Dette skal jeg bli bedre til – Jeg må skjerpe meg

annonse – lenker – zalando

LIGNEDE BOMBERJAKKE – HER.

Ta initiativ – Jeg er veldig dårlig til å faktisk ta initiativ og liker egentlig ikke å spørre folk om ting først. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg er nok redd for å få negative svar. Om jeg spør noen om å gjøre noe har jeg alltid vært redd for å få negativt svar osv. Jeg skjønner ikke hvorfor, det er jo ikke noe farlig å få ett nei – jeg liker det bare ikke. Fra nå av skal jeg prøve å bli bedre og spørre folk om å gjøre forskjellige ting, for det er jeg super dårlig til!

Sove om natten og stå opp tidlig – Som jeg har skrevet om flere ganger her på bloggen elsker jeg å være oppe til sent på natt og sove lenge om dagen. Har ikke jeg på vekkerklokke om morgenen våkner jeg ikke før døds sent uansett hvor lenge jeg har sovet! I det siste har jeg faktisk blitt litt bedre og stått opp litt tidligere, men jeg vil at det skal bli til en vane og at jeg faktisk klarer å stå opp uten at det piner meg haha.. 

Ikke bry meg så mye – Jeg er en person som bryr meg veldig mye om teite ting som jeg egentlig ikke burde. Nå tenker jeg ikke på kommentarer og hat på nett og folk jeg ikke bryr meg om, men når det kommer til venner og folk som betyr mye for meg. Jeg er super redd for at noen er sur på meg og ikke vil prate med meg, så hvis noen oppfører seg på en rar måte mot meg tror jeg alltid det er noe galt. Noe det som regel aldri er! Jeg må slutte å tenke så mye, jeg vet jo selv når jeg har gjort noe galt og ikke! 

​LIGNEDE BOMBERJAKKE – HER.

Spare penger – Jeg er faktisk veldig flink med penger og bruker kun penger på ting jeg faktisk trenger og ønsker. Jeg sløser nesten aldri med penger og har en del på sparekonto, noe jeg er super stolt over. Likevel har jeg lyst til å bli enda bedre og spare enda mer og ikke minst prøve å tjene mer også!

Fortelle folk hva jeg føler – Jeg er veldig dårlig til å fortelle folk om noe er galt eller om jeg ikke føler meg helt på topp en dag. Jeg holder ting for det meste for meg selv, noe som ikke alltid er positivt. Det er jeg nødt til å bli bedre til slik at folk vet om det er noe galt og at jeg ikke bare sitter der og ser sur ut. Det er selvfølgelig ikke veldig ofte dette skjer, men det hender.

Gjøre mer ut av dagene mine – Hvis jeg ikke har planer en dag sløser jeg som oftest bort dagen og ikke gjør noen ting. Jeg må bli flinkere til å planlegge ting selv og finne på ting selv, for det kan jeg og det vil jeg. Jeg trenger ikke være avhengig av noen og kan gjøre absolutt hva jeg vil når jeg vil!

Si JA til ting og bli et JA menneske – Jeg er veldig nervøs når det kommer til ting jeg ikke har noe greie på, spesielt med mennesker jeg ikke kjenner. Misforstå meg rett – jeg elsker å bli kjent med nye mennesker, men det kan vøre skummelt noen ganger syntes jeg. Jeg er nødt til å si mere ja til ting og bare gjøre det. Hva kan skje liksom? 

Processed with VSCO with c1 preset​LIGNEDE BOMBERJAKKE – HER.

Småprate – Er det noe jeg ikke takler så er det å stå å småprate med noen, jeg hater det haha.. Sikkert fordi jeg ikke aner hva jeg skal si! Jeg drar mye på eventer og slike ting man faktisk er nødt til å stå å småprate med folk, så det må jeg virkelig bli bedre til. 

Ta ting som det kommer – Jeg elsker å planlegge ting og vite hva som skjer til alle tider. Jeg er nødt til å bli flinkere til å ta ting litt som det kommer og ikke bry meg så veldig mye. Jeg kan jo ikke styre absolutt alt!

Spise mer sunn mat – Dette vil jeg si jeg faktisk er ganske flink til og det er sjelden jeg spiser godteri og dritt mat ute. Sikkert fordi jeg bor hjemme og familien min alltid ska ha fisk og sunn mat haha, da mener jeg stefaren min! Ikke noe feil med det, det er jo bare bra. Enkelte dager kan jeg skeie ut og spise mye dritt, det vil jeg stoppe med. Noe jeg også vil bli bedre til er å spise lite flere ganger om dagen, det er jeg dårlig til. En dag kan det liksom hende jeg ikke spiser noen ting, og en annen dag kan jeg spise masse mat. Det er jo ikke bra!

Slappe av og ikke tenke så mye – Når jeg faktisk har tid til å slappe ordentlig av og verken tenke på bloggen eller andre ting som skjer rundt meg er jeg nødt til å ta den mulighet. Hele tiden sitter jeg å tenker på ting, veldig mye når det kommer til bloggen og det blir veldig slitsomt i lengden. Jeg er nødt til å ta meg tid til å faktisk loge helt av og ikke tenke så mye. 

Reise mer – Dette har jeg jo hatt lyst til døds lenge og jeg er på god vei. Jeg reiser veldig mye, men jeg vil reise enda mer. Til steder som er spesielle og som det ikke er vanlig å reise til. Jeg har en del reiser planlagt dette året, så det gleder jeg meg til. Det som plager meg er at jeg alltid liksom er avhengig av andre. Jeg har så lyst til å faktisk reise litt alene, men det tør jeg jo ikke (enda). Vi får se hva som skjer. Jeg må slutte å være så avhengig av folk.

Processed with VSCO with c1 preset
LIGNEDE BOMBERJAKKE – HER.

13 kommentarer
    1. Bra blogg, leste den ikke men helt sikkert bra..
      (Kan du ha en dag der 5 heldige får ha dager med deg og du legger dem til, har så lyst)

    2. Bilde nr 2 var utrolig fint! Herregud, det fineste bilde jeg noen gang har sett av deg, du ser oppriktig glad og så hyggelig ut. Legg ut flere bilder som det! Digger deeg ❤️

    3. Ukens spørsmål: hei jeg lurte på om du kan fortelle mer om den ryggsjevheten du hadde? Er det skoliose?

    4. Synes ikke man skal sette for høye krav til seg selv. Spare mer – greit nok, men å si ja til alt er ikke sunt. Man skal unne seg litt goder og man skal slappe av når man trenger det. Og så er det jo litt deilig å bare være hjemme en hel dag også? Er det en ting jeg synes er viktig å ha med som du har unnlatt, så er det å vaske og gjøre husarbeid. Hva med å støvsuge (når gikk du over listene sist?) og kanskje rengjøre baderomsskapene og rydde i sminken? Ser for meg at du er en person som slenger rundt deg med klær og søler med sminke 😉 No offence <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg