Sover på gata mens andre har flere millioner kroner

Processed with VSCO with c1 preset

Heihei alle mine fine♡

Er det en ting jeg virkelig har lagt merke til her i LA er det forskjellen på mennesker her borte. Jeg er sjokkert over hvor bra noen kan ha det og hvor dårlig andre kan ha det i samme land. Jeg er nesten kvalm! Akkurat når det kommer til dette er jeg super glad for at jeg bor i Norge. I Norge får man hjelp til så å si alt og jeg tror ikke vi vet hvor heldige vi er som bor i Norge. Vi har det virkelig bra. Over alt her borte finnes det mennesker som ikke har noe sted å bo. Mennesker som bor på gata og ikke eier noen ting! Jeg er klar over at det er mye verre enn dette også andre steder i verden, men nå er jeg her og det er ting som skjer her jeg ser hver dag her borte.

Jeg får vondt i hjertet hver gang vi går forbi noen som ligger på fortauet med alt dem eier og har ved siden av seg i poser og søppelsekker! Det er ekstremt mange som ligger rundt på gaten her og ikke har et hjem. Jeg visste at det var mange som var hjemløse før jeg reiste hit, men jeg ble likevel sjokkert over hvor mange det faktisk er. Utenfor bygningen vi for eksempel bor i ligger det flere folk med soveposer og har prøver hver kveld å lage en liten seng. 

Vi har jo møtt en del mennesker her borte allerede, der har vi faktisk vært veldig heldige. Jeg skrev jo på bloggen for noen dager siden at vi hadde møtt et par ganske rike og kjente mennesker her og det at folk eier flere hus, flere dyre biler mens andre ikke engang har et sted å sove er etter min mening helt syk. Det er virkelig kontraster på det her borte. De vi har blitt litt kjent med har jo store villaer i Beverly Hills og Calabasas som dem ikke engang bruker. De kaller dette for ”Partyhus” som de kun bruker til festing og andre ting. Det er altså ingen som bor der!

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Los Angeles og USA generelt er jo det de fleste ser på som drømmebyen og det er veldig mange som tror alt fikser seg bare man bor her, slik er det absolutt ikke. Jeg har fortsatt lyst til å bo her og jeg elsker dette stedet, men det å bo her uten noe som helst penger osv er ikke det beste som finnes. Vi skal faktisk være sinnsykt glad for at vi bor i Norge!

9 kommentarer
    1. Det er så vondt å se folk på gaten dom det å vite kordan de prøver så hardt å bare få noe å spise!😭Det er rett og slett trist!😪😕

    2. Dette innlegget har jeg ventet på siden du skrev: “Jeg føler Norge ligger så utrolig langt bak i tid når jeg er her og ser hva dem har fått til her borte. Det er vanskelig å forklare, men alt er så mye større og bedre føler jeg! Trist, men helt sant..” for noen dager siden.
      Norge ligger langt foran de fleste land når det gjelder velferdssystemer og likestilling. USA, statistisk sett sammenliknet med de fleste andre moderne samfunn, ligger langt bakpå. Helt enig med deg i at L.A. og USA er inspirerende og at folk er utadvendte på en helt annen måte enn hjemme, men med tanke på sosiale ordninger og velferd er USA dessverre ikke et forbilde. Selv om det er trist å lese, så er jeg glad du skrev dette innlegget! Jeg elsker L.A. selv, men det er også en av byene i USA med størst fattigdom og flest hjemløse.
      Kos dere videre på tur!

    3. Når jeg ser dette innlegget blir jeg glad men samtidig trist for jeg vet det ikke blir gjort noe med! Vi deler faktisk ikke pengene vi har nokk her er i verden, vi burde gi flere muligheter til og få jobb. Jeg er faktisk så forbanna når jeg slriver dette. Det er for mye forskjelligheter i verden! Den damen eller barne eller mannen som fikk en jobb der hun måtte sitte å jobbe for barne sitt eller seg selv. Dette må blir gjort noe med!!

    4. Naaai, duu.. blir for dumt nå. Kjenner deg ikke, men det her blir for dobbeltmoralsk at du skal skrive et innlegg om at folk ikke har penger å blablabla.. Du har vært med på paradise hotel for å vinne penger for deg selv, da blir det litt for dumt å komme et år etter å skrive et blogginnlegg om det temaet her😬

    5. Litt lite reflekter å legge ut bilder hvor du står ferdigpyntet i fine omgivelser, åpenbart langt fra Skid Row og Compton, og fortelle rom hvor trist og leit dette problemet er. Ta deg tiden til å se og føle, dette blir for overfladisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg