Trafikken her er syk – Jeg kunne drept en mann

//Reklame – annonselenker

Hallo alle mine fine♡

Jeg skjønner hvorfor jeg fikk mange bekymringsmeldinger da jeg skrev at vi hadde leid oss en bil her og skulle kjøre gjennom hele landet, trafikken her er helt syk og man skulle nesten tro folk prøvde å ta livet sitt hver eneste dag. Jeg syntes nesten det er helt sykt at vi ikke har havnet i en ulykke. Vi kjørte tross alt gjennom hele landet og satt i bilen i over 12 timer til sammen. 

Vi hadde en veldig vanskelig vei tilbake og kjørte oss bort midt i Santo Domingo, som er en storby her borte! Jeg hadde panikk og var helt sikker på at vi kom til å krasje, bilene kjørte nesten oppå hverandre og man skulle nesten tro at alle hadde veldig dårlig tid. På en vei som det egentlig bare er plass til en bil, presser dem seg inn slik at det er tre biler i bredden! Bilene her ser helt for jævlige ut og folk kjører bokstavelig talt rundt i et vrak av en bil. 

Det er heller nesten ingen skilter på veien og regler finnes ikke her tror jeg. Jeg trengte ikke engang å vise førerkortet mitt for å leie bilen vår, noe som er helt sinnsykt. Jeg tør ikke tenke på hvor mange som faktisk kjører rundt her uten lappen og til og med kjører rundt dritings – det er sikkert flere som gjør det enn folk som faktisk kan kjøre! 

MASSE FINE BADEDRAKTER FRA NAKD HER. LIGNEDE SHORTS – NLY HER

På vei tilbake fra Punta Cana klarte vi som sagt å kjøre oss bort midt i Santo Domingo, det er noe av det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Jeg klarer ikke beskrive hvor redd og stresset jeg var akkurat da! Det er noe av ulempen med å være så spontane som det vi var, men nå i ettertid er det jo veldig morsomt og nå er jeg glad for at vi gjorde det vi gjorde. Da derimot, da ville jeg bare legge meg ned for å dø.. Svetten rant og jeg er sikker på at man kunne se hvor fort hjerte mitt banket haha.. Ingen av oss hadde internett i bilen så vi kunne ikke sette på GPS heller, vi måtte lese kart og finne ut av veien kun ved hjelp av et kart. Vi klarte det, og det er jeg faktisk skikkelig stolt og imponert over! 

Hele veien hjem var det nesten bare motorvei, så det var ikke noe stress. Det gikk veldig fort og man kan så å si bestemme helt selv hvor fort man ønsker å kjøre! Noe som er veldig skummelt med disse veiene er at folk løper over motorveien der bilene kjører for å komme seg på andre siden av veien, og det verste er at dem ikke engang ser seg for og tar virkelig sjanser. Jeg holdt faktisk på å kjøre på en fyr da han skulle løpe over veien. Jeg tror jeg kjørte i 130 km/t i det jeg så en mann rett foran oss som var på vei over veien, jeg var nødt til å svinge unna og tråkke hardt på bremsen for å ikke treffe han. Hadde jeg gjort det hadde det ikke vært mye igjen av han for å si det sånn.. Uff, jeg klarer nesten ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis det faktisk hadde gått galt – utrolig skummelt og ekkelt. 

Selvom det er ganske syk trafikk her kommer vi ikke til å sette fra oss bilen, vi vil fortsatt kjøre rundt og utforske forskjellige steder på øya! Jeg kjører veldig forsiktig og setter kjempe stor pris på alle dere som bryr dere og har sendt meg tips! Dere er best.

Nå skal vi komme oss ut døren, klokken er her 12:00 og vi skal kjøre til en lagune som ligger ca. en time unna. Jeg gleder meg masse og tror lagunen er utrolig fin! Jeg tar selvfølgelig med kamera og skal knipse masse bilder. Ha en fin dag videre babes, vi blogges senere og husk å still meg spørsmål til ukens spørsmål! Innlegget kommer nok ut imorgen. Love you all♡

12 kommentarer
    1. Ett spørsmål til ukens spørsmål…❤️
      Er du og Stina blogg venner eller kjenner dere hverandre?

    2. det er bra å være vegetariener i slike steder der du er, ettersom magen din ikke er vandt med maten der… og kjøtt er veldig skittent i utlandet. du kan kanskje få matforgifting!!! spis heller rene grønnsaker og andre vegetarprodukter ::))

    3. Uff godt det gikk bra,dere er flinke til å lese kart da😉😘sitter du på venstre side å kjører?😊

    4. E du så feig at du ikkje kan la fakta stå her på bloggen i kommentarfeltet? Æ vet uansett kor du e, så kommer bort å gir dæ beskjed æ

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg