LA GUIDE – Dette må du gjøre i Los Angeles

Heihei alle sammen♡

Som lovet tenkte jeg å lage en liten LA guide til dere! Det er flere som har spurt om dette og vil vite hva jeg tenker om byen og hva jeg syntes man burde gjøre i Los Angeles. Dette er del 1 hvor jeg forteller om det bra og det jeg anbefaler å gjøre i byen, senere kommer det et nytt innlegg med ting jeg er litt skuffet over og ting som ikke var som forventet. 

⭐️DETTE MÅ DU GJØRE I LOS ANGELES⭐️
 

Santa Monica Pier – Er man i Los Angeles er det nesten et must å ta turen ned på Santa Monica Pier. Her er det både tivoli, strand, sykkelmuligheter og andre morsomme ting. Dette stedet er veldig populært, det var blant annet her litt av Hannah Montana ble spilt inn for dere som husker det tv showet? Veldig kult å tenke på faktisk! 

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Universal Studios – Dette er noe vi faktisk hadde lyst til å gjøre kjempe lenge, men fikk aldri tid til. Skal jeg noen gang tilbake til LA eller et annet sted hvor det er Universal studios er det det første jeg skal gjøre haha. På Universal studios kan man gjøre masse forskjellig, men hovedsak kan man oppleve et ekte filmstudio! Det er også en fornøyelsespark! 

Sykkeltur på Santa Monica – Drar man på stranden i Santa Monica må man leie seg en sykkel og sykle rundt, det var så utrolig koselig og ikke minst kjempe morsomt. Elsket det! Det var masse folk som syklet rundt, vi var ikke de eneste for å si det sånn.

 Processed with VSCO with c1 preset

Hollywood skiltet – Alle har vel hørt om Hollywood skiltet, eller sett det et eller annet sted på nettet eller på tven? Det er utrolig populært å ta seg en treningstur opp tid, det gjorde jo ikke vi. Vi ville bare ta bilder der oppe og tok uber opp til en park som ligger redd ved, Lake Hollywood park heter den. Utsikten herfra er også helt insane! Man får utsikt over mye av Los Angeles. Vil man gå helt opp til skiltet finnes det flere veier opp. Det tar faktisk ganske lang tid å gå opp der, rundt tre timer! En fin treningstur da.

Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Utesteder – Er man over 21 må man jo oppleve utelivet i Los Angeles, helt klart! Det kan være ganske vanskelig å komme inn på utesteder spesielt for gutter.. Det syntes jeg er skikkelig kjipt! For å enkelt komme inn på utesteder burde man bli kjent med en promotør som da jobber på utesteder og skal få folk inn. Skal man ut burde man pynte seg og man så å si MÅ gå med høye hæler! De utestedene vi var på var 1OAK og POPPYS, og HYDE det er de stedene som er de største og beste (tror jeg). Det var alltid en eller annen kjent person på utestedene 😉

Fine kjendis restauranter – Skal man ut å spise på restaurant og har kanskje lyst til å treffe på noen kjendiser finnes det et par restauranter som er kjent for å ha besøk av kjendiser. Vi var blant annet på ”The Nice Guy”, ”NOBU”, ”THE IVY”, disse stedene elsket jeg virkelig. Spesielt Nobu – der har dem fantastisk sushi! 

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Leie en kul bil – Los Angeles er utrolig stort og det tar så å si alltid lang tid å reise rundt i byen der. Trafikken er alltid helt kaos og eneste måten vi faktisk kom oss steder var ved uber. Vi hadde så lyst til leie oss en bil, men fikk dessverre ikke til det på denne turen. Jeg anbefaler alle som kan å prøve å få tak i en bil, da er det mye enklere å komme seg steder! Uber er så klart ikke et problemer, sikkert ikke buss heller – men mye enklere med egen bil om man skal reise til forskjellige steder hver dag. Noe man helt sikkert skal! De fleste steder i LA ligger på forskjellige steder. 

Rodeo Drive – Rodeo drive er en gate som ligger i Beverly Hills, denne gaten må man bare oppleve. Det var her vi ble tatt bilder av av paparazzi fordi de trodde vi var kjendiser haha.. Dette er en gate kun de rike flotte handler på og det er bare dyre butikker. Selvom man ikke skal shoppe er det morsomt å gå rundt der å se på både folk, butikker og ting. Det kjører alltid forbi masse fine dyre biler, noe man faktisk var spennende! 

Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Gå på Venice Beach – Dette må bare oppleves om du er i Los Angeles! Det var så utrolig mange spesielle og ikke minst kule mennesker som bare ga f i alt og alle og bare levde sitt eget liv. Skikkelig inspirerende faktisk. På Venice beach er det også en skatepark som er veldig populær, der er det alltid noen utrolig flinke som er å skater. Jeg ble imponert! 

Six Flags – Et av verdens største og kuleste fornøyelses parker! Vi var selvfølgelig der og storkoste oss. Dere som elsker karuseller og slikt er virkelig nødt til å dra dit. Det var faktisk et par ting vi ikke turte å ta, noe som ikke er ofte haha.. 

 Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

🌸🌸🌸

Jeg håper dere likte min lille LA GUIDE! Det er jo selvfølgelig masse annet man kan gjøre, men dette er det jeg anbefaler og fikk gjort sist jeg var i Los Angeles! Etterhvert kommer det også et innlegg med ting man ikke burde gjøre i LA, det er en del det også skjønner du!

Har du noen gang vært i LA? 

5 kommentarer
    1. Ja! Har faktisk vært på alle stedene du skrev Ahah!, elsker LA💗 skjønner godt at du vil flytte dit! Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg garantert gjort det💫

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg