Den enkleste og kjappeste måten å påføre sminke på

Heihei alle mine fine♡

Noe av det jeg syntes er vanskeligst når det kommer til sminke er helt klart å legge eyeliner og øyenskygge. Det finnes mange beauty hacks og triks man kan gjøre slik at det skal bli mye lettere og jeg har prøvd mange av disse triksene. Jeg har et favoritt triks jeg bruker så å si hele tiden og jeg skal bruke en del øyenskygge og vil ha en eyeliner effekt. I dag tenkte jeg å dele dette trikset med dere! 

 Processed with VSCO with c1 preset

Det eneste du trenger er litt teip. Jeg bruker en helt vanlig teip som man kan kjøpe overalt i hobbybutikker og lignede. Jeg elsker dette lille trikset og tror det kommer til å slå an hos dere også. Sliter du med å påføre eyeliner burde du virkelig teste ut dette, da er det ikke vanskelig lenger!

 Processed with VSCO with c1 preset

STEG 1

Man starter med et rent ansikt uten noe som helst sminke. Jeg liker best å starte med øynene når jeg skal bruke teip slik at hud sminken ikke blir ødelagt! 

STEG 2

Påfør en liten teipbit der du ønsker øyenskyggen og eyeliner skal stoppe. Jeg liker at det peker litt oppover slik at det blir en liten ”vinget” eyeliner effekt.

STEG 3

Begynn å smink øynene dine slik du ønsker. Det gjør ingenting om det kommer noe utenfor og oppå teipen, for det kommer det helt sikkert til å gjøre. Det gjør heller ingen ting om du søler litt med øyenskyggen og eyelineren, det var jo nettopp grunnen for at vi startet med øynene og lot huden være usminket. Det kommer til å se veldig rotete og stygt ut når du er ferdig sminket og fortsatt har på teipen.

STEG 4

Hvis du føler deg ferdig med øyenskyggen er det bare å ta av teipen. Har det kommet sminke og øyenskygge andre steder i ansiktet er det bare å fjerne dette med sminkefjerner. Det er vanlig at øyenskygge drysser litt!

STEG 5

Smink resten av ansiktet og fullfør øynene med maskara, vipper og lignede. 

 Processed with VSCO with c1 preset

Hvor smart og kult var ikke dette lille trikset? Sminken går også mye fortere da man slipper å tenke på å få øyenskyggen perfekt for det blir den nesten uansett om man bruker dette trikset. Jeg har gjort dette så lenge jeg kan huske og er enda ikke lei og har enda ikke funnet et triks som er bedre. Anbefaler virkelig alle til å teste ut dette om man sliter med øyenskygge eller eyeliner, eller hvis man bare vil at sminken skal gå kjappere og enklere! 

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

Hva syntes du om resultatet? Har du testet ut dette før?

11 kommentarer
    1. Svar da!!! Hvilket øyenskygge palette bruker du?? Er på shopping nå og trenger å vite det!!😱😱😬

    2. Har du ofte flere dager med fylleangst? Viss du er slik i fylla som Martine beskrev deg forstår jeg det godt… Har sett en del snap på my story av deg i fylla også… IKKE bra!!! Så ut som En 13 åring som drakk for første gang!!!

    3. Så smart! Tenkte egentlig at man bare brukte teipen til å ta på eyeliner, men jeg tenkte jo ikke på at øyenskygge også fungerer med teip!<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg