg, men jeg er 3år yngre og føler jeg er for liten for han. Selv om jeg er drit forelska i han ..Hva skal jeg gjøre?
Alder er bare et tall og er begge over 16 ser jeg ingen problemer med at det er 3 år mellom dere. Liker begge hverandre og har lyst til å prøve er det jo bare å prøve. Fungerer det ikke så fungerer det ikke, da har dere hvert fall prøvd. Prøver dere ikke kan dere fort angre på det. 

Jeg er redd for å ha sex, fordi jeg er redd gutten skal syntes det lukter skikkelig ille nedentil.. Har du tips?
Er du redd for det burde du jo bare dusje og vaske deg der nede før dere eventuelt har sex. Det lukter vanligvis ikke så veldig mye derfra om man holder seg ren. 

Hvor vondt er det å ha sex for første gang?
Det er veldig forskjellig fra person til person – noen syntes det er vondt, mens andre ikke syntes det er vondt i det hele tatt. Det er jo ikke super vondt, jeg syntes at ubehagelig og ikke godt er bedre ord å bruke. 

Jeg er 12 år gammel jente som har fått mensen for første gang! Jeg har gym på Torsdag og jeg tør ikke å snakke med læreren om at jeg har mensen.. Det er en mann…. Jeg har jo sagt det til mamma men hva kan jeg gjøre med mensen i gym? Uten at noen merker det?
Gratulerer! Hvis du selv ikke har lyst til å fortelle det til læreren kan jeg anbefale at du får moren din til å fortelle det eller sende med deg en melding slik at du får gitt det til han. Det er ingenting flaut med mensen og læreren din bryr seg helt sikkert veldig lite om det. Han har sikkert også glemt det etter noen timer 😉

Har nettopp fylt 14 og har ikke fått mensen enda. Mamma og søsteren min fikk det når de var 12! Er jeg unormal? Tenk hvis jeg aldri får mensen..
Du er ikke unormal, jeg ville heller sagt at du var heldig haha.. Nyt tiden før mensen, den er nok rett rundt hjørnet. Det er vanlig å få mensen fra man er 11/12 – 17/18. (Ja, folk får det så sent også..) Du har god tid på deg! 

Hva kan man bruke istedenfor en dildo/fingrene er 14 år og tør liksom ikke kjøpe dildo?
Det er nok ikke så lurt å bruke noe annet enn det, jeg kan hvert fall ikke anbefale deg noe annet enn det. Har du veldig lyst på en dildo syntes jeg du skal gå å kjøpe deg det, det er ikke flaut! 

Er det godt å ha sex?
Ja, det er jo det. Det er en grunn til at folk har det hele tiden og det er ikke alltid for å lage barn. 

Smaker det godt å slikke fitte og hvor lenge må man slikke for at jenta skal få orgasme?
Alle jenter er forskjellige og syntes forskjellige ting er behagelig. Noen får kun orgasme av å ha noe inne i seg, mens andre kun får orgasme av å stimulerer klitoris. Man er nødt til å prøve seg frem, eller eventuelt spørre jenta hva hun liker! 

Hvordan kan man unngå å blø under første sex? Eller sex generelt, for i følge min religion må man være jomfru altså blø under første sex, og hvis ikke så blir det et stort problem.
Det er ingen på ingen måte man selv kan bestemme om man skal blø eller ikke når man har sex. Man kan begynne å blø under sex uansett hvor mange ganger man har hatt sex. Hvis du ikke vil blø hjelper det selvfølgelig å være ”klar” der nede, vær våt og ikke for hardhendt.  

Jeg har ikke pupper og er 14 år gammel, kommer de til å vokse?
Pupper og kroppen er ikke ferdig utviklet før du er 24 år gammel. Pupper vokser og krymper vel hele livet også så ja, det kommer nok til å komme etterhvert. 

Hvordan tar man inn tampong?
En tampong skal overraskende langt inn og det er ingenting av tampongen som skal stikke ut, unntatt snoren selvfølgelig. Tampongen skal så langt inn at når du setter den inn skal fingeren din følge etter inn i vagina og litt bakover. 

Har veldig mye smerter og blør mye (bruker grønne o.b, må bytte hver 2. Time) og lenge (over en uke) når jeg har mensen, er det beste å begynne på p-piller da? Eller har du noen bra hacks?
Det beste da er vel å bruke enten p piller, p stav eller plaster. Med p stav kan du faktisk stoppe å blø helt, noe jeg selv har vurdert å sette inn ganske lenge. For øyeblikket går jeg på p piller og er ikke super fornøyd med det, så det blir nok p stav på meg ganske snart. Kan anbefale det, da mange av mine venner også har det! 

Første gang man har sex, hvordan vet man hvordan man skal gjøre det?
Første gangen man har sex kan ofte bli litt klein nettopp fordi man ikke aner hva man skal gjøre. Jeg anbefaler deg til å gå rolig frem og prøve deg frem. Har du sex med en person som har hatt det før vet jo h*n hvordan det skal gjøre, er begge nye er det bare å prøve seg frem. 

Hvordan fingre for første gang?
Det er ingenting annet å gjøre enn å bare prøve seg frem og se hva man selv liker. Alle liker forskjellig og det kan hende du liker noe helt annet enn venninnen din. 

Er det 12 års grense på å ha sex med kondom? Det stod på VG at det var det?
Nei, det er 16 års grense på sex uansett om man bruker kondom eller ikke. Merkelig at dette sto i VG?

Jeg er fyller 18 år i år. Jeg har ingen erfaring med gutter, klining og sex og sånn. Hvordan kan jeg flørte med gutter?
Vær deg selv, du kommer til å finne en som liker deg akkurat som du er. Er det en spesiell gutt du har lyst til å flørte med er det bare å gå frem og prate med han. 

Jeg lurer på hva du ville gjort hvis eksen din hadde sagt at han fremdeles likte deg og ha deg tilbake? Jeg klarer ikke finne ut hva jeg burde gjøre…
Jeg ville sagt nei, det er jo alltid en grunn til at man gjorde det slutt med det første. Men hva vet jeg? Alle kan forandre seg og hvis du har lyst til å prøve på nytt og liker han fortsatt er det jo bare å prøve og kanskje begynne litt rolig. 

Jeg har et ganske stort problem akkurat nå. Jeg holder på med en fyr som jeg liker kjempegodt, problemet er bare at jeg liker en annen fyr også, og de to kjenner hverandre ettersom begge spiller på samme fotball lag. Han jeg ikke holder på med har jeg likt i over 3 år nå, men følelsene mine der har alltid vært blanda gjennom perioder. Jeg er ikke en veldig god forklarer, men håper du forsto mesteparten av det! Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?
Anbefaler deg å gjøre det hjertet ditt vil. Du burde også bestemme deg ganske fort og ikke tenke så mye over det, da blir det bare verre for deg og enda vanskeligere etterhvert. Klarer du ikke bestemme deg og er sammen med en fyr og har følelser for en annen anbefaler jeg deg til å gjøre det slutt og heller være singel og se om noe endrer seg. 

Jeg er 15 år å lurer på hvordan man kan ha sex uten å bli oppdaget av foreldre?
Vil du ha sex uten at foreldrene dine skal få greie på det er det bare å ha sex et annet sted enn hjemme hos deg. Anbefaler deg likevel å prate med foreldrene dine om at du har hatt sex. Første gangen du har sex burde du også være helt sikker på at du har lyst til det! Ikke stress med sex og ta det som det kommer. 

Har du noen tips på hvordan man kan få orgasme? Sliter veldig med å få det..
Aner ikke haha.. Alle er forskjellige og liker forskjellige ting. Noen får orgasme av å ha noe inne i seg mens andre får kun orgasme av å stimulere klitoris. Anbefaler deg til å utforske litt og se selv hva du liker. For å få orgasme må man også slappe helt av og ha kontakt med kroppen sin! 

Hvordan er det å gå gjennom puberteten? Jeg er 9år og kommer til den om noen få år.
Det betyr at kroppen din utvikler seg til å bli en dame. Man får større pupper, mensen, hår på kroppen, man kan legge på seg, man kan få kviser. Det er masse som skjer med kroppen i puberteten. 

Er det ekkelt å kline er det vått å sånt?
Det behøver ikke nødvendigvis å være så veldig vått når man kliner, det bestemmer man jo på en måte helt selv. Det er mange som kliner uten tunge, da vil det ikke bli så veldig vått. Kliner man med tunge er det mer intenst og da vil det bli våtere. Det er ikke ekkelt å kline nei! 

Hvordan vet du om en gutt liker deg?
Når man er ung har gutter en tendens til å være litt slemme og tøffe seg for jenta de liker. Jeg har aldri skjønt meg på det, men det er nå sånn det bare er! Blir man eldre og gutten flørter og tar kontakt med deg ofte kan det være et tegn på at han liker deg. 

Det er en jente i klassen som prøver og sjefe over folk hele tiden! Og når vi sier hun skal slutte så blir hun en dramaqueen og gjør så vi får kjeft! Hva skal vi gjøre? Vi har jo liksom prøvd alt..
Ikke bry dere så mye om henne og ikke la henne sjefe over dere. Er hun slem og irriterende så la være å gi henne oppmerksomhet! Ha det gøy med hverandre dere andre.

Har ikke fått mensen på lenge og fikk det for en stund siden, hva skjer?
Det er vanlig å ikke få mensen på noen måneder når man ikke har hatt det så lenge. Har man hatt mensen i flere år og ikke får det lenger anbefaler jeg deg å gå til en lege eller ta graviditets test. Har man spiseforstyrrelse kan man også miste mensen da man ikke har nok næring i kroppen. 

Har du noen ide på hvordan man kan få crushet mitt til å like meg?
Vær deg selv og snakk med han. Flørt litt med han og vis han at du er interessert (men ikke for mye da)!

Har fått mensen og lurer på hva jeg kan gjøre når jeg skal ha bad? Vil ikke bruke tampong og er redd for at når jeg går ut i vannet så begynner blodet å gå ut i vannet.
Man blør som regel ikke når man bader og er i vann så det trenger du nok ikke være bekymret for! 

Hvordan vet man om man har brystkreft?
Det må man gå til legen for å sjekke. Man kan også kjenne litt på puppen selv og kjenne om det er klumper i puppen. Det kan tyde på kreft og da bør man dra til lege for å sjekke ordentlig! 

Jeg tør ikke å si til mamma at jeg shaver, fordi jeg er bare 10-år. Jeg mister litt av selvtilliten om jeg ikke shaver det vekk. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre? Vær så snill å hjelp meg, uansett hvordan..
Moren din kommer nok helt sikkert til å forstå og hjelpe deg med problemet. Hvis du sier at du har veldig lyst til å fjerne kroppshår kommer hun nok til å forstå og kanskje finne andre løsninger enn å shave og bruke høvel. Det finnes blant annet hårfjerningskrem som jeg brukte da jeg var yngre som er mye bedre enn å shave med høvel! 

Jeg har begynt å få utflod og det er skikkelig ekkelt. Jeg har gym på torsdag og jeg er redd for at noen skal se det, jeg føler jeg er den eneste.. Tips?
Utflod er helt normalt og jeg er helt sikker på at det er flere av dine venninner som har det og som føler seg på akkurat samme måte som deg. Syntes du det er ekkelt kan jeg anbefale deg å bruke små truseinnlegg. 

♡♡

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på. Gjerne kom med flere spørsmål om det er noe du lurer på, så svarer jeg sikkert i neste del

115 kommentarer
    1. Elsker virkelig at du lagde dette innlegget! Det er egentlig ganske viktig å bli informert om sånne ting😉❤️ Loveu

      1. Hei jeg er 11 år og lurer litt på om hva utflod er, jeg får noe klissete i trusa veldig ofte og skjønner ikke hvorfor. Er det normalt å få utflod ofte? Jeg har hatt det i over 1 år og det er sykt irriterende!

    2. Elsker der Isabelle❤️😻men et spm? Hva er anealsex?👌🏽🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    3. Hei, jeg har nettopp fått mensen får første gang og de eneste jeg har sakt det til er bestevennen min, å jeg tør virkelig ikke å si det til mamma, det er liksom så klein, hva skal jeg gjøre??

    4. Jeg har en bror som er med en jente som er snill og pen men di kjøpte 3 kondomer di lekte med 2 men den siste fant di liksom ikke og jeg skulle på rommet mitt og senga mi var røde flekker på og jeg fant den siste oppi søppelkurven jeg tror di hadde sex. Men di går i 8 liksom men jeg vil si det til mamma men da blir sikkert broren min sint har du noen tips til og si det fordi Jeg sier til Mamma at hun ikke kan komme på rommet mitt og hun starter og bli bekymra

    5. Hei Isabelle! Sykt bra innlegg, digger at du svarer på spørsmål ❤️ Dette er et litt kleint spørsmål, men hva er orgasme?

    6. Jeg er 18 og han jeg holder på med/er kjæreste med en på 26. Vi oppfører oss som kjærester og sier det til venner og familie. Men har ikke noe forhold på face blant annet. Dette er fordi at vi tror mange ville reagert på aldersforskjellen. Vi har det veldig fint når vi er sammen og føler vi stiller ganske likt på tross av de 8 årene som skiller oss. Hva skal vi gjøre? Foreldrene hans tror forresten jeg er 22, og vi har vært sammen i over et år.

    7. Jeg er 10 år. Hva er orgasme, og hva er å onanere? Hva er forskjellen? Og hva må man gjøre for å da det til?

    8. Hei Isabelle jeg elsker deg sååååå mye❤️ Når kommer egentlig del to av «Isabelle dater» på kanalen til deg og Martine??😍

    9. Hei, jeg bare lurer på en ting som egt ikke har noe med de innleggende du legger ut å gjøre men jeg håper på svar for det om. Jeg er 13 år og har kjempe lyst på vippe exstensions men får ikke lov at mamma. Jeg vet at jeg ikke kan få det når jeg bare er 13 men jeg har kjempe lyst på det når jeg blir eldre. Tips til å overtale mamma???

    10. Hei, jeg er 15 år og liker en gutt på trinnet eller han vet bare at jeg syns at han er pen. Å jeg liker egentlig han men han liker ikke meg vett jeg. Ingen liker meg. jeg føler meg så stygg jeg griner hverdag. Hva skal jeg gjøre, jeg vil bli kjent me ham. Men tørr ikke.

    11. Hva er best og bruke av tampong / bind når man er 13 år gammel? Jeg tørr liksom ikke å sette inn en tampong.

    12. Jeg har hatt klump i puppene mine LENGE, men har ikke kjent så mye mer. Jeg er forsatt i puberteten hvis det har noe med det å gjøre? Men jeg er veldig redd for at jeg har brystkreft. 🙁 Tror du jeg har det?

    13. Jeg har hatt klump i puppene mine LENGE, men har ikke kjent så mye mer. Jeg er forsatt i puberteten hvis det har noe med det å gjøre? Men jeg er veldig redd for at jeg har brystkreft. 🙁 Tror du jeg har det?

    14. Hvor har du fra at man ikke blør når man bader og er i vann?
      Og hvor har du fra at man slutter å være i puberteten når man er 24?
      Hvordan fungerer hårfjerningskrem, detter håret bare av liksom?

    15. Hei Jeg fyller snart 19 år og har aldri hatt sex? Hvis jeg får en kjæreste og hvis han vil prøve litt på meg hva gjør jeg da? Og jeg vil ikke at foreldrene mine skal vite det heller fordi de er veldig strenge på meg.

    16. Hei😊Jeg synes du har de beste innleggene😊 Men jeg er veldig sjenert å lurer på hvordan man kan snakke med den man liker visst man er så sjenert som meg😊

    17. Hei! Jeg bare spør om du og Martine kan lage enda en girltalk? Jeg ser det er mange som lurer på ting å det gjør jeg og, for puberteten er et veldig viktig tema❤️PS: Jeg er stor fan av deg å Martine😘😘LOVE YOU😘😘

    18. Jeg vil bare si at jeg har nettopp hatt pubertetudervisnig , på skolen og da sa helsesøster, at vi bør bruke tempax istedenfor, tampog fordi tempax har en sånn plast ting, rundt og den er glatt og da er den enkel og få inn, men du SKAL IKKE HA PLASTE INNI DEG SÅ DU FINNER UT HVORDAN DU SKAL SETTE DEN INN.

    19. Kjære Isabelle<3
      Du er mitt forbilde! Jeg smiler når jeg hører latteren din, når jeg hører deg snakke og når jeg ser det har kommet ut et nytt blogginnlegg!! Jeg digget deg fra første gang jeg så deg som var når du kom inn på Paradise Hotel<3 ALT med deg er perfekt, bloggen din er AMAZING.
      Alt hatet du får er bare bullShit, aldri ta det til deg! de er bare misunnelige og vil være akkurat som du er<3
      xoxo ANONYM <3

    20. Hei jeg er 11 og begynner å få pupper og eg er redd for at noen gutter ser det fordi dei guttene i klassen min er teite og snakker om ekle ting er det normalt å være redd for?

    21. Hei jeg begynner å få hengepupper og eg er veldig aktiv jeg spiller fotball hopper trampoline og er i masse aktivitet. Eg vill ikkje bruke bh men eg vil bruke nokke mer komfortabelt har du tips?

    22. Oj!!! Har lært masse!!! Ditta har vi aldri lært på skulen og jeg går i 9.klasse! Læraren vår håppa over kapitlet om purberteten!!!🤔🤔😳

    23. Er størrelse på penis viktig for deg? Eller for jenter generelt
      Jeg har en stor penis, 22 cm og jenter jeg har sex med er ikke alltid fornøyd med lengden 🙁

    24. Æææ at du er så åpen om alt gjør meg egentlig evig glad. Folk som er usikker på ting kan spørre deg❤️ Du legger virkelig jobb i dette og det gjør meg utrolig glad!! Altså må da si det er jo ikke alle som gjør det her, men synes det er så fint fordi mange er jo nyskjerrige❤️❤️❤️ Blir alltid så glad av og lese ALT på bloggen din! Det beste er at du ikke er redd for og si din mening samtidig svare på alt💛 Er utrolig takknemlig for at du bruker din tid på å svare oss andre på våre spørsmål😍❤️ Du gir meg selvtillit helt ærlig. Du er ikke tykk når det kommer til det (skal ikke starte noe nå) men mener du har en veldig pen og sterk kropp! -Katrin

    25. Jeg har et spørsmål: hva er analsex og orgasme? Mange i klassen min har allerede hatt sex, og jeg føler jeg må ha det for og kunne henge med dem? Men jeg har også lyst til og ha det men hvordan vet jeg om en gutt vil ha de? Jeg har jo ikke kj så hva skal jeg gjøre? Er 03 btw

    26. Bruker du ofte å onanere? Når bruker du å fingre og onanere?
      Gjør du det når du er alene hjemme eller gjør du det dagli? Jeg gjør det dagli og jeg er 14 år gammel jeg får orgasme av å fingre å det er så deili at jeg klarer ikke stoppe jeg ser forresten også på porno men på YouTube er det aldårsgrense så jeg kan bare se når de er nakne og ikke når de faktisk puler og får orgasme har du tips til videoer av porno?

    27. Er det sånn at hvis f.eks jeg skal på klassetur og bade i vannet så trenger jg ikke ha på meg noen ting (bind eller tampong, syntes tambong er litt skummelt så tørr ikke) og det blør ikke??? Og er det HELT sikkert at man ikke blør???

    28. Er det unormalt at jenta ikke kommer under sex? At hun ikke kommer når han er inni deg, men bare når klitoris blir stimulert?

    29. Bytte bind to ganger til dagen høres ikke mye ut! Mensenen min varierer så mye, jeg kan ha den fra en dag til ti dager… Samme med blodet! Jeg kan blø alt fra bittelitt til sykt mye!😩 Er så sykt irriterende, ofte om nettene må jeg ha to bind på meg, og allikevel så er begge «fylt» opp, og jeg har blødd MYE utenfor!💔 Har du noen tips om hva jeg kan gjøre?🤔 (er 15år)

    30. Åå Isabell, dette var et kjempe bra innlegg! Dette hjelper så mange unge folk. Alle fortjener å vite fakta om sin egen kropp, dette er jo trossalt helt normalt. Jeg unner deg aalt godt , du er bare helt rå! Deg selv og det du skriver😙 Fortsett med det du gjør! Digger deg<3
      - Mille

    31. Hei! Jeg har et spørsmål. Er snart 13 år og fikk kjæreste for ca 3 uker siden! Jeg er sykt glad i han og har egentlig likt han hele tiden. Hvordan kan jeg kysse han?? Elsker deg❤️

    32. Hei, en 12 år gammel jente hær. Lurer bare på om det er normalt å komme i puberteten når du er ca like gammel som mammen din var? Mammaen min var veldi sent i puberteten, betyr det at jeg også kommer sent i puberteten?

    33. Syntes sjenerelt spytt og ånde osv er veldig ekkelt men mange av vennene mine har klint/ tungekysse og jeg er sykt redd for det hvis jeg skal få meg kjæreste. Plis svar ordentlig! Hvordan kjennes det ut å kline? Liksom ekkelt med en tunge inni munnen hehe og kjenner du smaken av at det er andres spytt?

    34. Når jenter får mensen for første gang kommer det masse sa PS. Elsker deg og Martine 💜💜💜💜💜💜💜💜💜💗💗💗💗💗😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

    35. Om noen sliter med å sette i tampong eller får vondt/ubehag bør prøve tampax i begynnelsen, mye enklere og mer behagelig innsettelse

    36. Det er ikke noen jomfruhinne som sprekker første gangen du har sex, syns du burde lese deg litt opp før du uttaler deg.
      Ikke for å være frekk i det hele tatt, ville bare si i fra<33
      Loveu Isabelle

    37. Jeg er veldig redd for at jeg har tampongsyken. En gang glemte jeg å ta ut tampongen, og hadde den inne i ca 50 timer. Altså over to dager. Hva burde jeg gjøre? (Er 02 btw)

    38. Hei! Jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå fordi jeg liker en gutt men han liker ikke meg tilbake, men så er det en annen gutt som liker meg men jeg liker ikke han. Hva skal jeg gjøre?

    39. Har hatt store pupper og hår overalt i flere år nå. Jeg er 14 og har fortsatt ikke fått mensen, føler liksom at jeg er ferdig i puberteten bortsett fra mensen. Hva skjer med meg?

    40. Tusen takk for svar med det at en jente i klassen prøver og sjefe over oss andre!<3 Det var gode tips og elsker bloggen din syyykt mye! Det første jeg gjør om morgenen er og sjekke bloggen din💕

    41. Hei. Jeg vil bare informere deg om at du feilinformerer. Det finnes ikke noe som heter jomfruhinne, dette er en gammel myte. Ellers synes jeg det er flott at du svarer på spørsmålene til de unge leserene dine. Bare vær obs på at du gir ut korrekt informasjon.
      Hilsen nyutdannet helsesøster

    42. har du hatt analsex var det godt?? hvordan får man guttetissen inn i vaginaen viss du vil ha sex må man lzm holde på den og presse den inn eller vare glir den lett og fint inn

    43. Man blør fortsatt selvom man er i vann under mensen. Det synes kanskje ikke om man blør lite og det blir blandet ut med vannet, men blør man mye kan det komme i vannet og synes.

    44. Hei, jeg ser på deg og Martine hele tiden, stor fan💓Men jeg har likt en person siden sommeren, men han var bare helt drit med meg, så jeg måtte glemmme han, å det gjorde jeg. Jeg tror jeg kanskje liker en 04-er, men jeg r 05-er, jeg kjenner han ikke så godt, men vi snakker mye på snap, jeg skal snart møte han, jeg tro jeg kunne likt han, men han sa han kanskje kunne likt meg hvis vi ble kjent, men han vet ikke om d hadde vært kleint for han å vært sammnen nedbør meg, jeg begynner på skolen hans neste år, jeg kommer til å drite meg ut når jeg møter han, jeg har en venn som gjør d hele tiden, å hu kommer tl å gjøre d foran han, da kommer han aldri til å like meg? Hva skal jeg gjøre?❤️

    45. Hei har et spørsmål😂 Er det normalt å ha mensen i 9 dager?? Bruker bare å ha det i 5 dager
      PS i love you du er helt perfekt med og uten sminke❤️ Ikke bry deg om hatet de er bare dumme slemminger:(
      I love you💕💕

    46. Hvis jeg har i tampong og trener eller setter meg ned, kjenner jeg at den er dere liksom det er veldig ubehagelig….

    47. Dette innlegget minnet meg skikkelig om når jeg leste blade TOPP hvor man kunne spørre Mona og Mikkel😂 forsett med sånne innlegg, for du skiller deg ut blant resten av bloggerne og det digger jeg🌟😍 love❤️

    48. Hei, vil bare informere om at denne såkaldte jomfruhinnen IKKE eksisterer! Det er en myte og man kan begynne å blø under sex om man for eksempel ikke er våt nok eller at typen tar litt for hardt i, altså at det forekommer en rift inne i vaginaen!

    49. Hei, du er skikkelig inspirerende og jeg digget dette innlegget❤️❤️Men jeg lurer på hvor gammel var du når du sluttet på turn og angrer du nå og angret du da? PS i love u💗

    50. Hei lurer på hvor gammel du var når du sluttet på turn og angret du da? Du er mitt forbilde❤️❤️ Hadde satt stor pris på om du hadde svart her💗💗😍

    51. Har du noen gang hatt sex med en person hvor penisen hans er bøyd opp, ned eller til siden? Jeg har det og er veldig flau over det

    52. Bra innlegg. Du opplyser folk om viktige ting. En ting jeg vill rette på er at jomfruhinna bare er et myte. Det er ingenting som heter jomfruhinna har forskere funnet ut. Grunnen for at man blør den førstegangen er at man ikke er våt:)

    53. Hei! Elsker bloggen din kjempe mye!!😍♥️ Ok, det jeg skulle si var at: jeg er forelska i en fyr som jeg har kjent hele livet (foreldrene våre er bestevenner). Men andre sier at de vet hvem han liker men de vil ikke si det, og liksom jeg er for nervøs til og snakke/flørte med ham. (Jeg har likt ham i flere år, og vi var bff når vi var mindre, vi holdt alltid hender og jeg har et bilde av at han kysser meg på kinnet). En gang så var jeg, foreldrene mine og broren min på besøk hos dem også snakket de om at vi hadde vert bff når vi var små og at vi kom til og gifte oss når vi blei eldre, og så sa de at de hadde bilder av oss holde hender og kysse, og da sa han bare æsj og lo:(. Sorry for at det blei så langt. Håper du kan hjelpe meg!♥️

    54. Hellu, er 12 år og er liksom så mye større enn alle andre liksom med pupper og alt sånt lurer sånn på hva eg skal gjøre når alle stirrer på meg i bad og sånt liksmm

    55. Hei
      Eg er litt elle ikke litt men kjempe forelska i en fyr som er ett år eldre enn meg, trur han liker meg også, vi er gamle barndoms-venner og er venninne med søsteren. Hva skal jeg gjøre?? Føler jeg er for liten for ham😢

    56. Omg Isabelle! Du er bare heeelt rå! Digger at du svarer på spørsmål om kropp osv! Hjelper så mange❤️

    57. Det at man ikke blør under vann er ikke sant. Skjønner ikke hvor du har fått det ifra? Man må selvfølgelig bruke tampong om man skal bade i for eksempel basseng!

    58. Hei Isabelle! Jeg har ett spørsmål til deg. Jeg liker en gutt, kjempe godt. Jeg føler på en måte han liker meg også, vi pleier å være mye sammen.Og vi har mange fellesvenner. Men noen ganger føler jeg at han «flørter» med en av mine bestevenner. Jeg blir super sjalu. Hva skal jeg gjøre for å ikke bli så sjalu. Jeg blir det ganske så fort.

    59. Til spørsmålet om p-piller: ja man kan starte på p-piller om man er 12 år om man har mensenplager og foreldre og lege er enig om at det burde prøves 🙂 Jeg startet på p-piller når jeg var 11år. Men om grunnen for å bruke dem er mot graviditet osv, får man ikke p-piller før man er 16 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg