Derfor er det bra å sove helt naken – LIFE HACKS

 Processed with VSCO with c1 preset

Som jente følger det med en del ting når det kommer til hygiene og kropp som kan være skikkelig kjipt. Det finnes masse smarte tips der ute som gjør det enklere og som forebygger at ting skjer der nede! Jeg har skrevet ned mine beste tips til dere, og håper jeg kan hjelpe mange. 
 

HYGIENE TIPS – LIFE HACKS

Trange bukser – Selvom det er super fint å bruke trange bukser, er det ikke det lureste man kan bruke. Man kan faktisk få en del problemer i underlivet av å bruke alt for trange bukser. Nå har ikke jeg selv slitt med så veldig mange problemer der nede forårsaket av trange bukser, men jeg har hørt om masse som faktisk kan skje av å bruke trange bukser. Man kan få inngrodd hår, noe som visstnok er veldig ubehagelig og som kan komme av at man bruker for trange bukser da buksene presser for hardt på slik at håret rett og slett ikke kommer ut. Man kan også få sopp i underlivet av å bruke for trange bukser, ikke bra! 

Våte klær – Det er heller ikke så veldig smart å gå rundt med våte klær, spesielt ikke underbukser eller vanlige bukser. Når man har vært på trening, badet, eller bare har blitt litt våt er det lurt å skifte med en gang. Mange problemer kan komme av det, blant annet urinveisinfeksjon. Noe som er ekstremt vondt! Man vil virkelig ikke ha det. 

Undertøy – Noe av det beste man faktisk kan bruke av undertøy er bomull. Silke som er veldig populært og ikke minst fint gjør at det ikke puster der nede, og det er jo ikke bra. Det går selvfølgelig bra å bruke silke innimellom, det gjør jeg – men kanskje ikke hver eneste dag! 

Sove naken – Tro det eller ei, men kroppen trenger faktisk å puste og det kan være veldig sunt å sove uten klær. Det er faktisk blitt studert og testet på at det er bra for selvtilliten og ikke minst kroppen å sove uten klær og ikke pakke seg sammen i masse lag med klær. Prøv det!

Tranebær – Har du fått urinveisinfeksjon eller sliter med det kan det hjelpe å drikke tranebærjuice eller noe slikt. Det er faktisk ekstremt mange jenter som sliter med det og får det veldig ofte, og da kan det hjelpe med tranebær. 

Såpe – En ting som faktisk er ganske viktig er at man ikke skal vaske seg overalt med vanlig såpe med parfyme i. Det er ikke bra for underlivet i det hele tatt. Det gjelder både jenter og gutter, men jenter aller mest! Man skal jo vaske seg der nede, uten tvil – men med riktig såpe. Det finnes super gode såper som er laget til underlivet og det er helt klart det man burde bruke, ikke vanlig såpe.

Visste du noe av dette fra før av?

20 kommentarer
    1. Bra tips men jeg ville spørre deg om noe og det er at er det sant at du ikke liker Martine foresten så er jeg fan av dere dere er kjempe fine og kule

    2. Bra tips! Jeg har hørt om den siste om såpen og at man ikke må gå med for eks. Bikini, badedrakt osv lenge etter at man har badet.

    3. Når du mener med å sove naken, mener du da at man skal sove helt naken uten underbukse eller med underbukse?

    4. Når det gjelder vask av underlivet hos jenter holder det i massevis å skylle ovenfra og ned med vann, altså mellom kjønnsleppene. Såpe er helt unødvendig, men bransjen forteller oss ikke dette for de tjener ikke penger på at vi vasker med bare vann. Og man må aldri skylle eller på noen måte vaske skjeden, den er selvrensende.
      Sex og samfunn er norges største senter for seksuell og reproduktiv helse: http://www.sexogsamfunn.no/2016/intimhygiene/

    5. Man skal egentlig IKKE bruke intimsåpe engang. Sjekk kommentaren over. “Farlig” det også. KUN VANN.

    6. Hei, vet du hvorfor Newa ikke rakk opp hånden sin under en innsjekk da det var spørsmål om hvem som hadde hatt sex?
      Også lurte jeg også på om du vet hvordan man får en gutt til å like deg, uten å selv virke forelsket? Om du skjønner 😊😅
      Hadde satt så stor pris på om du svarte, elsker bloggen din <3

    7. Jeg er 11 år og sover helt naken er det normalt
      Elsker deg og Martine dere er mine forbilder 😃😃👍👍❤❤

    8. Man skal da ikke bruke underlivssåpe??
      Man skal bare bruke vann.
      Men finnes ikke intimsåpe så taper verden 3,4 miliarder kr i året 😉

    9. Bra å sjekke litt opp i fakta før man skriver slike innlegg.. man skal IKKE bruke intimsåpe i underlivet

    10. Jeg har aldri hørt om at såpe/intimsåpe ikke er bra for underlivet. Dette er jeg en venninne av meg enig i!!! Stå på!!!🌸💖

    11. Jeg sover naken! Jeg visste ikke att det var liksom sunt, men nå vet jeg det💖 ilu😘 (Jeg blir snart 13år)

    12. Jeg har også fått høre av damene på apoteket om å holde meg unna underlivsåpe da den kan gi soppinfeksjon. Selvom den har lav pH verdi har den ikke lav nok! Men det er ikke farlig å bruke intimsåpe som noen her roper og skriker om, skal man bruke såpe så er det iaf den man skal bruke! Kan man unngå å bruke såpa så burde man gjøre det! Men feks når man har mensen eller skal på en date er det jo Nice å føle seg ekstra ren 🙂
      Ellers veldig gode tips Isabelle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg