Slik trener jeg rumpe og mage

Annonselenker – Bubbleroom

Hallo alle sammen♡

Hvordan har dere det i dag? Jeg har akkurat fått gjort noe jeg ikke har gjort på super lenge, noe jeg faktisk syntes er litt kjipt ettersom jeg kom så godt i gang for noen uker siden. Jeg har endelig hvert å trent! Jeg kan seriøst ikke huske sist jeg trente ordentlig, det var jo en periode for ikke så lenge siden som jeg faktisk trente nesten hver dag i noen uker. Det var jeg så stolt over husker jeg. Så fort det skjer noe annet, som for eksempel en reise detter jeg ut av det med en gang. 

Uansett, i dag fikk jeg endelig trent igjen. I og med at det er en stund siden jeg har trent valgte jeg å trene det viktigste for meg, nemlig rumpe og mage! I dag gjorde vi faktisk noen helt nye øvelser som vi aldri har gjort før. Jeg trener med en venninne som er veldig glad i å teste ut nye ting på trening så jeg bare følger på haha.. Siden vi ikke har trent på lenge tenkte vi å starte litt rolig med kun et par øvelser, som jeg tenkte å vise dere her på bloggen. 

LEGG MEG TIL PÅ SNAPCHAT: ISABELLEERIKSEN
 

SLIK TRENER JEG RUMPE

Som sagt så gjorde vi ikke veldig mange tunge øvelser i dag, men vi startet rett på med hipthrust på booty builderen. Denne øvelsen er faktisk super bra for rumpa! 

Processed with VSCO with c1 preset

Jeg startet med lite vekt og tok så mange jeg klarte. Dette gjentok jeg tre ganger, men økte med vekt for hver gang. Siste runde ble det vell 30kg! 

Etter å ha startet ganske hardt på gikk vi videre til strak mark. Dette gjorde jeg uten vekter da jeg har litt vondt i ryggen fra før av! Her er det veldig viktig å gjøre øvelsen riktig, men strak rygg, og litt bøyde ben. Stangen skal også føres ned nærme bena!

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Dette tok jeg 10 x 3 ganger. 

Så gikk vi videre til litt knebøy (?). Vi brukte en kasse og gikk opp og ned på den! Her er det viktig å ikke hoppe opp, men bruke det bene som er på kassen slik at man presser seg selv opp. 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Her tok jeg 10 x 3 på hvert ben. 

Siste øvelsen for rumpa og ben i dag ble sumo markløft. Dette hadde jeg aldri gjort før, men det var en veldig bra øvelse. Skal love deg at jeg ble sliten i bena etter dette. 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Her tok jeg 10 x 3. 

SLIK TRENER JEG MAGE

Det ble ikke så veldig mange nye øvelser for magen denne gangen, men øvelser som jeg elsker og gjør så å si hver gang jeg trener mage. Det er både enkelt, super effektivt og tungt! Dette tar ikke mer enn fem – ti minutter så det passer perfekt hvis man har litt dårlig tid eller ikke vil bruke så lang tid på trening, som meg haha.. Jeg har faktisk vist disse øvelsene på bloggen før, men kjører på igjen!

Disse øvelsene gjør jeg ti ganger hver rett etter hverandre med 30 sekunders pause. Dette gjentar jeg tre ganger. 

Starter meg helt vanlige sit ups:

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Deretter løfter jeg det ene bene opp med motsatt arm, hvert ben ti ganger. 

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Så er det rett på den tyngste, men beste øvelsen etter min mening. Ligg helt strak i ryggen på gulvet og løft begge bena opp og ned, dette er en sykt bra øvelse for magen!

Processed with VSCO with c1 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Jeg elsker virkelig disse mage øvelse, mest fordi det ikke tar mer enn et par minutter og er super effektive. Det brenner virkelig i hele magen og det er deilig, da merker man at man jobber! 

_____________________________________________

TRENGER DU FINE TRENINGSKLÆR?

Du finner masse fine tightser HER. Du finner masse fine t skjorter HER

🌸GOD TRENING🌸

9 kommentarer
    1. Jeg vil å trene, men er bare 13. (3juli) Jeg føler meg tykk. Venninna mi er spinkel. Hun veier mer enn 10kg mindre enn meg. Løst å møte deg. Bor i Oslo så sjangsen skulle ikke vært liten akuratt😅 Men vi skal flytte til Drøbak.

    2. Hei! Så flink du er, anbefaler deg å holde front-front grep (håndflatene mot deg, sånn som du holder med høgre hand) både på strak og sumo markløft 🙂 dette er bedre for ryggen, siden du holder armene samme vei. Man bruker oftest reversedgrip, sånn som du holder her, på svært tunge løft, da det ikke er mulig å holde frontgrep med begge hender siden stanga vil glippe ut av hendene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg