Jeg er ikke fornøyd med kroppen min

 Processed with VSCO with p5 preset Processed with VSCO with b1 preset

”Du er tjukk. Du burde begynne å trene. Du ser chubby ut. Du har lagt på deg. Har du tenkt på at du kanskje burde få vekk litt fett på magen?”

I det siste har disse setningene ramlet inn. Etter at jeg startet med blogg og ble et kjent fjes har det kommet en del stygge kommentarer, det regnet jeg også med. Noe som faktisk er enda tristere. Jeg er glad jeg ikke bryr meg om det og ikke tar meg nær av ting folk jeg ikke kjenner sier til meg. Jeg blir likevel irritert! Mest fordi jeg vet disse personene kun er ute etter å få meg til å føle meg dårlig, men også fordi jeg vet at andre faktisk blir såret av slike kommentarer.

Tenk om jeg hadde brydd meg om disse kommentarene, da hadde nok ikke jeg hatt bra med meg selv. Det er faktisk mange som bryr seg om sånne kommentarer, og når jeg får slike kommentarer vet jeg at det finnes folk som leser disse og sammenligner seg selv med meg og disse kommentarene. Jeg gjør det selv – når jeg ser andre folk få stygge kommentarer, sammenligner jeg meg med denne personen og tenker at da er jeg også det. Noe som absolutt ikke burde skje. Man burde ikke sammenligne seg med andre, rett og slett fordi alle er forskjellige! 

Tilbake til disse setningene – jeg vet at jeg ikke er tjukk, jeg vet også at jeg har lagt på meg siden jeg var 16 år gammel. Jeg har lagt ut bilder fra ungdomstiden min her på bloggen og det var vel egentlig da disse kommentarene om at jeg har lagt på meg kom. Selvfølgelig har jeg lagt på meg siden jeg var 16 år gammel. Det har de fleste, og det er helt normalt! Jeg syntes det er bra at jeg har lagt på meg og fått former. Jeg syntes det er fint!

Processed with VSCO with b1 preset

Det er selvfølgelig også noe jeg ikke er fornøyd med på kroppen min, det kommer det helt sikkert alltid til å være. Ingen er perfekte! Jeg er glad i den kroppen jeg har og jeg er stolt over den. Det at folk kommenterer noe annet bryr jeg meg lite om, jeg syntes bare det er respektløst og unødvendig av de som faktisk gjør det. De må da være veldig usikre på seg selv?! 

Alle burde være fornøyd med kroppen sin, det finnes ikke noe fasit på hva som er fint og ikke! Alle har forskjellige meninger og oppfatninger om hvordan en kropp skal være. Folk liker forskjellig! Og takk Gud for det. Nå er det sikkert mange som tenker at ”Du har silikon, så du kan ikke prate om dette”. Jo det kan jeg! For kroppspress er noe alle føler på uansett og hvis noen har lyst til å endre på noe ved seg selv så er det dem sitt valg. Jeg har snakket masse om hvorfor jeg valgte å ta silikon og det er mange som forstår hvorfor jeg gjorde det. Hadde det vært idag, vet jeg faktisk ikke om jeg hadde operert! Jeg angrer ikke, men nå vet jeg at det eneste som gjelder er faktisk mine egne tanker. 

Hvis det er noen som fortsatt ikke vet hvorfor jeg valgte å ta silikon, så har jeg laget en video på det HER

101 kommentarer
    1. Kan d slutte å si at kroppen din ikke r bra! Andre føler seg dritt, folk kan begyne å mislike kroppen sin mer og mer av at d skriver sånn, mener ikke noe frekt men tenk på andre litt lzm…

    2. Du burde bare være fornøyd med kroppen din Isabelle ☺😘skal være litt former som du sier flotte bilder på stranden ☺😚

    3. Og hvor er nordmenna sin respons, på at politiet nå igjen terroriserer meg?
      (Noe jeg har blogget om).
      Nei, nordmenna sitter på f*ttene sine, og det har de gjort, i ti år nå.
      Nordmenna gjorde ikke en dritt, da politiet ødela meg, (må jeg si), ved å knuse døra mi og hamre på døra mi, flere ti-talls/hundre-talls ganger.
      Da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), her i Liverpool.
      De lot bare politiet ødelegge meg, (ved at jeg ble ‘shell-shocked’), på grunn av noen oppdiktede tulle-saker.
      Selv om jeg blogget om dette fortløpende.
      Og alle de andre sakene, hvor jeg blir tulla med, ignorerer også nordmenna.
      Så de er noen svikefulle f*ttekjerringer, (må jeg si).
      (Noe sånt).
      Så sånn er nok det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Med hilsen
      Erik Ribsskog
      PS.
      Det er også sånn, at det er IPCC som skal stoppe politiet, når de kødder med folk.
      Men IPCC kødder også med meg.
      Og det ignorerer også nordmenna.
      Helvetes pakk, må jeg si da.
      (Noe sånt).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.
      PS 2.
      Jeg har heller aldri, (i mitt snart 50 år lange liv), prata med noen, om hva man skal gjøre, hvis man får politiet på døra.
      For jeg kjenner ingen, som har pleid, å få politiet, på døra.
      Det er selvfølgelig det siste jeg vil, (for å si det sånn), å få politiet osv., på døra.
      Det er mulig at det finnes arbeiderklasse-folk osv., som synes, at det er stas, å bli tvangsinnlagt og bli varetekts-fengslet.
      Men jeg er ikke fra arbeiderklassen, og for middel/over-klassen så er det flaut/pinlig/uønsket, å bli henta av disse idiotene.
      (I tilfelle min degenererte halvbror Axel ikke skjønner dette, for eksempel.
      For å si det sånn).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.

    4. Omg…!!! Hold kjeft til de som sier sånt!!😡🖕🏼Isabelle alle bortsett fra sånne små drittunger elsker deg!❤️De er bare sjalu på kroppen din😻❤️Slik oppførsel mot andre er ikke greit, bare anmeld der med en gang! Beklager skrive feil😞 elsker deg Martine og aleks😻men mest deg og Martine😉😍 Håper folk bare holder kjeft videre!😹Ikke tro på dem! Elsker deg, hilsen din største fan!❤️❤️❤️

    5. Ok… Nå må jeg bare starte med å si at du er perfekt jeg har prøvd å få akkurat lik kropp som deg helt siden jeg begynte å følge deg!
      Når du sjekket inn på paradise hotell så tenkte jo alle ?Faen så pen hun er og ikke minst at du har en goals kropp!?
      Du vet at de som skriver hat til deg bare skriver Det fordi at de ikke har det bra og at de misunner deg!
      Ikke bry deg!❤️
      Luv u❤️

    6. Hei!! Jeg vet at du kaskje ikke ser dette men uansett!!
      Man burde være glad for den kroppen man har!! Jeg vet at ikke alle er det men det er utrolig mye kropspress på meg og venninner!! Jeg er ei jente som faktisk går i 7 ende klasse!! Men uansett jeg elsker deg💛💛💛

    7. Kan folk slutte å kommentere andres kropper? Seriøst, hvor lite liv går det ann å få? Man skjønner med en gang at dere er misfornøyde med deres, og er sjalu på andres! Isabelle har en nydelig kropp akkurat som ALLE andre her i verden, uansett hvor mye fett et menneske har på kroppen så er det ikke noe galt i det! Alt etter smaken selv❤️ Noen liker å være syltynne, og noen liker å ha litt fett på kroppen, andre liker å være en mellomting, men gid la nå folk være slik de er uten å kommentere på det! Tror ikke dere som kommenterer slikt skulle likt å få sånne kommentarer selv? Tenk på det!😳

    8. Veldig fint skrevet❤️ også har jeg et par ting jeg må si! Jeg syns det er viktig å ikke bare legge vekt på å kommentere utseendt ditt, men det du formidler via bloggen! «Åå du er så sykt pen, du er helt perfekt skulle ønske jeg var som deg»..selvfølgelig er du fin, du er kjempefin!❤️ Men det er så mye mer i disse innleggene enn bare utseende ditt! Det du formidler er så bra skrevet! Ja, det er skrivefeil, men innholdet varmer enhver?s hjerte! Ihvertfall mitt❤️ og jeg kan love deg at jeg har begynt å gråte av det du har skrevet noen ganger. Det er så fint Isabelle❤️ du skriver virkelig rett ut fra hjertet, det setter jeg så stor pris på! I tillegg så har jeg vært i lignende livssituasjoner, og jeg føler at du fremstiller det på en måte som får meg til å føle meg mer selvsikker, og føle at alt til syvende og sist vil gå bra!❤️ Du skriver bare så utrolig fint, så jævli fint Isabelle❤️ Kan med hånda på hjertet si at jeg aldri skal slutte å lese! I?ll read it until my death❤️🖤 I love you~J15

    9. Hei skjønner ikke hvordan du kan være missfornøyde med kroppen din! Du er Perf som du er! Jeg er faktisk en jente i 7 klasse og har også masse kroppspress!! Jeg og vennene mine er missfirnøyde med kroppen men alle prøver å få hværandre opp hver dag!!

    10. Fyfaan😍😍 kroppen din er jo goals da🔥 skulle ønske jeg hadde bryst og pupper… jaja dår det vell snart

    11. I mine øyne er kroppen din perfekt<33 Det unike er at alle har ulike kropper, det syns jeg er bra, & det viktigste av alt alle har sine fine trekk med kroppen sin uansett størrelse og fasong<3 Mange mennesker der ute som er sjalu for at du ser så bra ut!! U go guurl<3

    12. Bare lurer på hvordan de ser ut .. de som snakker så stygt. Har de sett seg selv i speilet. Kunne de ha turt å lege ut slike bilder lissom . De som ikke har det bra med seg selv snakker så mye dritt om andre. Drit sexy kropp du har 😋😚

    13. Kjøre Isabelle fuck haters de vet ikke hva de snakker om du er kjempebra og pen og snill som du er ikke la noen duster som skriver stygge ting gjøre sånn at du blir lei deg elsker bloggen din❣️❣️

    14. Jeg har også gått mange kommentarer på kroppen min, men jeg har gode venner som holder meg opp❤️ Du er perfekt på din måte, og jeg er på min❤️ Lurer på om dere (deg og Martine) kunne lage noen prank videoer på yt-kanalen❤️😻🤙🏼

    15. Hvordan er du ikke fornøyd med koroppen din? Hæ?? Nå kjønner jeg ingenting? Du har jo den asen!! Skulle ønske at jeg hadde din kropp!!💛💛

    16. Hei Isabelle.
      Jeg lurte på om du kunne ha skrevet et innlegg om hvordan man kan bli mer trygg på seg selv og godta seg selv som person utseende messig og kropp. Hadde betydd mye.
      Luv u❤️

    17. Hei,jeg synes du burde vert fornøyd med kroppen din du er super pen skulle ønske jeg var like pen som deg elsker deg fra månen og tilbake.Men jeg ville bare si at jeg har spise forstyrrelser og har filt meg helt grusom stygg,men det verste er at noen ganger kan det vere så ille at jeg kan vurdere og ta mitt eget liv…håper du forstår meg♥️Super glad i deg elsker deg Isabelle♥️

    18. Utrolig at folk får seg til å være så frekke! Er vel mye sjalusi tenker jeg. For både personlighet, sjarm og kropp. Fint å høre at du er oppegående nok til å bry deg. Du er et fantastisk forbilde for gutter og jenter, og jeg ville nesten gjort hva som helst for å gått ut med deg – OG DA – Skulle jeg tatt deg godt i hånden og sagt høyt til folk og fe at ja, “DETTE er dama mi.” Du er flott!

    19. Heii Isabelle! Du og Martine er noen av de vakreste jeg vet om!!!! Dete fortjener ikke hat🖤.
      Ingjen er perfekte! Alle er bra nok som de er!!! Selvom man foreksempel har hår over leppa? Hva så? Hva liksomm.,,, det har ikke noe og si!!!!!❤️ Så allesammen ikke hate på dem!!! Og Isabelle! Hverså snill og legg ut denne på snapchat! Sån at folk kan se det jeg skriver!!!!!!! For det er viktig!!!!!!!! Jeg ElSkEr bloggen din og bloggen til Martine! Og YT kanalen deres!!! Dere er så pene!!! Dere vet på Halloween festen til NYX ? Så var dere havfruer elns haha💕💕😂😂, dere var superfin sminka! Jeg har faktisk tenkt til og prøve det engang!!! Men her er noen tips til yt videoer og blogginnlegg: Yt: enkel sminke for nybegynnere(der dere bruker litt billigere produkter og ikke så mye), havfrue look, vlogg, hvis dere har gaver hver dag i kalenderen så kan dere jo lage en bittelite video hver dag også setter dere de sammen også blir det er julekalender vlog!!!, hva dere fikk til jul! BLOGG: 10 lifehack, du må alltid ha(f.ek.s i bilen: drikke, solbriller…. også i Hagen….(ja sånne nødvendige ting))… ja håper du likte det som er litt lengere opp og disse tipsene her? Ok miin drøm er å møte dere! Broren min sier han har sett dere og Aleksander og Petter i oslo!! 3. Ganger!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Og han har sett Petter engang å!!!!🖤🖤🖤❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Håper du likte det hadet Isabelle! Brukte evigheter på denne kommentaren!!! Hadet glad i ditt vakre annsikt😂😂 byyyee.. lov love<<<333

    20. Vet du hva.. Her kommer kanskje ukens post.
      Du har stor grunn til å være fornøyd med mye av det du bidrar med. Så selv om vi så ofte gjemmer oss bak “fasaden”.
      De gangene “undertegnede” har møtt deg ute mens vi har vært ute har du alltid hilst tilbake. Å vi har litt felles venner og bekjente å henger ofte på de samme stedene ute.
      Du er en ung vakker jente som skriver om veldig dageligdagse ting som står på dagsordenen og tar det opp med verden. Som en dagbok. Mange som ikke tørr å ta opp det med andre. Sånn sett så er du ett forbilde for mange og kanskje flere tørr å åpne seg. Å ikke en gang highlighteren i sminken din som du er så veldig glad i å bruke kan veie opp for at du tar opp de tingene du tar opp. Du gløder 🙂
      Sett på sangen Kurt Nielsen – Stjernesludd. Du er en engel av en Diva. Ønsker deg en riktig god kveld. https://www.youtube.com/watch?v=juajvkj71kc
      Klem. Din hemmelige beundrer Xoxo <3

    21. Du utrolig nydelig 😍💖 å kroppen din er dritt fin 😊❤
      Bare folk som er blinde å dumme som som kommenterer stygt . Bra at du ikke bryr deg 😊

    22. Jeg begynte å lese bloggen din når jeg var 8 år du er så kreativ ❤️❤️ Du er så fin luv u ❤️ Du er ikke pen men du er kjempe pen 💕💕 Stå på videre ❤️❤️

    23. De som skriver at du er feit og at du har lagt på deg kan bare drite i det. Du er ikke feit i det hele tatt! Du har en perfekt kropp, og det må du være stolt av❤️ De som sender sånne meldinger har lite å gjøre om dagene assa! Dette at du er feit er bare tull spør du meg altså!💕

    24. Du ser DRITBRA ut! Herregud, folk skal være så stygge. Jeg har skikkelig glad for at du tar opp det temaet du gjør nå, for jeg tenker helt likt som deg.
      Du må aldri ta til deg de stygge kommentarene, for du ser veldig bra ut. Du er vakker!

    25. Beste innlegget jeg har lest på en stund, du er så utrolig flink til å skrive!! STÅ PÅ VIDERE!!😍❤️❤️❤️

    26. Hei Isabelle/Issi(hvis du blir kalt det)😂 du er kjempe pen og forbildet mitt!!! Leser alle innleggene dine og vil bli sånn som deg en dag!!❤️ Hilsen din største fan!🤗🤗🤗🤗

    27. Du burde være skikkelig fornøyd med kroppen !❤️ Du må vite at alle de som sier at du er feit osv, er egentlig skikkelig misunnelig ❤️ Stå på Isabelle ❤️ Jeg elsker deg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    28. Du er fin👍derfor skriver de sånn..dessverre 😯jeg har aldri skjønt hvorfor folk gidder å ta seg tid til å skrive dritt og ufine ting til andre…men de er nok misunnelige og kun det👍😘 ha en fin dag fine du🤗

    29. Ikke bry deg om hva andre sier/skriver til deg, dei er bare misunnelige på den fantastiske personen du er. Jeg vil deg alltid det beste❤ Du er en av mine forbilder😘

    30. Hei Isabelle!
      Jeg ville bare si at jeg synes du er et så utrolig godt forbilde! Jeg må være ærlig.. som mange andre på vår alder, vi er like gamle haha, så hadde jeg fordommer mot deg den første gangen jeg så deg på TV. Vi er ganske like begge to. 21 år, opptatte av sminke, klær blabla.. og jeg også regnes for å være ganske overfladisk. Da jeg skulle klikke meg inn på bloggen din tenkte jeg bare: fy faen, dette er sikkert en typisk PH-deltaker som skal leve av denne berømmelsen i flere år… men som egentlig ikke bidrar til en dritt.. jeg vet ikke, kanskje tenkte jeg sånn, fordi det er noe jeg kunne gjort selv?
      MEN… etterhvert som jeg begynte å se deg på de forskjellige sosiale mediene, altså instagrammen din, youtubevideoene dine og på denne bloggen, så er jeg så glad for at det er NETTOPP du som har blitt et kjent ansikt for de ungdomsjentene som skal vokse opp i dag. For du er et så godt forbilde. Du har skrevet om penger og sparing, du oppfordrer til utdanning og fagbrev, til å jobbe med noe man liker. Du oppfordrer til gode vennskap, til å være takknemlig og til å være god mot de rundt seg. Og NÅ! Nå viser du at man skal være fornøyd med kroppen sin uansett hva andre måtte mene og synes, og at det er viktig å elske seg selv. Samtidig viser du at du står opp mot nettmobbing, og at du ikke tar til deg hatkommentarer.
      Du er en utrolig smart og flott jente, og det er så bra at du har fått den posisjonen du har til å påvirke unge mennesker i dag. Man skal IKKE la seg lure av utseendet. Fordi selv om du er utrolig pen, utrolig flink til å sminke deg, har langt blondt hår og silikonpupper, så betyr IKKE det at du ikke kan være smart, flink, modig, et godt forbilde og en gjennomgående flott person.
      Stå på, Isabelle! Det er kjempekult å følge deg og alt du får til 🙂

    31. Isabell du har den fineste kroppen ever du er ein stjerne ikkje bry deg om hva di dustene sier di er bare sjalu for dem synest egentlig at kroppen er fin men di sender styggeste kroppen fordi di er sjalu eg har lyst til å være deg men eg er mei selv så!!!! I LOVE YOU💕😭💖🇳🇴😍

    32. Det er ikke så ofte jeg kommenterer på blogger, men jeg må bare si at jeg synes du skriver utrolig bra! Jeg har fått et veldig bra inntrykk av deg gjennom bloggen, og synes det er så bra at du skriver sånn som et forbilde burde skrive. Dette med kropp er veldig vanskelig for mange, og det at du skriver at du er fornøyd – det er normalt å legge på seg etter tenårene (selvfølgelig er det det, men virker ikke som alle synes det) – og at det er fint, det synes jeg er så bra og viktig! Håper virkelig at du kan og vil fortsette å blogge leeenge, du er helt klart en av de på topplisten som virker veldig reflektert:)

    33. Du ser smæshing ut! Haters gonna hate uansett hva eller hvordan man skriver ting. Det eneste som betyr noe er hvordan du selv føler deg. Jakten etter det perfekte og den perfekte kroppen er en jakt man ikke kan vinne. For hva er vel egentlig perfekt?Vi har alle forskjellige syn på det perfekte. Og jeg mener at man er ikke perfekt hvis man ikke ha noen “feil”. Stå på og ikke la de negative kommentarene gå inn på deg:)

    34. Det er jo ikke slikt at livet dreier seg om hvordan man ser ut,men heller hva man gjør. Man blir eldre uansett. Man får rynker uansett. Joda, man kan operere seg her og der men hva er vitsen? Bare for å se pen ut? Hvorfor skal man være så pen? Hvordan tror dere folk som ikke er så pene tenker? Dette er selvopptatthet på høyt nivå. Her går man over en grense der man trøkker seg selv på et press som ikke eksisterer, annet enn i hodet ditt og lager en scenario om at slikt og slikt, skal det ikke gjøres. Dessuten legger man press på andre, fordi de selfølgelig ikke føler seg “pene” nok. Det er banalt og kan umulig være bra for hverken helse, både psykisk og fysisk.

    35. Kjære Isabell!
      Jeg får en klump i halsen av å lese slike innlegg, og jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i disse kommentarene. Nå er ikke jeg en offentlig person, men jeg får nok slike kommentarer innimellom jeg også.
      Først vil jeg bare si at de som skriver negativt til deg på bloggen din ikke er verdt din tid eller oppmerksomhet. Det å rakke ned på andre er ikke greit, og det er utrolig bra at du tar opp slike temaer. Det er ikke greit at du får slike kommentarer selvom du er en offentlig person! Selvom de fleste bloggere får litt negativt innimellom så skal ikke det være en selvfølge. Det er absolutt ikke greit å skrive negativt til noen uansett bakgrunn!
      Det er godt å høre at du ikke tar deg nær av disse kommentarene, og det bør du ikke heller!
      Du er absolutt ikke tykk, og det må du ikke tro heller. Du er en fin og smart jente som er blitt et forbilde for veldig mange yngre! Det er så mange som ser opp til deg, og det er så mange som beundrer deg for den du er. Nå kjenner ikke jeg deg personlig, men utifra slik jeg har oppfattet deg på nett så virker du som en utrolig herlig og godhjertet person. En person som bare vil andre godt, og som alltid er der. Det må du fortsette med! Du er god nok som du er<3
      Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg