Tenker du det samme som meg?

Har du noen gang tenkt over rare vi mennesker er? Hvor rart det er at vi kan kommunisere, snakke, høre, se og om alle føler dette på samme måte som deg? Jeg tenker faktisk veldig ofte på akkurat dette. Er blå for meg for eksempel det samme for deg, ser den fargen lik ut for oss begge? Dette er noe jeg har tenkt på så lenge jeg kan huske og hver gang jeg snakker med noen andre om det så er de enige og liksom sjokkert over at jeg grubler over det samme.

På en eller annen måte føler jeg det liksom er veldig få som snakker om slike tanker fordi man tror det er rart å sitte å tenke på.. Men mest sannsynlig har alle en eller annen gang tenkt over det, eller hva? Tenker du det samme som meg?

Dyr også, kan dyr snakke med hverandre? Har de en måte å kommunisere med hverandre på som vi mennesker ikke vet? Ser de farger slik som meg eller ser for eksempel hunder svart/ hvitt? Det er sånne ting jeg sitter å funderer på fra en tid til annen. Veldig merkelig, men jeg er helt sikkert ikke alene. Har du noen gang tenkt på dette? 

Et par tanker på en tirsdag! Ha en nydelig dag videre, mine venner. Vi blogges mer senere. Love you all!

30 kommentarer
    1. Har følt meg så rar som har tenkt sone ting før. Men det er jo egentlig helt normalt å forundre seg over det!! PS: Love U!! Du er verdens beste youtuber❤️😍😭

    2. JA JEG VET!!! Jeg lurer også på hvorfor vi mennesker er d eneste pattedyre som kan snakke vårt språk. Og hvorfor kan papegøyen snakke ? Og hvorfor snakker hele verden forskjellige språk når alle mennesker stammer fra d samme ? PS. Love u du er favoritt youtuberen min !❤️

    3. Hei Jeg må først og fremst si at bloggen din e på topp 8!! Jeg er ein stor fan av deg. Det jeg lurt på var hvor mangen kom på bursdagen din? Kom alle 100 folka fordi når jeg såg på bildene og videoene så var det ikke så mange. Kan du svare på hvor mange som kom på bursdagen din+nell?

    4. Jeg tenker HELE tiden liksom sånn:hvordan er jeg ett menneske hvordan har jeg hender hvorfor kan jeg se alt dette tenker jeg heletiden!

    5. Jeg tenker på sånn hele tiden, og hvordan verden egt ble til, har den ALTID vært der? Og masse andre ting som jeg spør om så blir svaret : det kan ikke jeg svare på snakk med en forsker, og så svarer jeg: hvordan skal jeg få tak i en forsker ??!! // elsker deg sååå mye og din blogg 😍 pliiis svar på denne 💖💞💞😍🌟💖

    6. Ja, helt det samme. Det driver jeg også å plundrer på mange ganger. Også om hvordan det er å dø. Hva som skjer etter døden. Og, ja slike ting. 🤔🤯 Så jeg er helt enig med det du sier, er ikke alene med det vettu.❤️❤️😍😘😻💕

    7. Hei Isabelle❤️ Jeg er en sykt stor fan av deg og jeg har sett giveawayen din, jeg har ikke tørt å sende denne kommentaren før nå, men jeg har dessverre ingen jeg føler jeg kan tagge. Jeg føler de kommer til å si jeg er rar eller noe annet lignende og det blir bare dumt da. Jeg håpet jeg fortsatt kunne være med på trekningen selvom jeg ikke har taggen noen❤️❤️ jeg vet at du er en veldig åpen person (som jeg syns er sykt bra❤️) men plis ikke legg ut noe med navnet mitt eller noe. Hilsen din største fan❤️❤️

    8. Hei Isabelle❤️ Jeg er en sykt stor fan av deg og jeg har sett giveawayen din, jeg har bare ikke turt å sende denne kommentaren, men jeg har dessverre ingen jeg føler jeg kan tagge. Jeg føler de kommer til å si jeg er rar eller noe annet lignende og det blir bare dumt da. Jeg håpet jeg fortsatt kunne være med på trekningen selvom jeg ikke har taggen noen❤️❤️ jeg vet at du er en veldig åpen person (som jeg syns er sykt bra❤️) men plis ikke legg ut noe med navnet mitt eller noe. Hilsen din størte fan❤️❤️

    9. Har tenkt og spurt flere på jobben om akkurat dette med farger, vi blir jo lært opp til att blå er blå og rødt er rødt.. har en som er fargeblind på jobb og spurt hvordan han ser farger 🤔
      Det ble jo sagt at hunder er fargeblinde men dette stemmer IKKE. Men hvordan de ser farger det kan en jo ikke vite 🤔
      Visste du forresten at menneskets syn egentlig er opp ned 😂 det var noe som slo meg … tenk om noen ikke har den korreksjonen av bildet i hodet og alt bare er opp ned 😶😶😶 men det er jo liksom HELT vanlig for den personen 😮😮
      Kunne sitti og diskutert om sånne rare ting til det uendelige 😂 men mennesker vil snakke om vær, vind, utseende og penger i stede 😟😤🤐

    10. Har faktisk tenkt på det en del ganger. Samme med lukten om ting lukter likt for alle, det er jo bevist at smerte føler vi forskjellig. Tenker noen gang om vi egentlig føler likt denne smerten men kroppen tolker forskjellig.

    11. Ja tenker på det hele tiden, men dyr kommuniserer jo med lyder og kroppsspråk, hunder og katter feks bruker halen og ørene og med lyd så kan de jo bjeffe eller knurre osv. Grunnen til at katter og hunder ikke liker hverandre er egentlig fordi de ikke forstår hverandre. Det er litt logisk når du tenker på d, feks når hundene logrer, er de glade. Hvis en katt logrer med halen, er de sinte akkurat som når hunden knurrer.

    12. Jeg tenker ofte på st hunder ikke vet at verden finst der ute. Hele livet til en hund er jo den for det meste hjemme og rundt huset i nærområde. De vet ikke hvor stort landet er, at det finst store hav, ørken og Arktis osv. Om vi vil så kan vi jo ta en tur til USA, hunden kan jo også vere med, men den vil ho fremdeles ikke skjønne hvor langt den egentlig har reist.

    13. Jaa, jeg tenker hele tiden på ting som det så tenker jeg mye på døden jeg er så redd for at jeg eller noen andre skal dø

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg