De stjal fra meg og prøvde å svindle meg..

Hallo og god morgen alle sammen♡

Eller, for meg er det egentlig ikke en så veldig god morgen. Jeg våknet opp til tidenes melding fra banken om at kortet mitt har blitt sperret! Jeg hater når det skjer og når man er nødt til å bestille nye bankkort, det tar jo så fryktelig lang tid og det er faktisk vanskelig å leve uten bankkort og tilgang til sine egne penger. Da jeg så denne meldingen ble jeg fryktelig stresset og det første som slo meg var at jeg reiser masse de neste ukene. Jeg reiser allerede en tur på søndag, kommer hjem neste uke og reiser igjen søndagen etter. Jeg fikk full panikk og det første jeg gjorde var å ringe banken for å faktisk spørre og høre om hva som hadde skjedd. Samtidig som jeg snakker med banken fikk jeg en melding av Martine som også har fått denne meldingen, en helt lik melding som ble sendt til henne minutter etter at jeg mottok den, kjempe skummelt at dette har skjedd med oss begge. Spesielt siden vi reiser sammen nå på søndag! 

Jeg snakket med banken for å høre hva som har skjedd og for å prøve å få det fikset, jeg kan jo ikke reise masse nå uten bankkort? Jeg snakket med en veldig hyggelig dame som fortalte meg at det ikke var mulig å få åpnet korte igjen og at jeg dessverre måtte bestille et nytt kort. Det at banken faktisk sperret kortene til både meg og Martine uten en telefon først tyder på at det som har skjedd er ganske alvorlig. Det som da har skjedd det er at noen i et annet land har produsert falske bankkort med informasjonen min og informasjonen til Martine slik at de kunne selge disse kortene og bruke våre penger. Det var altså noen som prøvde å svindle oss og som faktisk nesten klarte det. Hadde det ikke vært for at banken passer så godt på hadde tyvene helt sikkert klart å stjele masse penger fra oss uten at vi hadde merket det. Skikkelig skummelt å tenke på at noen tyver sitter med all min informasjon. 

Jeg kan ikke skjønne når dette faktisk skjedde og når disse tyvene har fått tak i våres info, det må jo ha skjedd et sted Martine og jeg har brukt kortene våres samtidig. Noe som r veldig lenge siden. De siste dagene har jeg kun brukt kontanter og Martine har vært ute å reist, så dette skjedde mest sannsynlig for flere måneder siden. Takk Gud – eller nei, takk banken for at dette ble funnet ut av. Noen har faktisk prøvd å svindle oss og brukt all vår info. 

 Processed with VSCO with c1 preset

Det som har skjedd er faktisk veldig alvorlig, noen har stjålet vår informasjon og prøvd å svindle oss.. Tiden fremover kommer jeg til å føle meg helt hjelpesløs uten bankkort, for det er en stund til jeg kommer til å få det. Nå er det også påske så jeg må mest sannsynlig reise uten bankkort både når jeg reiser på søndag, men også min neste reise om litt over en uke igjen. 

12 kommentarer
    1. Bare for å få det klart så er det flere kunder som har blitt rammet pga datainnbrudd. De kundene det gjelder har fått akkurat samme melding som både Martine og deg. Forslag til penger: bruk MasterCard. Dersom du ikke ønsker å bruke kreditten kan du overføre fra din egen konto til MasterCard, da har du kun tilgode. Penger i Norge: du kan dra innom post i butikk med gyldig legitimasjon for å ta ut i kontanter

    2. Herregud, Stakkar deg og Martine!!!Dette er super dumt….Dere skal jo reise😅😅😅Hva skal dere gjøre om de ikke tar kr der da,Hva må dere gjøre da????Jeg hadde kanskje hatt problemer med maten hvis du måtte ha kjøpt mat i utlandet😆Håper det går fint med dere Lykke til og god tur😋Elsker bloggene deres og YT kanalen deres❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️Love you two👌🏻

    3. Hei, kan du vær så snill å svare på dette!❤️ Har du problemer med å trene armer, armhevinger, benkpress eller pull-ups etter du opererte under muskel? Om du ikke trener dette kunne du prøvd og kommet tilbake med svar?
      Mvh usikker jente

    4. Det samme sjedde med onkelen min😔 Men det gode er at viss di har kjøpt noe så får du di tingene di har kjøpt

    5. Shit faren min ble også svindla for ikke så lenge siden😢 men jeg tror du får tilbake penga da😁❤️ Lykke til elsker deg syyykt høyt r stooooor fan😘😘😘

    6. Den siste tiden er det mennesker som blir oppringt fra Mexico, USA, Israel osv… Det er bare svindel og de får all tilgang til personlig informasjon på telefonene deres!

    7. Det samme skjedde med mamma! mamma brukte kortet på flyplassen i London og banken fikk også melding om at han hadde brukt det et sted langt borte i Midt Østen, banken sperret kortet fordi det var fysisk umulig for mamma å komme seg dit på så kort tid. Flaks at hun brukte det på flyplassen i London!!❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg