Stiv nippel + Et brev til meg selv og alle der ute med dårlig selvtillit

Oj, hei der.. En liten stiv nippel! 

Jeg må slutte å sammenligne meg med andre, for det er jeg faktisk veldig fæl til og jeg tror det ødelegger ganske mye for meg psykisk. Jeg sammenligner ikke kroppen og utseende mitt med andre mennesker, slik folk kanskje tror. Jeg sammenligner jobber, ting jeg gjør, ting andre gjør og ting jeg skulle ønske jeg kunne gjort. Hvorfor får for eksempel denne ene personen til akkurat det jeg ønsker her i livet. Det er som om en annen lever drømme livet mitt. Hva skal jeg gjøre for å klare å oppnå akkurat det samme, eller kanskje noe enda bedre? 

Jeg har mange år igjen å leve og jeg vet at jeg har flere år igjen til å klare det jeg ønsker før det er for sent. De fleste jeg sammenligner meg selv med er mye eldre enn meg, har levd lenger og kanskje hatt akkurat de samme tankene som meg!
Det er også noe jeg må tenke på, for det har en stor del av saken å gjøre. Disse jeg sammenligner meg selv med har hatt flere år forsprang og har kanskje sittet slik som meg og tenkt akkurat slik som meg for noen år siden. For alt jeg vet kan kan jeg være minst det samme som dem om et par år, om ikke enda mer. Problemet mitt er bare det at jeg ikke klarer å vente. 

Jeg vet at det ikke er bra for meg å sammenligne meg selv med andre. Det er greit å se opp til personer og kanskje lære av andre, men det jeg gjør er absolutt ikke sunt for meg.. Jeg må slutte! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg