Mine beste tips til sex for første gang

Heihei alle sammen♡

Hver uke får jeg alltid masse spørsmål om sex. Jeg vet at jeg har en del unge lesere som er usikre på seg selv og forskjellige ting som skjer med kroppen, i ungdomstiden, gutter og mye forskjellig. Jeg er jo 21 år nå og har opplevd et par ting når det kommer til dette temaet, derfor tenkte jeg å dele noen av mine beste tips med dere. Bare fordi jeg vet det er et kleint tema for veldig mange og jeg vet at det er ekstremt mange som lurer. 

Jeg husker da jeg var yngre, da visste jeg nesten ingenting om sex. Noe jeg skulle ønske jeg gjorde! Det er faktisk viktig å kunne litt om det da det er noe som kommer til å skje en eller annen gang med nesten alle. Det er jo så klart ikke noe fasit på hvordan man skal gjøre det og hva man må gjøre og ikke, men dette er mine beste tips til deg som lurer.

Bestem selv – Det viktigste av alt er jo det at du skal være klar for det selv. Ikke få noen til å presse deg til å ha sex, nei er nei og hvis du ikke vil ha sex enda er det bare å si det. Det er ikke flaut! Du skal virkelig være hundre prosent sikker på at det faktisk er det du vil. Jomfrudommen din kommer aldri tilbake igjen! Det å ha sex bare for å ha hatt sex er heller ikke noe jeg anbefaler, din første gang burde være med noen som betyr noe for deg ikke hvem som helst. Man husker som regel første gangen man har sex hele livet og det er da best med et fint minne. Sex skal være positivt, ikke negativt! 

Det kan gjøre vondt – Som de fleste vet kan det jo være litt vondt å ha sex for første gang. Selv syntes jeg det var litt ubehagelig, men ikke ordentlig vondt. For å kanskje hindre at det skal gjøre så vondt kan det være lurt å varme litt opp, eventuelt bruke glidemiddel, og sist men ikke minst være rolig og avslappet. Ikke spenn deg!

Blod – Man kan også begynne å blø litt første gangen man har sex, man kan blø selvom det ikke er første gangen også og som regel er det ikke farlig. Man kan få rift og slike ting der nede og det kan gjøre at det kommer litt blod. Det er normalt!

Avslappet – Som jeg skrev tidligere er det viktig å være avslappet og ikke spenne seg når man skal ha sex for første gangen, da kan det gjøre ekstra vondt og det vil ikke føles godt i det hele tatt. De første gangene man har sex er det ikke akkurat vanlig at det skal være så veldig digg, men man burde prøve å slappe litt av.

Stole på hverandre – Det sier seg jo selv at det kan være litt skummelt å ha sex for første gang, derfor er det viktig at man gjør det med noen man kan stole på. Dette gjør kanskje også at du slapper litt mer av. 

Hvordan gjøre det – Det er sikkert mange som også lurer på hvordan man faktisk gjør det, og som jeg skrev tidligere er det ingen fasit. Det beste etter min mening er jo da å starte å oppvarme litt, altså kysse, ta litt før man har samleie. Den mest vanlige stillingen når man har sex er jo misjonær (at jenta ligger nederst) og jeg vil tro den stillingen er den beste når man skal ha sex for første gang. 

Kondom – Så et av de viktigste tingene. BRUK KONDOM! Dette er jo både på grunn av sykdommer, men også for å hindre at du blir gravid. Hvis du har lyst til å bli gravid så kjør på uten kondom, men jeg tviler på at man vil bli gravid og få barn etter første gangen man har sex med noen. 

💘💘

Jeg er ingen sykepleier og jeg er heller ingen sex ekspert, men jeg tenkte likevel det kunne vært greit for dere å få noen enkle tips. Jeg har brukt google og egne erfaringer så hvis det er mere du kanskje lurer på er det eventuelt bare å google. Nesten alt står jo der om man bare leter! Hva syntes du om innlegget?

38 kommentarer
    1. Er det noe forskjell om man har jomfrudommen sin eller ikke da? Er det liksom noe annet som skjer når du mister den? Hva er så bra med å være jomfru egt?

    2. Æsj det er ikke nødvendig å snakke om dette!! Ingen spurte deg om dette! Trenger ikke et helt innlegg! Ekkling gå å heng deg

      1. Hun sa jo at det var en del som hadde spurt da! Så du trenger ikke å være så negativ! Og det er ikke greit at DU sier at hun skal henge seg! Vis du syntes det var så ekkelt hvorfor leste du det da eller gikk inn på det!

    3. Bra innlegg du er den jeg ser opptil du er flink i nesen alt du prøver på jeg har abonnert på kanelen deres helt siden dere hadde 100 abonnenter også har set alle videoene deres❤️❤️

    4. Hva er jomfrudomm..?😂bare lurte siden det er mange youtubere som snakker om jomfrudommen osv..og da skjønne jeg ikke en dritt…!❤️

    5. Jeg likte dette innlegget veldig godt! Jeg synes det er bra at du er ærlig og det er mange som ikke vet om dette og får det veldig vondt! (Har jeg lest da). Jeg synes du lager mange fine innlegg og det er alltid interessant og lese dem! Tusen takk!;)

    6. Bra innlegg❤️Har lurt på mange av de spørsmålene lenge! Takk for svar❤️Ps: Elsker deg❤️❤️Du er sykt fin!

    7. Når kommer en ny video på bloggen din sa du at du skulle lage to videoer i uka på onsdag og fredag det har du ikke😡😡😡😡

    8. Ikke for og være frekk men det er mindreårige som leser bloggen din og tenker hva er SEX og går og spør mammaen sin om det…. Sorry altså men kan du skjerpe deg litt jeg elsker bloggen din men dette var litt rart.

    9. Kan du ha et innlegg der du forteller om da du hadde sex for første gang? Sånn detaljert, men du trenger ikke liksom å si hvem du hadde det med og sånn da. Plis hadde blitt gøy!

    10. Så bra innlegg! Ha flere slike!! Men jeg lurer på du sa det kunne vært lurt å bruke glidemiddel, skal man da avbryte gå ut og hente det deretter ta det på mens han er der? Eller tar man det på badet før hvis man tror man kanskje skal ha sex snart?

    11. Gjør d vondt selv om man er kåt? Og har du noen gang hatt vagina fart når du har sex og var d kleint?

    12. Jeg likte veldig godt at du snakker om det du inspirerer mange med bloggen din og fortsett med å gjøre en så god jobb som du gjør love u❤️

    13. Hei. Bare lurer på når du og Martine legger ut youtube video på kanalen deres. håper du svarer elsker youtube kanalen deres.

    14. Hvordan kan d være at man kan bli gravid og få kjønnssykdommer av å ikke bruke kondom . Hadde ikke de fleste damer hatt kjønnssykdommer da ?

    15. Det var ett veldig bra innlegg, men er det ikke kleint og gjøre det første gang uansett om du kjenner den du gjør det med for godt?

    16. Herregud da! Dere trenger ikke å bli sur på Isabelle for å skrive et innlegg om sex. Kanskje er det ikke så mange som har spurt om det, men jeg er helt sikker på at mange har spørsmål de lurer på som de ikke tørr å si høyt. Så selv om dere selv ikke lurer, er det nok mange andre som ønsker svar❤️😘

    17. Lærte i praksis på en ungdomsskole (vi studenter var tilskuere i undervisningen) en sykepleier som holdt foredrag om sex fortalte at det er ikke er noe som heter jomfrudom i fysisk forstand som du mister eller at det skjer noe der inne at noe “løsner” som noen kan tro. Jeg vet dette kanskje ikke gav en god forklaring, men som du sier en bestemmer selv og du må være klar for det selv og ikke la det presse

    18. Anonym: En jomfrudom er ikke noe fysisk, men mer noe psykisk som du vet om du er eller ikke. Det er bra å holde på den så lenge som mulig fordi det er større sjangs for å finne noen du virkelig kan stole på å gjøre det med gjennom åra, og når du får mer erfaring om det så blir det mest sannsynelig en mye bedre opplevelse også, spør du meg 🙂

    19. Maren Mjøs: Man kan få kjønnsykdommer av å ikke bruke kondom visst partnere din har en kjønnsyksom, siden den overføres når man har sex. Man blir også gravid om man befrukta eggcellene til dama med sæd, og er derfor veldig viktig å ha kondom som hindrer sæden fra å gå i vaginaen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg