Gjesteinnlegg fra Newa – Om dramaet med Erik på Paradise Hotel

Hei alle sammen ❤

Gjesteinnlegg fra meg, Newa. Jeg tenkte å snakke litt om dramaet og mitt forhold til Erik – både under oppholdet i Mexico og nå i ettertid. Dere som ser på Paradise Hotel har helt sikkert fått med dere hva som har skjedd og hvordan jeg har blitt fremstilt på tv. Har ikke blogg selv og ønsker å få min sak forklart en gang for alle gjennom bloggen til Isabelle!

Da jeg meldte meg på Paradise Hotel var jeg åpen for kjærlighet. Begynte å forelske meg i Erik og ting er ekstra forsterket der inne. Paradise boblen er virkelig noe ingen andre som har vært med kan skjønne seg på. Det er ekstremt! Kan med hånden på hjertet si at han spilte med mine følelser og utnyttet dette der inne. Jeg skjønner han veldig godt ettersom det er taktisk smart spillmessig, men da har jeg lov til å likevel føle smerten. Skjønte han ikke var forelsket, men han avviste meg aldri. Vi hadde faktisk sex inne på hotellet, noe som ikke kom frem på tv! Dette er noe jeg står for og jeg har aldri bedt produksjonen om å fjerne det, men jeg tror produksjonen har fjernet det for å fremstille meg på denne måten og få litt drama og en «crazy girl» på tv. Jeg sendte melding til Erik å sa at jeg hadde bedt produksjonen om å fjerne det, fordi jeg ville han skulle tro det. Nå i ettertid har jeg fortalt han sannheten, det samme gjelder produksjonen – de sa jeg aldri hadde bedt dem om noe. Mange tror som Erik tror og som produksjonen også sa til meg at det er på grunn av familien min og at jeg er muslim, men det er ikke tilfelle.

Tok ikke ordentlig opp at jeg var forelsket, men fortalte at jeg var betatt og kom til å bli forelsket om dette fortsatte og han fortsatte å være med meg. Han sa blant annet i en episode at det gikk fint om jeg ble forelsket og det hørtes nesten ut som om han ville det også! Jeg har aldri tvunget han til noe eller prøvd å voldta han som han skal ha det til. Ettersom vi var såpass på hverandre ønsker jeg respekt, og derfor reagerte jeg litt feil da en ny jente sjekket inn i uke 4, det er jeg enig i. Da han senere tok opp at han ville være med Ingrid, så nektet jeg aldri dem noe ettersom de hadde øynene åpne for hverandre. Jeg sa også til Ingrid at jeg var betatt av Erik. Det var selvfølgelig kjipt å se dem sammen siden jeg hadde følelser for han, men hans oppførsel var spydig og ekkel. Han var konstant nedlatende og frekk. Behandlet meg med null respekt og det er ikke greit. Jeg sto opp for meg selv og sa ifra om dette.

Flere der inne var enige med meg, syntes synd på meg! Jeg er sterk jente med meninger, er følsom og åpen og sto derfor opp for meg selv.

Jeg fortjener bedre enn som så. Aldri vært noe fæl mot han og ønsket kun respekt fra han, noe jeg ga han og ønsket tilbake. Man kan gi såpass, etter å ha vært intime med hverandre og du skal leve der inne uten å ødelegge moroa.

Folk forteller det at ting som skjer der inne skal man legge bak seg den dag idag – jeg prøvde, men blir jo sjokkert over alt drittet og ønsket en unnskylding og at han ikke skulle nevne meg på sosiale medier i det hele tatt. Han bruker oppmerksomheten han fikk på å snakke nedlatende og frekt om meg den dag idag og sier masse ting som er sårende og løgn. Jeg føler meg urettferdig behandlet og feil fremstilt på skjermen. Jeg ønsker aldri noen vondt så det å få så mye dritt i ettertid fra en du trodde var din venn er ikke så veldig gøy.

Jeg har ikke uttalt meg noe om dette før nå, rett og slett fordi jeg ville gå videre! Nå syntes jeg det har gått for langt så uten å være frekk, er jeg kun saklig og forklarer min situasjon nå.

Har ikke bedt mine «bloggvenninner» eller «blogghorer» som Erik så fint kalte dem om å forsvare meg eller noe. Eneste er at alle voksne mennesker kan skjønne at en person som har vært intim med en og forelsket, ikke gjør noe galt ved å reagere slik som jeg gjorde. Tv3 har klippet bort mye handling og dette har satt meg i dårlig lys. Mine nærmeste venner er de som i tillegg velger å støtte meg. De er ikke frekke eller bruker Erik sitt navn. De holder det saklig og sier de skjønner meg. Jeg setter stor pris på det. Jeg blir glad når folk bryr seg. Det blir så idiotisk at Erik derfor går til angrep ved å forsvare seg ved å henge ut meg og kalle mine venninner stygge ting. Får vondt av å se han kalle de stygge ting kun fordi de er glad i meg og støtter meg.

Den dag idag har jeg ikke brukt min tid på å snakke nedlatende om mennesker, for man kommer ikke langt med dette. Jeg var den voksne og ønsket å ta en prat med Erik i går for å legge saken død, men det ønsket han ikke.

59 kommentarer
    1. Så bra og så at du står opp for deg selv å ikke lar han holde på sånn. Heier på deg inne på hotellet 😀

    2. Så bra og så at du står opp for deg selv å ikke lar han holde på sånn. Heier på deg inne på hotellet 😀

    3. jeg vil bare si at jeg liker deg utrolig godt! Jeg digger å ha deg på ph Newa!!😍 ph hadde ikke vert noe gøy uten deg.😘

    4. Kan du skrive et gjesteinnlegg om hvordan familien din, som er muslimer, reagerte på at du skulle på PH, at du drikker, viser kropp og har sex? Og hvordan det kræsjer med Islam og kulturen rundt det?

    5. Du virker helt fantastisk<3 du fortjener virkelig ikke all den dritten du har fått ! Lykke til fineste:) ❤️

    6. Jeg synes det er bra du skriver om «dramaet mellom deg og han». Jeg synes han virker så overlegen og det er veldig respektløs å be deg om å holde skjegg hele tiden… du har dine meninger du også og burde få lov til å si dem uten at han reagerer på den måten.. jeg synes du også burde snakke mer om temaet, og ikke bare han så folk skjønner du blir satt i «dårlig lys»..

    7. Hei Newa! Helt fra starten har det provosert meg hvordan Erik konstant fremstilles i et positivt lys, uansett situasjon, mens du konstant fremstilles som superforelska og klengete osv. Alle som tenker lenger enn sin egen nesetipp burde forstå at PH klippes utrolig selektivt, og at de som klipper episodene basically har makt til å bestemme hvordan deltakerne skal fremstilles på TV. Men jeg tror det er viktig å huske på hvor UNGE de fleste Paradise-seerne faktisk er. De fleste er helt nede i 13-14-årsalderen, da er man utrolig lettpåvirkelig og blir fort revet med i dramaet uten å tenke seg om. Allikevel ryster det meg virkelig hvor mye hat som sendes din vei, spesielt av ungdom. Vi får bare håpe at de vokser opp etterhvert og innser hvor idiotisk de har oppført seg. Jeg for min del har sjeldent vært så imponert over noen som da du konfronterte Erik og sto opp for deg selv under parseremonien i gårdagens episode! Vet ikke om du noen sinne kommer til å lese dette, men jeg ville bare si at jeg forstår deg og støtter deg hundre prosent!

    8. Hei! Hvorfor løy du til Erik om at du hadde bedt produksjonen fjerne det seksuelle? Det er jo sånn hele misforståelsen har oppstått!

    9. Hej Newa.
      Vil bare si at du er helt utrolig! Elsker deg på tv, du er bare så godhjertet og söt.
      Först og fremst vil jeg bare si at det er så trist at du föler det som du gjör nå, har aldri likt Erik ike bare for der han har gjort mot deg men sånn generelt. Vil ikke skrive dritt om han, men dette må jo ut. Han er en selvopptatt liten guttunge som ikke vet hva han vil selv, man ser godt på tv at han ikke er moden nok og han har mange år fremover på å utvikle seg.
      Synes det er så frekt at han skal fortsette og snakke dritt om deg på sosiale medier, får så vondt, dette viser bare hans umodne side.
      Om han tror han kommer langt med det så kan han bare drömme i vei.
      Ventet lenge på en slikt innlegg fra deg og er så glad for at du skrev dette som gjesteinnlegg! Så snilt av Isabelle🌸
      Stå på videre og ikke vær stille, si dine meninger akkurat som de er, fordi på tv?en er du fremstilt som den klengete jenta og Erik som ikke orker deg! Og dette vet du, jeg vet og mange andre at det er helt feil.
      Elsker deg, du er utrolig❤️
      Hilsen en mamma på 25år 🌸

    10. Hei Newa! Jeg synes innlegge var kjempebra, og jeg har selv sett på pH. Måten han behandlet deg på er ikke greit! Jeg synes du er tøff som sto/står opp for det du sier, og at du er deg selv! Du er en utrolig sterk person og jeg ser virkelig opp til deg! ❤️ Har du det bra etter alt som har skjedd?😊

    11. Newa du er elsk ❤️ Ståå på og ikke kast bort tiden din på en drit gutt! Stå på du er sterk jente ❤️🌸

    12. Men er du singel, nå..@?? Du virker så søt, åpen og følsom, det er skikkelig svakt at gutter gjør slike helt sant du fortjener bedre fordi du er så søt, ☺️😉Xx

    13. Du virker som en flott jente Newa men denne saken har virkelig gått for langt. Det tjener jo ingen at dere på hver deres kant i sosiale medier skal holde denne saken varm. Det skaper kun hat som mange unge engasjerer seg i og det er bare dumt.
      Alle kan jo forstå at med følelser, sex og et spill som PH så kan det oppstå dårlig stemning men det er på tide å legge dette dødt. Jeg forstår din side av saken og dine følelser men jeg syns faktisk synd i Erik som har sagt unnskyld mange ganger på ulike forum og som er en helt vanlig person som nå må takle dette dramaet i offentligheten. Og Ine, sofie og isabell med flere kommer med sine betraktninger, meninger og kommentarer på dette og står opp for deg fordi “det er det venner gjør” som dere sier. Men det er et stort MEN her. Disse vennene har blogger og Sofie og isabell raad blant annet er topp bloggere som når ut til et stort publikum og er med på å få unge mennesker til å “hate” Erik. Det er ikke greit. Dette er ikke ungdomsskola eller en privat greie. Erik skal måtte tåle alt dette og alt hatet som måtte komme fordi dere velger å engasjere dere offentlig.
      Beklager men tror dere mister litt fokus her. Drama skaper klikk og oppmerksomhet men helt ærlig så er det mennesker involvert og dette er noe som oppfordrer til mobbing, hat og bare negativitet. Skulle ønske samtlige, både dere involverte og venner til dere kunne tatt litt mer ansvar enn hva som er blitt gjort hittil!
      Make love not war ❤

    14. Lol… newa du er latterlig. Det at du inne på et hotell hvor alle flørter, kysser og har sex blir så SALTY og grinete på erik er latterlig. Slik du er framstilt på tv er ikke tv3 sin feil, men din. Innse det.

    15. Fy søren jeg merker jeg er litt overrasket og provosert…Erik sa så ofte «holdt kjeft» og baksnakka deg bare synes det var ganske drøyt. Skulle du aldri sagt noe da lissom? Synes bare du gjorde rette! Jeg hadde vært like såra…om ikke mer vist jeg var deg. Du er sterk! Klemz❤️

    16. SKjønner virkelig ikke hvorfor du støtter Newa så mye at du lar henne skrive dette på din blogg! Wr ikke dette noe mellom Erik og Newa som ikke hele Norge trenger å få vite om? Det som skjer på TV blir klippet folkens! Skal Erik få skylda når han fremstiller Newa dum? Det er hun som oppfører seg sånn å produksjonen har gjort det sånn! Ærlig Erik sier unnskyld til deg Newa! Ja greit at dumt p ha sex emd andre når han vet at du liker han men når du tenker deg om at hvis HAN og INGRID vil ha det hva faen har du med det? Dems liv dumt du blir sårbar men ærlig la dem gjøre som dem vil!

    17. Du virker som ei genuint bra og ærlig jente! Haters sier stygge ting til andre for å føle seg bedre selv, ikke la det påvirke deg. Håper du ser at vi er mange som støtter deg og ser opp til deg! Fortsett å vær deg selv og vær stolt! Håper du og Leo vinner perra 💕 Hilsen stor fan 😙

    18. Heia Newa! Ville bare si at du virka som ei helt fantastisk jenta både på og av skjermen❤️ Du overreagerte ikke på noen måte! Måten Erik behandla dæ på va langt ifra okei, du e ei tøff jenta som står opp førr dæ sjøl! Haters will always hate❤️ Stå på Newa❤️

    19. DU vil ikke snakke nedlatende om noen, og så skriver du et helt innlegg rettet mot Erik??? Ganske dobbelmoralsk… Dette blir for dumt og kan nesten kallest mobbing!! Er ikke Erik sin feil at TV3 har framstilt deg feil..Er det vel???

    20. Det er så tydelig at han brydde seg om deg og passet på deg. Derfor det er så tåpelig at du snakker så frekt til han under parsermonien. Skjønner godt at han blir sur jeg. Han har da funnet en partner til deg, og fått han til å sverge på å ikke gjøre deg noe vondt eller å sende deg ut. Det du egentlig fortjener etter oppførselen din er å bli sendt på hue og rævva ut. Vær heller litt takknemlig!

    21. Måten han behandla deg på inne på PH va rætt å slætt ikkje greit. Eg får vondt, og blir lei meg på dine vegne. Eg digga jo Erik, men syns han bør tænk meir på andre sine følelsa, og kanskje tænk litt meir før han snakka. Håpa dæ årdna seg mellom dåkk😊

    22. Bra du tørr å si det du mener å måten Erik behandlet deg er ikke greit! Stå på, heier på deg å Julie❤️❤️

    23. Dette blir for dumt! Vet ikke hvor mange ganger Erik har unnskyldt seg men du bare fortsetter, ta deg sammen og gå videre! Det at du må skrive et innlegg om at du hadde sex med Erik er helt idiotisk.
      Du vet tydeligvis ikke hvordan nordlendinger prater, de kaller hverandre uten å ta seg nær av det. Alle er forskjellig, det er akkurat det du ikke forstår.

    24. Go newa! Du er helt utrolig som holder dette innlegget så saklig og “voksent” etter alt Erik gjør!

    25. Erik ville ha deg ut av pH, hvorfor sier dere at han tok vare på henne. Produksjonen gjør ikke noe annet enn å fremstille folk som forskjellige roller inne på hotellet.

    26. Hei eva
      Skulle bare si det er bra for deg at de tok vekk den videoen , forde du er muslim. Det er flere små mellom 13-15 som ser på ph så de ikke lærer fra tv om det du gjør . Å du vett det , men som sagt jeg synes synd på deg hvordan erik er mot deg , det er sårbar men du er en sterk jente og stå på som en sterkere ❤️ Ph er det ikke så kjekt å få følelser . Folk bytter partner hele tiden . Men alle er glad i deg we are your fans so stand up and stay strong 🙌 bcz what goes around cums back around like a hulla hoop . Som lil weyn sa ❤️ So gurl show him that you dont care oki ❤️
      Hilsen en mama på 23 år ❤️

    27. Holy… dette må være noe med den mest patetiske kranglinga jeg noen gang har vært vitne til. Akkurat nå er du, Newa hundre ganger værre enn Erik. Det er du selv som har søtte deg i denne situasjonen med disse missforståelsene i og med at du selv skrev til Erik og sa at DU hadde bett produksjonen om å ikke vise at dere hadde sex på TV. Det er du som bevisst går inn for og skrive et innlegg om Erik og det er DINE venninner som fortsetter og skrive om han. Dere er jo alle mye mer slem enn hva han var mot deg inne på hotellet og nå i ettertid.
      VOKS OPP!!!!!

    28. Føkk deg newa.. d der er bare bullshit
      Du skriker så jæææævli om oppmerksomhet. Jeg likte deg faktisk i begynnelsen, mn nå er du jo bare en stygg bitch..

    29. Sorry, men dette har du lagt opp til helt selv. Det er faktisk du som har vært en vinglepetter i forhold til denne saken. Nå var det du som skrev en melding til Erik om at du ville at produksjonen skulle klippe det vekk da det skapte reaksjoner hos familien din. Og nå kommer du i ettertid og sier at dette ikke stemmer. Hva er greia? Folk er ikke dumme i hodet om du tror det. Og snakk om å være så sur og bitter på Erik at du setter han i et dårlig lys… Skjerp deg!!!
      Du skriver på slutte «den dag idag har jeg ikke brukt min tid på å snakke nedlatende om mennesker, for man kommer ikke langt med dette». Men du skriver et helt blogginnlegg på èn av Norges mest leste blogger om hvordan Erik er, og hvor slem han var/er mot deg. Her henger du jo ut et menneske. Noe som faktisk nesten går over til mobbing. Snakk om å være dobbelmoralsk. Kan tyde på at du har vært alt for mye med Isabel Raad.. Hun gjør aldri feil og setter seg i forsvarsmodus med en gang noen stiller kritiske spørsmål. Jeg trodde virkelig var bedre enn som så. Jeg fikk jo et så godt inntrykk av deg på paradise. Men godt folk viser sitt sanne ansikt… Dette er en sak du OG Erik kunne ha løst dere to i mellom. Men noen er dessverre alt for PR kåt… Du som var så søt og snill inne på PH 🙁

    30. Newa, du sier du hadde sex på hotellet, men at de klippet det vekk.
      Hvorfor rakk du ikke opp hånda når den nye deltakeren i dag spurte om hvem som hadde hatt sex på hotellet?
      Erik, Ingrid, Julie og Karoline var dem som rakk opp.
      Jeg undres…

    31. Newa, dette var utrolig bra skrevet❤️Han hadde ikke likt det vist det var du som behandlet han som dritt, men du er voksen tok til å behandle folk riktig. Du er en sterk kvinne som bare fortjener det beste❤️❤️Stay strong- love you💓

    32. Jammen kjære deg… Du må jo være alle gutters skrekk med den holdningen der, ett ligg og du hører kirkeklokkene ringe.
      Forstår ikke du at Erik tar avstand når du blir forelska og han ikke føler det samme?
      De blikka du gav på parsermonien igår når Erik sier han har følelser for Ingrid er bare pinlig.
      Du virker som ei snill og kul jente, men å tro at en gutt “tilhører” deg fordi dere har flørtet litt og hatt en one night stand er jo helt på tryne.

    33. Newa, du er det mest patetiske mennesket som noen sinne har vært med på et realityprogram. Jeg spyr hver gang jeg hører stemmen din eller ser deg på tv. Du burde hatt burka på deg inne på huset. Så fæl er du.

    34. Aw…off Newa
      Det er egentlig litt komisk på hans vegne…utifra en klokere uteståendes så virker det egentlig som om fyren sliter…ja…sliter med det å komme over deg og det at han solgt “sin første store kjærlighet” ser d ut som….for cash and fame liksom. Og det er han som må leve med dette for resten av livet. Sà kjønner godt at han føler han må snakke mye om dette med media…lurer på hva han snakker om med drikke buddisene oppe på Bodø jeg, når kameraene er borte… og om de kjøper bullshitten hans. Du er en vakker drøm av ei jente/kvinne. Det fins mange Eriker der ute. Men det fins bare en NEWA. Klemmis 💜💖💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg