Det begynte å brenne hjemme hos meg… Jeg forteller!

Processed with VSCO with c1 preset

MASSE FINE JUMPSUITS – HER.

 

STORYTIME – DET BEGYNTE Å BRENNE

Hallo alle mine fine♡

Nå tenkte jeg å fortelle om noe ganske skummelt og ekkelt som har skjedd her jeg bor. Grunnen til at jeg forteller dette nå er faktisk for å gjøre folk litt ups på at slike ting faktisk kan skje når som helst og hvor som helst. Brann er virkelig noe av det skumleste jeg vet om og det er uten tvil noe jeg er ekstremt redd for! Det burde alle være! For flere år siden skjedde det noe veldig skummelt her jeg bor nå, og det at det gikk så bra som det faktisk gjorde er jeg evig takknemlig for. Det begynte å brenne hjemme hos oss, her jeg bor nå. Familien min kunne dødd og huset kunne brent ned..

Jeg var 9 år gammel, så dette skjedde for over 10 år siden. Det er over 10 år siden det begynte å brenne her hjemme. Heldigvis var ikke jeg hjemme, men på ferie med pappa! Det var sommer, en veldig varm sommer akkurat som det er nå. Uheldigvis var resten av familien hjemme, både mamma, stefaren min og lillebroren min som på denne tiden bare var en liten baby. Dette er noe jeg har blitt fortalt nå i etterkant og det er kjempe skummelt. Jeg var jo ikke til stedet, men jeg husker fortsatt hvordan det så ut da det hadde brent her hjemme. Det husker jeg som om det var i går!

Processed with VSCO with c1 preset

MASSE FINE JUMPSUITS – HER.

Det hele startet mitt på natten, da mamma og stefaren min plutselig bråvåknet av at det sto en nabo utenfor å skrek. De så ut av vinduet for å se hva som skjedde og det første og eneste dem så var masse flammer som sto opp. Vi bor i rekkehus og det hadde begynt å brenne rett utenfor vinduet til mamma og stefaren min. Det hadde begynt å brenne på terrassen utenfor i en blomsterbed vi pleide å ha på mellom oss og naboen. Mamma, stefaren min og broren min var nødt til å løpe ut bakveien og vente til brannvesenet kom å fikk slukket brannen, det tok heldigvis ikke så lang tid og det ble ikke noe skade på resten av huset eller noen mennesker. Eneste grunnen til det er faktisk at det er murhus. Det ble likevel skader utenfor på terrassen vår, terrasse døren til naboen vår eksploderte, og inne i vårt hus da vinduene sto åpne. Det luktet visst helt forferdelig, og det så sikkert enda verre ut! 

Etter at flammene var slukket og situasjonen var under kontroll, kom politiet med hund for å prøve å finne ut av hva som startet brannen og hva som faktisk hadde skjedd. Det viste seg at brannen startet i blomsterbedet på terrassen fordi det hadde ligget et glasskår oppi. Som sagt var dette en veldig varm sommertid og glasskåret hadde blitt varmet opp såpass mye at det hadde tatt fyr og begynt å brenne.

Tenk at noe så lite som et glasskår kan gjøre noe så skummelt og farlig. Dette kunne faktisk gått skikkelig galt, noe som skremmer meg! Jeg er evig takknemlig for at det ikke skjedde noe skade på mamma, broren min eller stefaren min! Da aner jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det er en grunn for at det er veldig strengt om dagen når det kommer til, grilling, kasting av røyk og slike ting. Det kan faktisk bli brann! Pass på folkens, for selvom du tror det aldri kommer til å skje med deg så kan det faktisk det. Dette er så klart ikke for å skremme noen, men for å gjøre deg oppmerksom på at slike ting kan skje alle. 

Processed with VSCO with c1 preset

MASSE FINE JUMPSUITS – HER.

11 kommentarer
    1. Jeg er litt redd for hva jeg skal gjøre hvis det begynner å brenne hjemme hos meg for jeg og mamma og broren min sover på loftet og da kan det være litt vanskelig å komme seg ned og ut hva skal keg gjøre hvis det begynner å brenne? Elsker kanalen din!

    2. En hytte ved siden av vår begynte å brenne for noen år siden, tror det var fordi det lynet og tordnet. For noen uker siden begynte skolen min å brenne også.

    3. Hei!! I sta lynte det mye langt unna og nå har vi fått vite at det er skogbrann hos mormor og morfar og tante og onkel og søskenbarna mine! Og mormor svarer ikke når vi ringer! Jeg er redd for at noe skal ha skjedd!😭❤️ PS elsker bloggen din

    4. For en ekkel opplevelse! Er så skummelt å tenke på det med brann, særlig om natten…
      Forresten, hvor er den fine playsuiten fra? 🙂

    5. Jeg er en jente på 15 og har kjempelyst til å bli brannmann, og vil også bli som deg😄syntes du det er rart at jeg vil bli det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg