Dette mener mamma om meg – Holdt på å dø, mest irriterende, dummet meg ut ++

Den personen som har kjent meg aller lengst og kjenner meg aller best er min kjære mamma. Vi har et supert forhold og tenkte derfor det hadde vært litt morsomt om hun svarte på noen spørsmål om meg. Jeg sendte henne noen spørsmål om meg som jeg spurte om hun ville svare på til bloggen og det takket hun ja til. Utrolig morsomt for meg å se hva mamma faktisk har svart på disse tingene, jeg hadde ingen anelse! 

Her var Isabelle 17 år gammel.

Hvordan var Isabelle som barn?
Isabelle var ganske grei som barn, spesielt baby. Hun gråt lite og var stort sett blid. Når hun ble litt eldre var hun stort sett grei, men var til tider ganske trassig.

Var Isabelle en snill ungdom?
Jeg vil si at hun var en snill ungdom , men hun hadde en periode hvor hun skulle teste oss litt. Fra 15-17 år ca . Da trodde hun at hun var verdensmester og vi skulle ikke fortelle henne noen ting , hun visste og kunne nemlig alt. Det gikk heldigvis over når hun skjønte at vi bare ville hennes beste. Og at visse ting må man vente til man er over 18 med å gjøre. Men jeg var sliten en periode der.

Hvordan takler Isabelle negative tilbakemeldinger?
Det syns jeg hun takler veldig bra , bedre enn meg om jeg skal være helt ærlig. Hun har nok skjønt at hvis hun skal jobbe med dette kan hun ikke ta seg nær av alt som blir skrevet. 

Hvis du skulle endret noe ved Isabelle, hva ville det vært?
Ingenting, kunne ikke falle meg inn å endre noe ved henne – eller jo kanskje en ting at hun ble litt flinkere til å rydde:)

Er det noe ved Isabelle du ikke liker?
Nei, det vil jeg ikke si. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i alt hun gjør og sier.

Var det meningen at du skulle få Isabelle da du ble gravid?
Vi brukte ikke prevensjon, så ja – det gjorde vel ingenting nei.

Hvor mye veide Isabelle da hun ble født?
Hun veide 3125 gram og var 50 cm lang.

Hva er det beste ved Isabelle?
Hun er veldig morsom, har selvironi, kreativ (dette har hun fra meg), en veldig god venn (har jeg hørt), ærlig, en du kan stole på, flink til å jobbe, når hun først har bestemt seg for noe eller startet på noe, fullfører hun det – det liker jeg.

Hva er det beste Isabelle vet om å spise?
Taco.

Gråt Isabelle mye da hun var liten?
Nei, hun gråt lite.

Hvordan fortalte Isabelle deg at hun hadde fått mensen?
Isabelle blir sjelden flau og syns sjeldent ting er flaut, så hun var bare glad og fortalte meg det. Hun fikk mensen såpass sent så jeg tror hun bare var glad og litt stolt.

Når fikk Isabelle mensen?
15 år.

Hva er det mest irriterende du vet om, om Isabelle?
Hun kan til tider bli fort irritert, et sekund er hun super happy, neste kan hun bli sur. Tror det bare er mot meg!! Også tar hun nytt glass hver gang hun skal ta seg noe å drikke. Og en ting som irriterer meg mest av alt er at hun er alltid sen, hun er den tregeste personen jeg vet om.

Var Isabelle flink på skolen?
På barneskolen og ungdomskolen var hun flink , hun var flink på videregående og , men da var hun litt latere med lekser og innleveringer og det går fort utover karakterene dine.

Hvordan var det i Kina da Isabelle fikk i seg nøtter og måtte på sykehuset fordi hun holdt på å dø?
Det er det verste jeg har opplevd, i et fremmed land hvor ingen snakket engelsk omtrent. Da var jeg skikkelig redd. På sykehuset måtte jeg skrive under masse papirer på kinesisk , som jeg selvfølgelig ikke hadde peiling hva betydde før de begynte å behandle henne. Hotelldirektøren og en av reisefølget vårt som er kinesisk ble med oss i sykebilen til sykehuset og hjalp til en del som tolk. Vet ikke hva som hadde skjedd uten tolk.

Hvorfor valgte du å kalle Isabelle for Isabelle?
Søsteren min, tanten til Isabelle passet på en jente som het Isabelle og hun sjarmerte meg i senk, så jeg sa hele tiden får jeg en jente skal hun hete Isabelle. 

Hva skulle hun egentlig hete?
Vi var innom Sandra og, men det passet ikke på henne, hun var en Isabelle.

Syntes du Isabelle har gjort noe dumt i livet sitt som hun burde angre på?
Nja – kanskje Paradise. Nei, jeg vet ikke. Jeg syns ikke man skal angre så fælt på ting – jeg tror ting du har gjort gjør deg til den personen du er .

Hva syntes du om at Isabelle blogger og forteller om livet sitt?
Ikke noe jeg ville gjort, men hvis det er dette hun vil – støtter jeg henne 100%. 110% som de som har vært med i paradise ville svart:)

Er det noe du ikke visste om Isabelle som du har lest på denne bloggen?
Nei , hun er veldig åpen mot meg. Jeg føler hun forteller meg alt. Har kanskje vært et par innlegg som har overrasket meg litt.

Hva var kallenavnet ditt for Isabelle?
Bølla, haha. For hun var en liten pøbel, selvom hun likevel ikke var det!

Noe av det morsomste Isabelle gjorde i barnehagen, som du aldri kommer til å glemme?
Som førskolebarn i barnehagen fikk de en oppgave om å tegne en ting på K før de kunne begynne å leke. Isabelle reiste seg opp, tegnet en kjapp krusedull, tok på seg skoene og gikk ut å lekte. Kreativt! 

Hva er Isabelle sin største drøm?
Det må være å starte noe helt eget og være sin egen sjef! Tror heller ikke hun har lyst til å bo her i Norge hele livet sitt. Hun er glad i varmen!

Har du fersket Isabelle med å snike seg ut hjemmefra før? Hva skjedde?
Ja, flere ganger. Flere ganger enn henne selv sikkert tror! Hun krabbet gjennom vinduet på rommet sitt og trodde ingen hørte henne. En gang ringte jeg henne midt på natten å skremte henne med å si at om fem minutter lukker jeg vinduet så det er bare å komme seg fort som fy hjem.

♡♡♡♡

19 kommentarer

Siste innlegg